Wednesday, November 14, 2012

ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ ဘယ္ေတာ့ ျပင္မွာလဲ၊ ဘယ္လုိ ျပင္မွာလဲ ...

ယေန႔ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး မူဝါဒသစ္ႏွင့္ အစုိးရသစ္အတြက္ အလုပ္လမ္းညႊန္ခ်က္အျဖစ္ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္၏ ၃၀ မတ္ ၂၀၁၁ မိန္႔ခြန္းကုိ ကုိးကားေျပာဆုိရပါမည္။ ထုိမိန္႔ခြန္းက လက္ရွိ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အေျပာင္းအလဲအတြက္ အဖြင့္မိန္႔ခြန္း ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ ထုိမိန္႔ခြန္းႏွင့္အတူ ႏုိင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးေကာင္စီကုိ ဖ်က္သိမ္းလုိက္သည္။ အစုိးရသစ္ကုိ ဖြဲ႔စည္းလုိက္သည္။

ထုိ႔ေနာက္ မေအးခ်မ္း မသာယာမႈမ်ား၊ မဖြံ႔ၿဖိဳးမႈမ်ားကုိ အဆုံးသတ္ၿပီး တုိင္းျပည္ ျပန္လည္ ျပဳျပင္ရန္၊ ျပန္လည္ထူေထာင္ရန္၊ ဒီမုိကေရစီ တုိးတက္ျမင့္မားေရး၊ အမ်ဳိးသား ျပန္လည္ဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္ေရး၊ ႏုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈ အေထြေထြ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး၊ အစုိးရတာဝန္မ်ားကုိ ေအာင္ျမင္ေအာင္ ထိထိေရာက္ေရာက္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ေရး အစရွိေသာ ရည္မွန္းခ်က္မ်ားကုိ မိန္႔ခြန္းအျဖစ္ ေျပာဆုိတင္ျပလုိက္တာ ျဖစ္သည္။ ျပည္သူလူထုအတြက္ ကတိကဝတ္မ်ား၊ အစုိးရအဖြဲ႔ဝင္မ်ားအတြက္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား၊ အလုပ္လမ္းညႊန္ခ်က္မ်ားကုိ အားတက္သေရာ ေျပာဆုိလုိက္ေသာ မိန္႔ခြန္းလည္း ျဖစ္ပါသည္။ မိန္႔ခြန္းအၿပီးမွာ ျပည္သူလူထုအတြက္လည္း ေမွ်ာ္လင့္စရာမ်ား ေပၚေပါက္လာခဲ့တာ ျဖစ္ပါသည္။


အဆုိပါမိန္႔ခြန္းမွာ အစုိးရအတြက္ အလြန္အဓိကက်သည့္ အလုပ္လမ္းညြန္ခ်က္မ်ားထဲက တစ္ခုမွာ ျပည္သူ႔ဆႏၵ သေဘာထားမ်ားကုိ အေလးထားေရး၊ ျပည္သူ႔သေဘာထားမ်ား၊ တုံ႔ျပန္မႈမ်ားကုိ အေလးထားေရး စသည္တုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါသည္။ ျပည္သူ႔သေဘာထားမ်ား၊ ျပည္သူ႔ဆႏၵမ်ားထဲမွာ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒကုိ ဘယ္လုိ ျပင္ၾကမလဲဆုိတာပါသည္ဟု ထင္ပါသည္။ အထက္မွာ ေျပာခဲ့သည့္ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ၏ မိန္႔ခြန္းထဲမွာပင္ အေျခခံဥပေဒႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး လက္မခံသူမ်ားရွိေနတာကုိ အသိအမွတ္ျပဳေၾကာင္း၊ အေျခခံဥပေဒကုိ လက္မခံသူမ်ားႏွင့္ တုိင္းျပည္အက်ဳိးငွာ လက္တြဲ အလုပ္လုပ္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း အစရွိသျဖင့္ ထည့္သြင္း ေျပာၾကားသြားခဲ့ပါသည္။

တုိင္းျပည္၏ အေရးပါေသာ ႏုိင္ငံေရးအင္အားစုမ်ားက ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒကုိ ျပင္ဆင္ရန္ကိစၥကုိ ေျပာဆုိေနၾကခ်ိန္မွာ အာဏာရပါတီႏွင့္ အစုိးရတုိ႔က ဒါကုိ အေလးအနက္ထားၿပီး ထည့္သြင္းစဥ္းစားရန္ အခ်ိန္ေရာက္ေနၿပီဟု ထင္ပါသည္။ ယေန႔ လႊတ္ေတာ္မ်ားအတြင္း ေရာက္ရွိေနၾကေသာ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္အားလုံးမွာ ျပည္သူ႔ကုိယ္စားလွယ္မ်ားခ်ည္း မဟုတ္ဘူးဆုိတာ အားလုံးအသိပဲ ျဖစ္ပါသည္။ သည္ေတာ့ ျပည္သူ႔ဆႏၵႏွင့္ ျပည္သူ႔သေဘာထားကုိေျပာလွ်င္ လႊတ္ေတာ္မ်ား၏ အသံတစ္ခုတည္းျဖင့္ ေျပာဆုိလုိ႔ မရႏုိင္ေသးပါ။ ျပည္သူ႔ဆႏၵ၊ ျပည္သူ႔သေဘာထားကုိ အေလးထားေရးဆုိသည့္ သမၼတ၏ လမ္းညႊန္ခ်က္အရဆုိလွ်င္ ျပည္သူ႔သေဘာထားကုိ အမ်ားႀကီး ဆန္းစစ္သင့္ေနၿပီ ျဖစ္ပါသည္။

သမၼတ ဦးသိန္းစိန္၏သေဘာထားမွာ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ား၏ ဆႏၵေပၚမွာ မူတည္ေနသည္ဟု ျဖစ္ပါသည္။ လက္ေတြ႔တြင္မူ အမ်ဳိးသားေရး အခန္းက႑မွာ အလြန္အေရးပါသည့္ေနရာမွာရွိေနေသာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ အပါအဝင္ အျခားေသာ ဒီမုိကေရစီအင္အားစုမ်ား၊ အထူးသျဖင့္ တုိင္းရင္းသား အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၏ ဆႏၵသေဘာထားတုိ႔ကုိ အေလးအနက္ထား စဥ္းစားရန္လုိပါလိမ့္မည္။ ေယဘုယ်အားျဖင့္ သုိ႔မဟုတ္ လက္ရွိ ဥပေဒေၾကာင္းအားျဖင့္ အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးႏွင့္ပတ္သက္၍ အထူးသျဖင့္ တုိင္းရင္းသားအင္အားစုမ်ားက အစဥ္တစုိက္ ေဝဖန္ေနခဲ့ေသာ ျပည္ေထာင္စုမူ၊ ဖယ္ဒရယ္မူကိစၥမွာ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးဟူေသာ အေျခခံအခ်က္ေပၚတြင္ အမ်ားႀကီးတည္ေနတာ ျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ျပည္တြင္းစစ္ရပ္စဲေရးႏွင့္ ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္ေရးတုိ႔မွာ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးဟူေသာ အခ်က္က အဓိကေနရာမွာ တည္ရွိေနသည္ဟု ယူဆပါသည္။

ျပည္ေထာင္စုမူႏွင့္ပတ္သက္လွ်င္ တုိင္းရင္းသား အင္အားစုမ်ားတြင္ ခုိင္မာေသာ စည္းလုံးညီၫြတ္ေသာ ရပ္တည္ခ်က္မ်ားေပၚတြင္ရွိေနၾကသည္ဟု ထင္ပါသည္။ တုိင္းရင္းသား မ်ဳိးႏြယ္စုမ်ားၾကားမွာ ျပႆနာမ်ဳိးစုံ၊ အယူအဆမ်ဳိးစုံ၊ ခံယူခ်က္မ်ဳိးစုံ၊ ကြဲလြဲမႈမ်ဳိးစုံရွိေနၾကေသာ္လည္း ျပည္ေထာင္စုမူႏွင့္ပတ္သက္လွ်င္ တူညီေသာ သေဘာထားမ်ားကုိသာ ေဖာ္ျပခဲ့ၾကတာကုိ မ်က္ႏွာလႊဲထား၍ မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ၿပီ ျဖစ္ပါသည္။ ျပည္ေထာင္စုသားမ်ားအေနျဖင့္ ျပည္ေထာင္စုမူအေပၚမွာ ေဆြးေႏြးၾကရတာမ်ား အမ်ားႀကီး ရွိပါလိမ့္ဦးမည္။ သုိ႔ရာတြင္ ျပည္ေထာင္စုသားမ်ား၏ တန္းတူညီမွ်ေရး ေတာင္းဆုိမႈအေပၚမွာမူ အားလုံး တစ္စိတ္တစ္ဝမ္းတည္းရွိေနၾကမွာ ျဖစ္ပါသည္။ ဒါကုိ အေလးအနက္ထား စဥ္းစားလွ်င္ အနိမ့္ဆုံးအားျဖင့္ လက္ရွိ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒကုိ ျပင္ဆင္ရန္ အေၾကာင္းအခ်က္မ်ားရွိေနသည္ဆုိသည့္အခ်က္ကုိမူအရ အားလုံး သေဘာတူၾကဖုိ႔ လုိပါသည္။

ဒါသည္လည္း ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ၏ ဒီမုိကေရစီေရးရာ အေျပာင္းအလဲအတြက္ အေျခခံ သေဘာထားတစ္ခုအျဖစ္ တည္ရွိေနသင့္ၿပီဟု ထင္ပါသည္။ အလြန္ခုိင္မာသည့္ အမ်ဳိးသားညီၫြတ္ေရးကုိ တည္ေဆာက္ႏုိင္ရန္အလုိ႔ငွာ အေျခခံဥပေဒ၏ အေျခခံမူမ်ားမွ စတင္ေျပာင္းလဲရန္ ျပည္ေထာင္စုသားအားလုံး အဆင္သင့္ျဖစ္ေနၿပီဟူေသာ ေဖာ္ထုတ္ခ်က္တစ္ခု လုိအပ္ေနၿပီဟု ယူဆပါသည္။

ျပည္ေထာင္စု ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ျပည္ေထာင္စုသားမ်ား၏ ဆႏၵသေဘာထားမ်ားေပၚမွာ အေျချပဳရပါလိမ့္မည္။ ျပည္ေထာင္စုသားမ်ားအၾကား ဒီမုိကေရစီေဘာင္အတြင္းမွာ အားလုံးတန္းတူညီမွ် ရွိေနပါသည္ဟူေသာအခ်က္ကုိ ယုံၾကည္ေနၾကဖုိ႔ လုိပါသည္။ ဒီလုိယုံၾကည္ထားၾကမည္ဆုိလွ်င္ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးဆုိတာကုိ ေယဘုယ် သုံးသပ္ခ်က္မ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ ျပင္ဆင္ေရးမူ၊ ျပင္ဆင္ေရးနည္းလမ္းမ်ား အားလုံးကုိ စဥ္းစားသင့္ၾကပါမည္။

ဒါဟာ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ား၏ဆႏၵေပၚမွာ မူတည္ေနသည္ဆုိတာ ဥပေဒေၾကာင္းအရ ဟုတ္မွန္သေယာင္ရွိေသာ္လည္း လက္ေတြ႔ အမ်ဳိးသားညီၫြတ္ေရးခုိင္မာေအာင္ တည္ေဆာက္ေနၾကခ်ိန္မွာ ဥပေဒေၾကာင္းတစ္ခုတည္းျဖင့္ စဥ္းစားဖုိ႔ မလုံေလာက္ႏုိင္ပါ။

ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ၏ လုိအပ္ခ်က္မ်ားကုိ ျပင္ဆင္ႏုိင္ေရးဆုိသည္မွာ ထိပ္တန္း ႏုိင္ငံေရးျပႆနာတစ္ခု ျဖစ္သည္ဟု ျမင္ၾကဖုိ႔လုိသလုိ၊ အထက္မွာဆုိခဲ့သည့္အတုိင္း လက္ရွိ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ရန္ကုိ အားလုံးမူအရ သေဘာတူထားၾကဖုိ႔ အခ်ိန္ေရာက္ၿပီဟု ထင္ပါသည္။ အာဏာရပါတီႏွင့္ အတုိက္အခံမ်ားၾကားမွာ မတူညီေသာ ႏုိင္ငံေရးအင္အားစု မ်ားၾကားမွာ တုိင္းရင္းသား အင္အားစုမ်ား အသီးသီးၾကားမွာ တူညီေသာ အေျခခံမူတစ္ခုျဖင့္ ျပည္ေထာင္စု ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္ၾကရန္ အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ရန္လိုအပ္သည္ဟု အားလုံး သေဘာတူၾကသည့္ ပထမေျခလွမ္းကုိ စတင္ဖုိ႔ ႀကိဳးပမ္းၾကရမည့္အခ်ိန္ေရာက္ၿပီဟု ယူဆမိပါေၾကာင္း။ ။

ျပည္သူ႔ေခတ္ အယ္ဒီတာ 
၁၂ ႏုိဝင္ဘာ၊ ၂၀၁၂


 

No comments: