Wednesday, December 19, 2012

အလွမ္းေဝးေနေသးတဲ့ ဖယ္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု

ဒီတပတ္ ျမန္မာ့မ်က္ေမွာက္ေရးရာ ေဆြးေႏြးခန္းမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ တိုင္းရင္းသားအင္အားစုေတြနဲ႔ လက္ရွိ အစိုးရတို႔အၾကား ႏိုင္ငံေရးသေဘာတူညီခ်က္ရရွိေရးဟာ အလွမ္းေဝးေနေသးတယ္လို႔ အစိုးရကိုယ္စားလွယ္ေတြနဲ႔ ေဆြးေႏြးခဲ့တဲ့ SNLD ရွမ္းတုိင္းရင္းသားမ်ား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္က ေျပာလိုက္ပါတယ္။ အစိုးရဟာ တိုင္းရင္းသားေတြရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ကို လက္မခံႏိုင္ေသးဘူးဆိုတာ ေတြ႔ရတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ SNLD ရဲ႕ တြဲဖက္အတြင္းေရးမွဴး ဦးစိုင္းလိတ္ နဲ႔ ဦးေက်ာ္ဇံသာ တုိ႔ ေဆြးေႏြး သံုးသပ္ထားပါတယ္။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ဦးစိုင္းလိတ္တို႔ ရွမ္းတိုင္းရင္းသားမ်ား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္အေနနဲ႔ အခုတေလာ ျပည္ေထာင္စုအေရး ေဆြးေႏြးပြဲေတြ လုပ္တယ္။ ျပည္ေထာင္စု အာဏာပိုင္ေတြပါ ပါဝင္ၿပီးေတာ့ ေဆြးေႏြးပြဲေတြ လုပ္လာတယ္။ အဲဒီ ေဆြးေႏြးပြဲေတြလုပ္တာ အခု အေျခအေနေကာ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းပါလဲ ခင္ဗ်ာ။ အလားအလာ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းသလဲ။ ဘယ္ေလာက္ထိ တိုးတက္ေအာင္ျမင္မႈရလာတယ္လို႔ ထင္ပါသလဲ။


ဦးစိုင္းလိတ္ ။ ။ ဟုတ္ကဲ့။ က်ေနာ္တို႔ လုပ္ႏိုင္သေလာက္ လုပ္ခဲ့ၿပီေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ပါဝင္တက္ေရာက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕ အေနအထားကိုၾကည့္မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ေတာ့ ေက်နပ္အားရေလာက္စရာ မရွိဘူး။ က်ေနာ္တို႔သြားခ်င္တဲ့ FEDERAL ဆုိတဲ့ လမ္းေၾကာင္းေပၚကို ဒီပုဂၢိဳလ္ေတြက အခုလက္ရွိ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကလည္းပဲ FEDERAL လမ္းေၾကာင္းေပၚကို သြားေနၿပီလို႔ ေျပာေနတယ္။ ဒါေပမယ့္ အားလုံးသိေနတဲ့ကိစၥကေတာ့ ဒါ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒဟာ FEDERAL လမ္းေၾကာင္းေပၚကို လုံးဝ မေရာက္ေသးဘူးလို႔ က်ေနာ္တို႔ ဒီအတုိင္းပဲ သံုးသပ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ အကယ္၍ သူတို႔ကမ်ား ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအတိုင္း FEDERAL ျဖစ္ေနတယ္ ေျပာေနတယ္ဆိုလို႔ရွိရင္လည္းပဲ ဒါဟာ အမွန္တကယ္ မဟုတ္ဘူးဆိုတာကိုပဲ ေျပာလုိပါတယ္။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ဦးစိုင္းလိတ္တို႔အေနနဲ႔ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုဟာ FEDERAL မဟုတ္ေၾကာင္း ေထာက္ထားတဲ့ ဥပေဒ အခ်က္အလက္နဲ႔ နည္းနည္းေလး ေျပာပါလား။ ပရိသတ္ သိရေအာင္။ ဦးစိုင္းလိတ္ ။ ။ အနည္းဆံုးအဆင့္ က်ေနာ္ေျပာမယ္ ခင္ဗ်ာ။ တိုင္းရင္းသားေတြရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္နဲ႔ တန္းတူညီခြင့္နဲ႔ပတ္သတ္ၿပီးေတာ့မွ တစံုတရာ ဒီထဲမွာ ျပဌာန္းထားျခင္းမရွိဘူး။ လက္ေတြ႔အားျဖင့္ေျပာမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ျပည္နယ္ေတြမွာ ဒီ ျပည္နယ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးလို႔ ေျပာရမလား ဒီ ျပည္နယ္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ေပါ့။ သူ႔ရဲ႕အဆင့္အတန္းကို ၾကည့္မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ သမၼတကိုယ္တိုင္က ခန္႔ထားတယ္။ သမၼတရဲ႕ ဩဇာေအာက္မွာပဲ တည္ေနတယ္။ ျပည္သူလူထုရဲ႕ လိုလားခ်က္ကို တစံုတရာ သူ႔မွာ ေဖာ္ျပႏိုင္ခြင့္ ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ခြင့္ ဘာမွမရွိဘူး။ ဒါဟာ အထင္ရွားဆံုး ဥပမာတစ္ခု ျဖစ္ေနပါတယ္။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ဆိုေတာ့ အခု တက္ေရာက္လာတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ အစိုးရအပိုင္းက ပုဂၢိဳလ္ေတြေပါ့ တခ်ဳိ႕ဝန္ႀကီးေတြပါတယ္ ထင္တယ္။ ဦးစိုးသိန္းတို႔ ဘာတို႔လား။ ဟုတ္ပါတယ္ေနာ္။

ဦးစိုင္းလိတ္ ။ ။ ဟုတ္ပါတယ္။ ဦးစိုးသိန္း ပါတယ္။ ဦးေအာင္မင္း ပါတယ္။ ဦးခင္ေမာင္ေထြး ပါပါတယ္ ခင္ဗ်ာ။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ဟုတ္ကဲ့။ အဲဒီေတာ့ သူတို႔ကို အဲအေထာက္အထား ေျပာေတာ့၊ ဥပမာအားျဖင့္ ဒါ တုိင္းရင္းသားေတြရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္နဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းနဲ႔ပတ္သတ္ၿပီးေတာ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာပိုင္ပုဂၢိဳလ္ဟာ တိုင္းရင္းသားျပည္သူေတြရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ အမိန္႔အတိုင္း လုပ္ရတာထက္ ျပည္သူကို နားေထာင္တာထက္၊ အထက္ ဗဟိုအစုိးရကိုသာပုိၿပီး နားေထာင္ေနတယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ကို ေထာက္ျပလား။

ဦးစိုင္းလိတ္ ။ ။ ေထာက္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ေထာက္ျပပါတယ္။ ျပည္နယ္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ကိုယ္တိုင္ကိုက ျပည္သူေတြရဲ႕ဆႏၵကို အေလးတယူဂ႐ုျပဳၿပီး ဘာမွလုပ္ေဆာင္ႏိုင္ျခင္း မရွိဘူး။ အထက္က အမိန္႔ကိုပဲ ေစာင့္စားေနရတယ္။ ေနာက္ဆံုးအဆင့္ေပါ့ ဒီ ပညာေရးဆုိင္ရာ ဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္၊ က်န္းမာေရးဆိုင္ရာ ဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္ကို ခန္႔မယ္ဆိုရင္ေတာင္မွ ဒီျပည္နယ္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္မွာ ဘာမွလုပ္ႏိုင္တဲ့ အေနအထားမ်ဳိး လုံးဝ မရွိတာကို က်ေနာ္တို႔ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ဒီဥစၥာဟာ လံုးဝ မလိုလားတဲ့ ျပႆနာမ်ဳိး ျဖစ္ေနပါတယ္။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ဆိုေတာ့ အဲဒါကို ေထာက္ျပေတာ့ သူတို႔က ဘယ္ဟာကို ကိုးကားၿပီးေတာ့ သူတို႔က FEDERAL ျဖစ္ေနပါၿပီလို႔ ေျပာတာလဲ။

ဦးစိုင္းလိတ္ ။ ။ သူတို႔ေျပာေနတဲ့ FEDERAL ဆိုတဲ့ ကိစၥကေတာ့ အခု အရင္တုန္းက မရွိခဲ့ဘူးတဲ့ ျပည္နယ္အစိုးရဆိုတာ ရွိလာတယ္။ ေနာက္တခါ ျပည္နယ္မွာလည္းပဲ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရဲ႕ တိုင္းေတြ၊ ျပည္နယ္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရေဒသေတြ ရွိလာတယ္ေပါ့။ ဒါေတြကို ေထာက္ျပၿပီး သူတို႔က ဒါကို FEDERAL လို႔ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ၾကပါတယ္။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ အဲဒီ ဝန္ႀကီးတုိ႔လာၿပီးတက္ၿပီး ေဆြးေႏြးတယ္ဆိုတဲ့ဟာ သူတို႔က အစိုးရအဖြဲ႔ရဲ႕သေဘာထားေပါ့။

ဦးစိုင္းလိတ္ ။ ။ အဲလိုလည္း သူတို႔ ယူဆလို႔ မရဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ဒီတက္ေရာက္လာတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ ကိုယ္တိုင္က သူတို႔ကိုယ္ေရးကိုယ္တာအေနႏွင့္ တက္တာလား။ အစိုးရကိုယ္စားျပဳတတ္တာလားဆိုတာ။ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ မသိဘူး ျဖစ္ေနတယ္။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ တိုင္းရင္းသားေတြ ေမွ်ာ္မွန္းေနတဲ့ စစ္မွန္တဲ့ FEDERAL ေပါ့ေလ။ တိုင္းရင္းသားေတြ ေျပာေျပာေနတာ။ အဲဒီဟာျဖစ္ဖို႔ကေတာ့ ဒီအစုိးရသက္တမ္းမွာ အလားအလာ ရွိပါေသးလား။

ဦးစိုင္းလိတ္ ။ ။ က်ေနာ္တို႔က ယံုၾကည္ခ်က္ကေတာ့ မႈန္ဝါးဝါးပဲ။ သိပ္ေတာ့လည္း မေမွ်ာ္လင့္ရဲဘူး။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ တကယ္လို႔ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲ လုပ္လာမယ္။ အဲဒီမွာ အစိုးရအပိုင္းမွာ အေျပာင္းအလဲေတြ ဘာေတြမ်ား ျဖစ္လာမယ္ဆိုရင္ေကာ ဘယ္ေလာက္အလားအလာ ရွိပါသလဲ။

ဦးစိုင္းလိတ္ ။ ။ ဒါကလည္း အခုလက္ရွိ အစိုးရအေပၚမွာ မူတည္တယ္။ အမွန္တကယ္ကို FEDERAL ျပည္ေထာင္စု ျဖစ္ေစခ်င္တယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ လက္ရွိ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔အစည္းေတြ ရွိတယ္။ ဒီတိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔အစည္းေတြကို သူတို႔က ပါတီေထာင္ပါ။ ၿပီးေတာ့ ေရြးေကာက္ပြဲ ဝင္ပါ၊ လက္နက္ခ်ပါ။ ဒါေတြက ျဖစ္လာႏိုင္မယ့္ အေနအထားမ်ဳိး မရွိဘူးေလ။ ဆိုေတာ့ လက္ရွိအစိုးရအေနနဲ႔ ဒီကိစၥကို ဆက္လက္ ေဆြးေႏြးပါမယ္ဆိုတဲ့ မူေလးတစ္ခု သူတို႔ သတ္သတ္မတ္မတ္ ထားမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ေတာ့ ေနာက္လာမယ့္ အစိုးရမွာလည္း ဒါဆက္လက္ၿပီးေတာ့မွ ဆက္လက္ေဆြးေႏြးလုိ႔ရမွာေပါ့။ ဒါဆို ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ရွိေကာင္းရွိသြားပါလိမ့္မယ္။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ဒါေပမယ့္ ရွမ္းတိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔အစည္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကလည္းပဲ အစိုးရရဲ႕ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး ကမ္းလွမ္းခ်က္ကိုေတာ့ သေဘာတူထားၿပီေပါ့။

ဦးစိုင္းလိတ္ ။ ။ ဟုတ္ကဲ့။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ေနာက္တခုက ဒီဖြဲ႔စည္းပံုနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဘယ္လိုျပင္မယ္။ တိုင္းရင္းသား ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို အမွန္တကယ္ ျဖစ္ေအာင္လုပ္မယ္ ဘာညာဆိုတာ တကယ္ေတာ့ ဒီဟာက ဥပေဒျပဳအပိုင္းနဲ႔ဆိုင္တဲ့ကိစၥပါ။ ဦးစိုင္းလိတ္လည္း သိတဲ့အတိုင္းပဲ။ အခု ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဥပေဒျပဳေရး အာဏာပိုင္္ အဖြဲ႔အစည္း၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္တို႔ ဘာတို႔ဆိုတာ ရွိေနၿပီ။ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္တို႔။ အဲဒီ လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ သေဘာထားအမ်ားစုေကာ ဘယ္လို တီးေခါက္မိပါသလဲ။ လႊတ္ေတာ္အမတ္ေတြ သေဘာထားကို။

ဦးစိုင္းလိတ္ ။ ။ လႊတ္ေတာ္အမတ္ေတြကိုယ္တိုင္က သူတို႔မွာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာပိုင္ခြင့္ မရွိဘူး။ တင္ျပခြင့္ မရွိဘူးဆုိတာေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ၾကားသိေနရတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ျပည္သူလူထုရဲ႕ အမွန္တကယ္ လုိအပ္ခ်က္ကို လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္တိုင္းက ဘယ္လိုမွကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ တင္ျပခြင့္မရွိတဲ့အခ်ိန္မွာ ဒီ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔အစည္းေတြရဲ႕ဆႏၵကိုလည္းပဲ သူတို႔က လႊတ္ေတာ္မွာ ဘယ္လိုမွ အားလံုး ပြင့္လင္းျမင္သာေအာင္ တင္ျပႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ လႊတ္ေတာ္တစ္ခုတည္းကသာလွ်င္ ႏိုင္ငံေရးျပႆနာကို ဘယ္လိုမွ မေျဖရွင္းႏိုင္ဘူးလို႔ က်ေနာ္ ဒီအတိုင္းပဲ သံုးသပ္ပါတယ္။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ဳိ႕ လႊတ္ေတာ္အမတ္ေတြကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာခြင့္ရွိတယ္လို႔ ေျပာၾကတယ္။ လယ္ယာေျမကိစၥ၊ အလုပ္သမားကိစၥ၊ ဘာညာ သူတို႔ ေျပာေနၾကတာပဲ။ အလြဲသံုးစားမႈကိစၥ။

ဦးစိုင္းလိတ္ ။ ။ ဟုတ္ပါတယ္။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္ေနတဲ့ အဖြဲ႔အစည္း အင္မတန္ကို မ်ားပါတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာ။ အဲဒီ လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္ေနတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းေတြရဲ႕ ကိုယ္စားျပဳၿပီးေျပာမယ့္ပုဂၢိဳလ္ မရွိေသးသေရြ႕၊ သူတို႔ ကိုယ္စားျပဳၿပီး လြတ္လပ္စြာ ပြင့္လင္းစြာ တင္ျပႏိုင္ခြင့္ မရွိသေရြ႕ကေတာ့ ႏိုင္ငံေရးျပႆနာ ဘယ္လိုမွ ၿပီးေျပေအာင္ ေျဖရွင္းႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါဆိုလို႔ရွိရင္ က်ေနာ္တို႔ ၂၀၁၅ တိုင္တဲ့အထိကို ဒီျပႆနာဟာ ဘယ္လိုမွ ၿငိမ္းေအးသြားစရာ မရွိပါဘူး။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ဆိုေတာ့ အဲဒီ လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔အစည္းေတြက ပါတီေထာင္ခြင့္ေပးထားတယ္လို႔ သူတို႔ ေျပာတယ္။ အဲမွာ ေရြးေကာက္ပြဲဝင္ၿပီးေတာ့ လႊတ္ေတာ္တက္လာႏိုင္စရာအေၾကာင္းေကာ မရွိဘူးလား။

ဦးစိုင္းလိတ္ ။ ။ ဒီဥစၥာက တစ္ဆင့္ေက်ာ္ေနပါတယ္။ ႏုိင္ငံေရးအရ ေျဖရွင္းခြင့္မရွိဘဲႏွင့္ ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္းႀကီး ပါတီ တည္ေထာင္ပါဆိုတာ ဒါ တဖက္သက္ အမိန္႔ေပးတဲ့ပံုစံမ်ဳိး ျဖစ္ေနတယ္။ တျခားတဖက္ကလည္း လက္ခံႏိုင္စရာအေၾကာင္း မရွိပါဘူး။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ေနာက္တခုက တိုင္းရင္းသားေပါင္းစံု မ်က္ႏွာစံုညီ အစည္းအေဝး လုပ္မယ္။ အရင္ တဖက္ကေတာ့ တတိယပင္လံုလို႔ ေျပာတယ္ဆိုေတာ့ အစိုးရဘက္ကလည္းပဲ ဒီေဆြးေႏြးပြဲ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး တိုင္းရင္းသားေတြနဲ႔ သေဘာတူညီရၿပီးရင္ အားလံုး မ်က္ႏွာစံုညီေဆြးေႏြးပြဲလုပ္ဖို႔ အစီအစဥ္ရွိတယ္လို႔လည္း ၾကားရပါတယ္။ အဲဒါေကာ ျဖစ္မလာႏိုင္ဘူးလား။

ဦးစိုင္းလိတ္ ။ ။ ဒါလည္းပဲျဖစ္လာဖို႔ အင္မတန္ကို ခဲယဥ္းပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုရင္ အစိုးရမွာ မွန္ကန္တဲ့ ေစတနာနဲ႔ အားလံုးအေပၚမွာ ယထာဘူတက်က်ေပါ့၊ တေျပးတည္းထားတဲ့ စိတ္ေစတနာေလးတစ္ခုထားဖို႔ လုိအပ္ပါတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကာလကို တခ်ိန္တည္းမွာ သတ္မွတ္ၿပီးေတာ့ အဖြဲ႔စည္းေပါင္းစံုကို တခ်ိန္တည္း၊ တၿပိဳင္တည္းမွာ ေခၚၿပီးေတာ့မွ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးဖို႔ လုိအပ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့မွ တိုင္းရင္းသားအားလံုး ဘာေတြလုိအပ္သလဲဆိုတာကို အခ်ိန္တစ္ခုတည္းမွာ သတ္သတ္မွတ္မွတ္ သူတို႔မွာ ေဆြးေႏြးဖို႔ အခ်ိန္ေပးရပါလိမ့္မယ္။ အဲလိုမလုပ္ဘဲနဲ႔ တစ္ဖြဲ႔ကို တခ်ိန္မွာေတြ႔၊ တေနရာမွာေတြ႔၊ တျခားတစ္ဖြဲ႔ကို တျခားတခ်ိန္ တျခားေနရာမွာေတ႔ြ၊ တျခားမူတစ္ခုနဲ႔ ဆက္ဆံမယ္ဆိုလိုရွိရင္ ဒီကိစၥဟာ ဘယ္ေတာ့မွ ၿပီးေျပမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ အားလံုးေမွ်ာ္လင့္ေနတဲ့ တတိယတို႔၊ ဒုတိယတို႔ ပင္လံုညီလာခံေတြကလည္း လုပ္မယ္ဆိုရင္ေတာင္မွပဲ ႏိုင္ငံေရးအရ ေျပလည္စရာ အေၾကာင္းမရွိဘူးလုိ႔ က်ေနာ္ ဒီအတိုင္းပဲ သံုးသပ္ပါတယ္။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ဟုတ္ကဲ့။ က်ေနာ္ ေနာက္ဆံုးေမးခ်င္တာက အစိုးရၿငိမ္းခ်မ္းေရး အက်ဳိးေဆာင္ဆိုတဲ့ဝန္ႀကီးေတြ။ ဒီဝန္ႀကီးေတြဟာ ကခ်င္နဲ႔ေဆြးေႏြးတဲ့ေနရာမွာလည္း ႏိုင္ငံေရးစကားကို လံုးဝ ဟေတာင္ မေျပာဘူးတဲ့ သူတို႔က။ ဆုိေတာ့ သူတို႔မွာ အဲဒီဟာကို ေဆြးေႏြးပိုင္ခြင့္မွရွိရဲ႕လား။ အစိုးရကုိယ္စားျပဳၿပီးေတာ့ဆုိၿပီး ေမးခြန္းထုတ္ၾကပါတယ္။

ဦးစိုင္းလိတ္ ။ ။ က်ေနာ္တို႔ကိုယ္တိုင္လည္း အဲဒါကို သံသယ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔မွာ AUTHORITY အျပည့္အဝနဲ႔ ေဆြးေႏြးပိုင္ခြင့္ေကာ ရွိရဲ႕လား။ ၿပီးေတာ့ သူတို႔မွာ ေဆြးေႏြးလုိတဲ့ ေစတနာဆႏၵေကာ အမွန္တကယ္ရွိရဲ႕လားဆိုတာ က်ေနာ္တို႔ သံသယပြားမိတာေပါ့။ အမွန္တကယ္သာ ျပည္ေထာင္စုႀကီး ၿငိမ္းခ်မ္းေစခ်င္တယ္၊ တုိးတက္ေစခ်င္တယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ဒါ ဘယ္တိုင္းရင္းသားမွလည္း ခြဲထြက္ပိုင္ခြင့္တို႔၊ ေဖာက္ထြက္ဖို႔ကိစၥတို႔ ဘာမွ စဥ္စားေနမွာမွ မဟုတ္ဘဲ။ အားလံုးက တန္းတူညီမွ်ခြင့္နဲ႔ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္။ ဒီတစ္ခုေလးပဲ ေတာင္းတာ။ အဲေနရာမွာ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ဆိုတာေတာင္မွ ကုိယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ကိုေျပာေနတာ မဟုတ္ဘူး။ ျပဌာန္းခြင့္သက္သက္ကို ေျပာတာ။ ဒါကိုမွ လိုက္မေလ်ာႏိုင္ဘူးဆိုလို႔ရွိရင္ က်ေနာ္တို႔ ျပည္ေထာင္စုႀကီး တိုးတက္ဖို႔ဆိုတာ ရွိမွာမဟုတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔ လက္ရွိအစိုးရအေနနဲ႔က သေဘာထားႀကီးစြာနဲ႔ Mind Set ေလးေတြ ျပင္ဖို႔လိုအပ္ၿပီလို႔ ဒီအတိုင္းပဲ ေျပာၾကားလုိပါတယ္။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ဟုတ္ကဲ့ အဲဒီေတာ့ တခ်ဳိ႕ကေျပာတယ္။ တခ်ဳိ႕က အစိုးရနဲ႔ စစ္တပ္ကို ခြဲၿပီးေျပာတယ္။ အထူးသျဖင့္ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္နဲ႔ ဒီပုဂၢိဳလ္က လုပ္ခ်င္ေပမယ့္၊ ေျပာင္းလဲခ်င္ေပမယ့္၊ ေပးခ်င္ေပမယ့္ ျပဳျပင္ခ်င္ေပမယ့္ စစ္တပ္ကို သူ စိုးရိမ္ရတယ္။ စစ္တပ္က ေနာက္က ႀကိဳးဆြဲေနတုန္း၊ အာဏာရွိေနတုန္းလို႔ ျမင္ၾကတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဦးစုိင္းလင္းတို႔ကေကာ အဲလို အစိုးရနဲ႔ စစ္တပ္ကို သီးျခားခြဲၿပီးျမင္ပါသလား။ အစိုးရက ေျပာင္းလဲခ်င္တယ္။ စစ္တပ္ကေတာ့။

ဦးစိုင္းလိတ္ ။ ။ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ အဲလိုမျမင္ပါဘူး ခင္ဗ်ာ။ တယိမ္းတည္းကေနတဲ့ အရပ္သားေတြပါ။ ဒီအတိုင္းပဲ ျမင္ပါတယ္ ခင္ဗ်ာ။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ေနာက္ဆံုး က်ေနာ္တို႔ ေရွ႕ကို အေကာင္းျမင္တဲ့႐ႈေဒါင့္တစ္ခုက ၾကည့္ေပးပါ။ ဘယ္အခ်ိန္ ေျပာင္းမလဲ။ ေခါင္းေဆာင္မႈေျပာင္းတဲ့ အခါမွာလား။ တကယ္လို႔ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေျပာၾကပါဆို႔။ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ေတြဆိုရင္ သူတို႔က ဒီကိစၥေတြကို ပိုၿပီးေတာ့ တိုင္းရင္းသားေတြကို နားလည္မႈရွိတယ္ စသျဖင့္ သံုးသပ္မႈေတြ ရွိၾကပါတယ္။ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ေျပာင္းလာႏိုင္မလဲ။ ဥပမာအားျဖင့္ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္က ဟုိဟာ ျဖစ္လာတဲ့အခါ ေျပာင္းလာႏိုင္သလား။ နည္းနည္း ခန္႔မွန္းၾကည့္ပါ။ ႏိုင္ငံေရး အေျပာင္းအလဲနဲ႔ တိုင္းရင္းသားအခြင့္အေရး။

ဦးစိုင္းလိတ္ ။ ။ ဒီ ဥစၥာ အင္မတန္ ခန္႔မွန္းရခက္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ဗမာျပည္၊ ဗမာလူမ်ဳိးဆိုတဲ့ဥစၥာနဲ႔ တုိင္းရင္းသားဆိုတဲ့ဥစၥာကို ခြဲျခားၿပီးျမင္ေနသေရြ႕ကေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ ဒီဥစၥာဟာ အဆင္ေျပသြားမယ့္ကိစၥ မဟုတ္ဘူး။ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံထဲမွာေနတဲ့လူေတြအားလံုးက လူသားတစ္ခုတည္းပါလားဆိုတဲ့ အျမင္မ်ဳိးရွိလာတဲ့ေန႔က်ရင္ ဒီဥစၥာဟာ ၿပီးေျပလည္သြားႏိုင္မွာပါ။ က်ေနာ္ေတာ့ ဒီအတိုင္းပဲ ျမင္ပါတယ္ ခင္ဗ်ာ။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ဟုတ္ကဲ့ ဦးစိုင္းလိတ္။ တိုင္းရင္းသားေတြဘက္ကလည္း အဲလုိမ်ဳိး ျမင္ဖို႔လိုတာေပါ့။ ႏွစ္ဖက္လံုးေပါ့။

ဦးစိုင္းလိတ္ ။ ။ ဒါေပါ့။ က်ေနာ္တို႔ဘက္ကလည္း ဗမာလူမ်ဳိးမို႔လို႔ လူအင္အား အင္မတန္ႀကီးတဲ့လူမို႔လို႔ အသာစီးရေနတဲ့ လူမို႔လို႔ အဲဒီလိုမျမင္ဘဲနဲ႔ သူတို႔လည္း လူသားေတြပဲ၊ အဲဒီမွာ အာဏာရေနတဲ့ လူတစ္စုကသာလွ်င္ ခ်ယ္လွယ္ မင္းမႈေနတယ္ဆိုတာကို က်ေနာ္တို႔အားလံုး ျမင္ဖို႔လုိပါတယ္။ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ မွ်မွ်တတ ျမင္ဖို႔လိုတယ္ဆိုတာလည္း က်ေနာ္ လက္ခံထားပါတယ္။

ဗြီအိုေအ (ျမန္မာပိုင္း) အစီအစဥ္မွ ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပပါတယ္။ 


 

No comments: