Monday, May 28, 2012

ျမကၽြန္းညိဳညိဳ (ခင္ၿငိမ္းသစ္)

အခုေတာ့ က်မတို႔ခ်စ္ခဲ့တဲ့ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ႀကီးဟာ ႏွစ္ ၉၀ ေက်ာ္ခဲ့ပါၿပီ။ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ရဲ႕ တခ်ဳိ႕ အစိတ္အပိုင္းေတြကိုလည္း ေရာင္းစားခံခဲ့ရပါၿပီ။ နာဂစ္ ျဖစ္ေတာ့ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ထဲက ႏွစ္ခ်ဳိ႕ပင္တခ်ဳိ႕ လဲၿပိဳၾကေပမယ့္ သစ္ပုတ္ပင္ႀကီးကေတာ့ မၿပိဳလဲခဲ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္လည္း က်မတို႔ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ရဲ႕ အထင္ကရ အမွတ္အသားထဲမွာ သစ္ပုတ္ပင္ႀကီး ပါခဲ့တာေပါ့။

က်မ တကၠသိုလ္အေၾကာင္း စၿပီးစိတ္ဝင္စားမိတာက ႏွစ္ပတ္လည္ မဂၢဇင္းေလးတေစာင္ေၾကာင့္ပါ။ က်မ အေဖဆီမွာ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ႏွစ္ပတ္လည္ မဂၢဇင္းတေစာင္ကို ေတြ႔ပါတယ္။ အဲဒီ မဂၢဇင္းရဲ႕ မ်က္ႏွာဖံုးပန္းခ်ီက ေတာ္ေတာ္ ထူးျခားပါတယ္။ အေရာင္မႈိင္းမႈိင္းေတြနဲ႔ အေရာင္ေတာက္ေတာက္ေတြကို ေရာစပ္ၿပီး သ႐ုပ္ေဖာ္ထားပါတယ္။ မ်က္ႏွာဖံုးမွာ ထင္ရွားတာက သစ္ပုတ္ပင္ႀကီးပါ။ အဲဒီသစ္ပုတ္ပင္ကို ေသခ်ာၾကည့္ရင္ လက္သီးဆုပ္ထားတဲ့ ပံုစံမ်ဳိးျဖစ္ေနပါတယ္။ စာအုပ္ကို ဘယ္ဘက္ ညာဘက္ ေစာင္းၾကည့္လိုက္ရင္ အုတ္ဂူလိုပံုစံမ်ဳိး၊ လူေတြ လဲက်ေနပံုမ်ဳိး၊ စစ္သားေတြက လွံစြပ္ေတြနဲ႔ ထိုးေနတဲ့ ပံုစံ၊ ေသနတ္နဲ႔ ပစ္ေနပံုေတြကိုလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။


က်မ ဦးေလးဆီေရာက္ေတာ့လည္း အဲဒီမဂၢဇင္းကိုပဲ ေသေသခ်ာခ်ာ သိမ္းထားတာကို ေတြ႔ရပါေသးတယ္။ လူေတြရဲ႕ ပါးစပ္ဖ်ားမွာလည္း အဲဒီမဂၢဇင္းကိုလိုက္ရွာၿပီး သိမ္းေနတယ္ဆိုတာမ်ဳိးေတြကိုလည္း ၾကားရပါေသးတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ က်မလည္း အရမ္းစိတ္ဝင္စားလာၿပီး အေဖ့ကို ေမးၾကည့္မိပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ ဒီပံုေတြဆြဲရတာလဲဆိုတာ က်မ သိခ်င္လာပါတယ္။ က်မ အေဖက ေျပာျပတာက ဦးသန္႔က သူ မေသဆံုးခင္မွာ မိသားစုေတြကိုမွာခဲ့တယ္တဲ့ သူဆံုးသြားရင္ ျမန္မာျပည္မွာပဲ သူ႔ကို သၿဂႋဳဟ္ဖို႔။ ဒါေၾကာင့္ ႏိုင္ငံတကာမွာ ဦးသန္႔ကို ဂူဗိမာန္နဲ႔ အေကာင္းဆံုး သၿဂႋဳဟ္ေပးမယ္ဆိုတဲ့ ကမ္းလွမ္းခ်က္ေတြကို ျငင္းပယ္လိုက္ၿပီး ႐ုပ္ကလာပ္ကို ျမန္မာႏိုင္ငံအထိ ျပန္လည္ သယ္ေဆာင္လာခဲ့ပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံေရာက္ေတာ့ ဗိုလ္ေနဝင္း ဦးေဆာင္တဲ့ စစ္အုပ္စုက ဦးသန္႔၏ က်န္ရစ္ေသာ ႐ုပ္အေလာင္းကို ၾကံေတာသုႆန္မွာပဲ သၿဂႋဳဟ္ခြင့္ေပးခဲ့ပါတယ္။

ဦးသန္႔လိုလူပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးကို အခုလို မ်က္ႏွာလြဲခဲပစ္လုပ္တဲ့အတြက္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားေတြက မခံမရပ္ႏိုင္ျဖစ္ၿပီး ဦးသန္႔ရဲ႕႐ုပ္အေလာင္းကို တကၠသိုလ္ထဲသယ္လာၿပီး ယခင္ သမဂၢအေဆာက္အဦရွိခဲ့တဲ့ ေျမေနရာမွာ ဂူဗိမာန္တခု တည္ေဆာက္ေနစဥ္မွာပဲ စစ္တပ္က အင္အားသံုးၿပီး ၿဖိဳခြင္းခဲ့တဲ့အတြက္ ေက်ာင္းသားေတြ ေသြးေျမက်ခဲ့ရပါတယ္။ ေက်ာင္းသားအမ်ားစုလဲ ဖမ္းဆီးထိမ္းသိမ္းခံခဲ့ရပါတယ္။ အခ်ိန္ေတြ ေရြ႕လ်ားသြားေပမယ့္ ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ ျပည္သူေတြရင္ထဲ စြဲျမဲထင္က်န္ရစ္ေနပါတယ္။ အခြင့္သာတိုင္း ပံုသ႑ာန္မ်ဳိးစံုနဲ႔ ထုတ္ေဖာ္ျပသၾကပါတယ္။

က်မရဲ႕ဦးေလး၊ အေမ့ေမာင္ကလည္း ဦးသန္႔အေရးအခင္းမွာ ထိမ္းသိမ္းခံခဲ့ရပါတယ္။ သူတို႔ကို ေရၾကည္အိုင္ စစ္ေၾကာေရးစခန္းကို ေခၚေဆာင္သြားခဲ့ပါတယ္။ ဦးေလးက သူ႔ရဲ႕စစ္ေၾကာေရး အေတြ႔အၾကံဳေတြကိုေျပာတိုင္း ေဒါသႀကီးတတ္ပါတယ္။ က်မက ၁၉၇၄ ခုႏွစ္တုန္းက ၅ ႏွစ္သမီးမို႔လို႔ ဘာမွေသခ်ာမသိေပမယ့္ အေဖေျပာျပလို႔ ဦးသန္႔ အေရးအခင္းအေၾကာင္းကို သိခဲ့ရပါတယ္။ တဆက္တည္း ၁၉၆၂ ခု ဦးေနဝင္း အာဏာသိမ္းေတာ့ သမဂၢအေဆာက္အဦကို ဗံုးခြဲခဲ့တာ၊ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းဝင္းထဲ စက္ေသနတ္ေတြနဲ႔ ပစ္ခတ္ၿပီး ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ကန္႔ကြက္ဆႏၵျပမႈကို ၿဖိဳခြင္းခဲ့တာ၊ အဲဒီအေၾကာင္းေတြကို ေျပာျပခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်မရင္ထဲမွာ ရဲဝံ့တက္ႂကြတဲ့ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားေတြကို ေလးစားျမတ္ႏိုးခဲ့ရပါတယ္။ က်မရဲ႕ အငံု႔စိတ္ထဲမွာ တကၠသိုလ္ရဲ႕ ရင္ေငြ႔ကို ခိုလႈံခ်င္မိပါတယ္။

ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ႏွစ္ပတ္လည္ မဂၢဇင္း ၈၃ - ၈၄ 

တျဖည္းျဖည္းအရြယ္ေရာက္လာေတာ့ က်မတို႔ရင္ထဲမွာလည္း မဆလ အစိုးရအေပၚ မေက်မနပ္ ျဖစ္တတ္လာပါတယ္။ အစိုးရရဲ႕ လြဲမွားေနတဲ့ မူဝါဒေတြေၾကာင့္ တိုင္းျပည္လည္း အဆင္းရဲဆံုးစာရင္းဝင္သြားတဲ့အခ်ိန္ ၁၉၈၇ ခုမွာ က်မ တကၠသိုလ္ တက္ရပါတယ္။ က်မ အမွတ္က ဘူမိေဗဒကိုမီလို႔ က်မ ဘူမိေဗဒကိုတက္ဖို႔ ေလ်ာက္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်မ R.C (2) မွာ တက္ခြင့္ရပါတယ္။ က်မ ေက်ာင္းတက္တာ တလေလာက္ရွိေတာ့ စဥ္းစားမိတာက က်မ ဘူမိေဗဒကို စိတ္မဝင္စားဘူးဆိုတာကိုပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ က်မစိတ္ဝင္စားတဲ့ သခ်ၤာေမဂ်ာကို ေျပာင္းလိုက္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့မွ က်မ R.C (3) မွာ တက္ရပါတယ္။ က်မတို႔ေခတ္က ေက်ာင္းလခ လြတ္ၿငိမ္းခြင့္၊ ပညာေရး ေထာက္ပံေၾကးဆိုတာေတြရွိၿပီးေတာ့ ဘယ္ဟာကိုပဲရရ အေထာက္အပံ့ ျဖစ္ပါေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်မတို႔အုပ္စုထဲမွာ က်မက ေက်ာင္းလခလြတ္ၿငိမ္းခြင့္ရၿပီး၊ အရမ္းခ်မ္းသာတဲ့ တမူးၿမိဳ႕က ၿမိဳ႕နယ္ေကာင္စီရဲ႕သမီး သင္းမာစိုးက ပညာသင္ ေထာက္ပံေၾကး ရပါတယ္။ အေမေရာ အေဖေရာ ဆံုးပါးသြားၿပီး အမွန္တကယ္ ခ်ဳိ႕တဲ့ တဲ့ မိုးမိုးေအး ကေတာ့ ဘာအခြင့္အေရးမွ မရပါဘူး။

က်မအရြယ္ေလးရေတာ့ က်မႏွစ္သက္မိတဲ့ ဝတၱဳက က်ဥ္တုတ္ခံဝံ့ မခံဝံ့ပါ။ ဆရာေမာင္သာရေရးတဲ့ အဲဒီဝတၱဳက က်မကို စိတ္ကူးယဥ္ေစခဲ့ပါတယ္။ က်မ ပထမႏွစ္ စာေမးပြဲေျဖေနတုန္း စက္တင္ဘာလမွာပဲ ေငြစကၠဴ အေရးအခင္း ျဖစ္ပြားခဲ့ပါတယ္။ က်မတို႔ တိုက္႐ိုက္ပါဝင္ခြင့္မရေပမယ့္ အားေပးအားေျမႇာက္ေတာ့ လုပ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ေငြစကၠဴအေရးအခင္းဟာ က်မတို႔ ေက်ာင္းသားေတြအတြက္ အခ်က္ေပးေခါင္းေလာင္းသံေတာ့ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ အာဏာရွင္ေတြလက္ေအာက္မွာ အသက္၊ အိုးအိမ္၊ စည္းစိမ္ေတြဟာ လံုျခံဳမႈမရွိဘူး ဆိုတာကိုေပါ့။

က်မ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္မွာ ဒုတိယႏွစ္ကိုေရာက္ပါတယ္။ မတ္လ မတိုင္ခင္ေတာ့ က်မဟာ သာမန္ေက်ာင္းသူေလးတဦးပါ။ မတ္လဟာ က်မတို႔အတြက္ ထူးျခားတဲ့ အေျပာင္းအလဲတခု ျဖစ္ေပၚေစခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၈၈ ခု မတ္လဟာ ေက်ာင္းသားေဟာင္းေတြျဖစ္တဲ့ အေဖနဲ႔ သူ႔ဝန္းက်င္ကေတာ့ အ႐ုိးေတြတြန္ေနၿပီတဲ့။ ၇၄ မ်ဳိးဆက္ေတြေျပာျပတာက ဝိညာဥ္ေတြ ရွင္သန္ထေျမာက္လာျပန္ၿပီ တဲ့။ က်မတို႔ကေတာ့ ေက်ာင္းသားေသြးေတြအတြက္ အာဏာရွင္ေတြကို တိုက္ထုတ္ပစ္ခ်င္ေနတာပါ။

ဒီလိုနဲ႔ က်မခ်စ္တဲ့ တကၠသိုလ္နဲ႔ ၃ ႏွစ္နီးပါး ခြဲခြာေနခဲ့ရပါတယ္။ ေက်ာင္းေတြျပန္ဖြင့္မယ္ဆိုေတာ့ က်မတို႔တေတြ ဝန္ခံလက္မွတ္ ထိုးရပါတယ္။ တခ်ဳိ႕က မထိုးဘူး တဲ့။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ပါေစ က်မကေတာ့ ေက်ာင္းေတြ ဖြင့္ေစခ်င္တာပါပဲ။ အဲဒီ အခ်ိန္က က်မဖတ္မိတဲ့ ကဗ်ာေလးတပုဒ္က

“ေစာင္းကို ခ်စ္တယ္။ ေက်ာင္းကိုလည္း ခ်စ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ေဒါင္းကိုလည္း ခ်စ္တယ္ တဲ့”

က်မ အဲဒီကဗ်ာေလးကို အရမ္းႀကိဳက္တယ္၊ က်မ ခံစားခ်က္နဲ႔ တူေနလို႔ပါ။ ေက်ာင္းေတြဖြင့္ေတာ့ က်မ သူငယ္ခ်င္းေတြက က်မကို သတိေပးပါတယ္။ နင္ ႏိုင္ငံေရးမလုပ္ပါနဲ႔လား တဲ့။ ဒါေပမယ့္ က်မအေတြးက ဒီလိုအခ်ိန္မွာမွ က်မႏိုင္ငံေရး မလုပ္ဘူးဆိုရင္ တာဝန္မဲ့ရာက်မွာ စိုးရိမ္ေနတာေရာ၊ က်မရဲ႕ရဲေဘာ္ေတြ ေထာင္ထဲမွာ ေရာက္ေနၾကတာေရာေၾကာင့္ က်မ ႏိုင္ငံေရး ဆက္လုပ္မွာလို႔ ျပန္ေျပာလိုက္တယ္။ သူတို႔နဲ႔ က်မ အရာရာကြာဟသြားခဲ့ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ က်မအတြက္ ရဲေဘာ္ရဲဘက္ သူငယ္ခ်င္းအသစ္ေတြ ရခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၉၃ ခုႏွစ္ေရာက္ေတာ့ က်မ သူငယ္ခ်င္း မိုးျမတ္သူတို႔ ေထာင္ကေနလြတ္လာပါတယ္။ မိုးျမတ္သူ၊ ကိုေမာင္ေမာင္ဦး၊ ရီရီ၊ က်မ၊ ေအးမိုး (ဆူး ေလ) တို႔က ေက်ာင္းထဲမွာ အျမဲလိုလို ဆံုေနၾကပါ။ က်မ၊ ရီရီ၊ ေအးမိုး တို႔ကို ရည္းစားမရွိလို႔ သူတို႔က အျမဲ ေနာက္ေျပာင္တတ္ပါတယ္။

တရက္ေတာ့ မိုးျမတ္သူက က်မတို႔ကို ေမးပါတယ္။ နင္တို႔ကို က့ံေကာ္ပန္းေပးမယ့္သူ မရွိဘူးမို႔လားတဲ့။ ေအးမိုး က “ဟဲ့ ငါတို႔က မယူတာ ေပးခ်င္တဲ့လူေတြရွိတယ္ တဲ့။” က်မတို႔ေတြက အျမဲတမ္း စကားကို အႏိုင့္အထက္ ေျပာေနၾကပါ။ မိုးျမတ္သူ က “ဒါေပါ့ နင္တို႔ဂုဏ္မငယ္ရေအာင္ ငါ နင္တို႔ကို က့ံေကာ္ပန္းလိုက္ေပးမယ္ေလ တဲ့”။

ေနာက္ ၂ ရက္ေလာက္ၾကာေတာ့ က်မ၊ ရီရီ၊ ေအးမိုး တို႔ စာသင္ခန္းကထြက္ၿပီး အဓိပတိလမ္းကိုေလွ်ာက္လာေတာ့ မိုးျမတ္သူက ေနာက္ကေန က့ံေကာ္ကိုင္းေျခာက္ႀကီးကို လက္ထဲမွာကိုင္ၿပီး ပိုလီယိုျဖစ္ေနတဲ့ ေကာင္ေလးပံုစံနဲ႔ ေျခေထာက္ကို ေထာ့နင္းေထာ့နင္းလုပ္ၿပီး က်မတို႔ေနာက္က လိုက္လာပါတယ္။ မိုးျမတ္သူက ႐ုပ္ေလး သနားကမားနဲ႔ အဲဒီလိုပံုစံမ်ဳိးလုပ္ေနေတာ့ တျခား ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေတြက က်မတို႔ ၃ ေယာက္ကို ဝိုင္းၾကည့္ၾကပါတယ္။ အဲဒီတုန္းကေတာ့ က်မတို႔ေတြရဲ႕ လြတ္လပ္ေပါ့ပါးစြာ ရယ္ေမာခဲ့ရတဲ့ အခ်ိန္ေတြပဲေပါ့။

ညေနပိုင္းၾကရင္ေတာ့ က်မတို႔အုပ္စုလိုက္ အင္းယားကန္ေဘာင္က ဘူးသီးေက်ာ္ဆိုင္မွာ ဘူးသီးေက်ာ္စားရင္း ျငင္းၾက ခုန္ၾကနဲ႔ ေပ်ာ္စရာေကာင္းခဲ့ပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ က်မတို႔အုပ္စုက လုပ္စရာရွိရင္လည္း မညည္းမညဴ ဝိုင္းလုပ္ၾကလို႔ အက်ဳိးရွိတာေရာ၊ တခါတရံ သေဘာထားေတြ မတိုက္ဆိုင္လို႔ ရန္ျဖစ္ၾကတာေရာေပါ့ေလ။

၁၉၉၄ မွာေတာ့ က်မ ေက်ာင္းၿပီးသြားခဲ့ပါတယ္။ က်မလိုခ်င္တဲ့ မဟာသိပၸံဘြဲ႔ရဖို႔ ေက်ာင္းဆက္တက္ခ်င္တဲ့ ဆႏၵေတြလည္း ရွိေနပါတယ္။ ၁၉၉၅ ခုႏွစ္မွာလည္း တကၠသိုလ္ႀကီး စိန္ရတုပြဲႀကီး လုပ္ၾကမွာပါ။ က်မတို႔ သူငယ္ခ်င္းတသိုက္ ဘယ္လိုဆင္ႏႊဲၾကရင္ေကာင္းမလဲဆိုၿပီး တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးၾကရတာလဲ မေမာႏိုင္ပါဘူး။ ကိုေမာင္ေမာင္ဦးနဲ႔ ကိုဂီးက ပို႔စကဒ္လုပ္ဖို႔ စဥ္းစားၾကပါတယ္။ က်မကေတာ့ မဂၢဇင္းစာအုပ္ထုတ္ဖို႔ တိုက္တြန္းမိပါတယ္။ မဂၢဇင္းစာအုပ္ထုတ္ျဖစ္ရင္ က်မလည္း ကေလာင္ေသြးတဲ့အေနနဲ႔ ဝင္ေရးဖို႔ စဥ္းစားထားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်မတို႔ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ ျဖစ္မလာခဲ့ပါဘူး။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ၁၉၉၅ ေဖေဖာ္ဝါရီလမွာပဲ က်မနဲ႔ ေအးမိုး ထိန္းသိမ္းခံခဲ့ရလို႔ပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ က်မတို႔ခ်စ္တဲ့ တကၠသိုလ္ႀကီးနဲ႔ ႏွစ္ရွည္လမ်ား ခြဲခြာခဲ့ရပါတယ္။

က်မ ေထာင္ကလြတ္တဲ့ ၂၀၀၁ ခုႏွစ္မွာ က်မ ဘြဲ႔လက္မွတ္သြားထုတ္ပါတယ္။ ေက်ာင္းႀကီးက ေျခာက္ကပ္ တိတ္ဆိတ္ေနပါတယ္။ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ႀကီးရဲ႕ စာသင္ခန္းေတြဟာ ပိုးမွ်င္ေတြ၊ ပင့္ကူအိမ္ေတြနဲ႔ပါ။ အာဏာရွင္ေတြက ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြ စုေဝးၿပီး ပညာသင္ၾကားမွာကို ေၾကာက္ရြံ႕ေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သမိုင္းအဆက္ဆက္ ေတာ္လွန္ေရးနဲ႔ ရင့္က်က္ခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကို သုတ္သင္ခဲ့တာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ သမိုင္းဆိုတာကို အဲလိုနည္းနဲ႔ ညႇဳိးမွိန္ေအာင္လုပ္လို႔ မရပါဘူး။ သမဂၢႀကီးကို ၿဖိဳဖ်က္လိုက္ေပမယ့္ မပ်က္ယြင္းတဲ့ သမဂၢစိတ္ဓာတ္နဲ႔ တကၠသိုလ္မွာေရးခဲ့တဲ့ ေခတ္အဆက္ဆက္ ဆန္႔က်င္ေတာ္လွန္မႈေတြကေတာ့ ထင္က်န္ရစ္ေနဦးမွာပါ။ ။


 

No comments: