Monday, April 30, 2012

ဘာသာတရားႏွစ္ခု ဆံုစည္းျခင္း . . . (ပါရဂူ)

စာကိုဖတ္ၿပီး စာေရးသူ၏ ပံုပန္းသဏၭာန္ကို မွန္းဆၾကည့္ျခင္းသည္ အခါတိုင္း မမွန္တတ္ပါ။

အိႏၵိယ စာေရးဆရာႀကီး ရာဟုလာသံကိစၥည္းကို စတင္ေတြ႔စဥ္က ကၽြန္ေတာ္ အေတာ္ အံ့ၾသသြားခဲ့ဖူးပါသည္။ ဆရာႀကီး၏စာသည္ မိုးႀကိဳးသြားကဲ့သို႔ ထက္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ ဆရာႀကီး၏ ပံုပန္းသဏၭန္လည္း သူ႔စာကဲ့သို႔ပင္ ခက္ထန္လိမ့္မည္၊ မာေၾကာလိမ့္မည္ဟု ေတြးထင္မိခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္ တကယ္ေတြ႔ရသည့္အခါ၌ကား တက္တက္စင္ လြဲခဲ့ေလသည္။ ဆရာႀကီးသည္ ကိုယ္ခႏၶာ ထြားက်ဳိင္းသန္မာေသာ္လည္း မ်က္ႏွာအမူအရာမွာ အစဥ္ခ်ဳိေနသည္။ ကေလးသူငယ္ကစၿပီး လူတကာကို ႏူးႏူးညံ့ညံ့ သိမ္သိမ္ေမြ႔ေမြ႔ ဆက္ဆံသည္။

ျမန္မာစာေရးဆရာေလာက၌လည္း ရာဟုလာသံကိစၥည္းလို စာႏွင့္လူ ဟပ္၍မရသလိုလိုရွိသည့္ စာေရးဆရာတစ္ဦး ရွိသည္။ ယင္းစာေရးဆရာကား ဗန္းေမာ္ တင္ေအာင္ျဖစ္၏။ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ကိုေတြ႔လွ်င္ သူ၏အျပံဳးႏွင့္ မ်က္ခံုးကို စျမင္ရ၏။ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္သည္ မည္သူ႔ကိုမဆို ပ်ဴပ်ဴငွာငွာ ဆက္ဆံသည္။ သူ၏စာမ်ားမွာ မ်ားေသာအားျဖင့္ စာမာမ်ား ျဖစ္ေသာ္လည္း သူ႔မ်က္ႏွာမွာ ခ်ဳိျပံဳးေနသည္။


ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ တရင္းတႏွီးျဖစ္သည္မွာ ႏွစ္အပိုင္းအျခားအားျဖင့္ၾကည့္လွ်င္ မၾကာလွေသးပါ။ သူ ကမၻာတခုမွ ျပန္ေရာက္လာၿပီးသည့္ေနာက္ပိုင္းက်မွသာ ျဖစ္သည္။ သူ၏ စာေပဘဝေစာေစာပိုင္းက ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ သူ အကၽြမ္းတဝင္ မျဖစ္ၾကေသး။

ကၽြန္ေတာ့္မွာ သူရဲေကာင္း သံုးေယာက္ရွိတယ္ 

ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ လင္းယုန္ဂ်ာနယ္ထုတ္စဥ္က လင္းယုန္ဂ်ာနယ္သည္ လက္ဝဲစာေရးဆရာတခ်ဳိ႕၏ စင္ျမင့္ျဖစ္ခဲ့သည္။ ယင္းလက္ဝဲစာေရးဆရာမ်ားထဲမွ ရဟန္းလူထြက္ စာေရးဆရာ သံုးဦးကို သူ႔ သူရဲေကာင္း ဟု ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္က ဟာသေႏွာၿပီး ေၾကျငာထားခဲ့၏။ ထို သံုးေယာက္ကား (၁) ဦးဆန္းထြန္း (ဆန္းထြန္း - မန္းတကၠသိုလ္)၊ (၂) ဦးဘဝင္း (ဘဝင္း)၊ (၃)ဦးျမင့္ေဆြ (ျမင့္ေဆြ) တို႔ျဖစ္ၾကသည္။ ထိုသူရဲေကာင္းထဲတြင္ ကၽြန္ေတာ္ မပါပါ။ ထိုအခ်ိန္က ကၽြန္ေတာ္ ျမန္မာျပည္၌လည္း မရွိေသး။ အေဝးတြင္ ေရာက္ေနသည္။

၅၈ ခုႏွစ္ေလာက္တြင္ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္သည္ ေရႊဂံုတိုင္လမ္းတြင္ လင္းယုန္ သတင္းစာ ထုတ္ေန၏။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ္ ျမန္မာျပည္ ျပန္ေရာက္ေနၿပီ။ စာေပေလာကထဲတြင္လည္း ေျမစမ္း ခရမ္းပ်ဳိးၾကည့္ေနၿပီ။ တစ္ေန႔တြင္ သူ႔သတင္းစာတိုက္သို႔ ေရာက္သြား၏။ သတင္းတခုထည့္ရန္ကိစၥႏွင့္ ေရာက္သြားျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္က ရာဟုလာသံကိစၥည္းသည္ တ႐ုတ္ျပည္သို႔အသြား ရန္ကုန္တြင္ ေခတၱဝင္သြား၏။ ထိုသတင္းကို သူ႔သတင္းစာတြင္ထည့္ရန္ သြားေပးျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္က်မွ ကၽြန္ေတာ္ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ႏွင့္ အသိမိတ္ေဆြျဖစ္ရျခင္း ျဖစ္သည္။ အသိမိတ္ေဆြဆိုသည့္တိုင္ ရင္းရင္းႏွီးႏွီး မရွိလွေသး။ သူ ကမာၻတခုမွ ျပန္ေရာက္လာၿပီးေနာက္ပိုင္းက်မွသာ ရင္းႏွီးခင္မင္မႈ စတင္ေလသည္။ ရင္းႏွီးခင္မင္မႈ စတင္သည္မွာလည္း ထမင္းစားပြဲတစ္ခုတြင္ ျဖစ္ေလသည္။

သူ ကမာၻတခုမွ ျပန္လာၿပီးစ တေန႔တြင္ျဖစ္သည္။ ဒဂုန္တာရာ၏တူမ မျမင့္ျမင့္စိန္က သူႏွင့္ ဒဂုန္တာရာကို ပတၱျမား စားေသာက္ဆိုင္တြင္ ထမင္းေကၽြးသည္။ ထိုထမင္းစားပြဲတြင္ ကၽြန္ေတာ္လည္း ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ဒဂုန္တာရာမွာ သူႏွင့္ ေပါင္းမိသြားသည္။ ေပါင္းမိသည္မွာ တျခားကိစၥတြင္ မဟုတ္ပါ။ အစားကိစၥတြင္ျဖစ္သည္။ ထိုထမင္းစားပြဲမွစလိုက္သည့္ သံုးဦးသား ထမင္းစားပြဲသည္ ေနာက္တြင္လည္း မၾကာခဏ ဆက္ေနသည္။ ဆြမ္းဖိတ္သူမွာ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ ျဖစ္သည္။ သူက သူႏွင့္ရင္းႏွီးသူ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွင့္လည္းသိသူမ်ားကို ထမင္းေကၽြးဖို႔ ေျပာသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က လိုက္စားသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ သံုးဦးသား ထမင္းစားပြဲသည္ တခါတရံ ရန္ကုန္နယ္နိမိတ္ အျပင္ဘက္ကိုပင္ ေက်ာ္ထြက္သြားသည္။ တစ္ခါတြင္ သိမ္ေခ်ာင္းရြာသို႔ ထမင္းသြားစားၾကသည္။ လြန္ခဲ့သည့္ သံုးေလးႏွစ္ခန္႔ကလည္း ေညာင္တုန္းသို႔ ေရာက္သြားၾကသည္။ ေညာင္တုန္းသို႔သြားၾကျခင္းမွာ တျခားမည္မည္ရရ ဘာကိစၥမွ မရွိ။ အလည္အပတ္ ထမင္းၿမိန္သြားစားၾကျခင္းသာ ျဖစ္သည္။

ယခုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔သံုးဦးသား ထမင္းစားပြဲသည္ ဇာတ္ေခါင္းကြဲသြားၾကေလၿပီ။

ဘုရားသိၾကားမလို႔ ကင္ဆာေရာဂါ မဟုတ္ပါေစနဲ႔ 

ယမန္ႏွစ္က ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ ေဆး႐ံုတက္၏။ ကၽြန္ေတာ္ ေဆး႐ံုသို႔ ေရာက္သြား၏။ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ကို ျမင္လိုက္ရသည္ႏွင့္ ဒိတ္ခနဲျဖစ္သြားသည္။ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္သည္ သိသိသာသာ က်သြား၏။ မ်က္တြင္းမ်ား ခ်ဳိင့္ေနသည္။ ပါး႐ိုးမ်ား ထြက္ေနသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုၾကားထဲမွပင္ သူ၏အျပံဳးႏွင့္ မ်က္ခံုးမွာ ထင္ထင္ရွားရွားႀကီး ေပၚလြင္ေနသည္။ သူက သူ႔ေရာဂါ အေျခအေနႏွင့္ ဆရာဝန္မ်ား၏ စမ္းသပ္ခ်က္မ်ားကို ေျပာျပသည္။ ကင္ဆာမ်ားျဖစ္ေနမလားဟု ကၽြန္ေတာ္ မဦးမခၽြတ္ ဥပါဒ္မိေလသည္။ စိတ္မေကာင္းလည္း မ်ားစြာျဖစ္ခဲ့သည္။ ကင္ဆာ မဟုတ္ပါေစႏွင့္ဟုလည္း ဆုေတာင္းမိေလသည္။

သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ စိတ္မခ်မ္းေျမ႕မႈသည္ တာမရွည္လိုက္ပါ။ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ ေဆး႐ံုက ျပန္ဆင္းလာ၏။ ေဆးလည္း ေတြ႔သြားဟန္တူ၏။ က်န္းမာဝၿဖိဳးလာသည္။ နဂိုအတိုင္းနီးနီး ျပန္ျဖစ္လာ၏။ ကင္ဆာေရာဂါဟုတ္မွာ မဟုတ္ဘူးဟု ကိုယ့္အေတြ႔အၾကံဳႏွင့္ကိုယ္ ဆံုးျဖတ္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဝမ္းသာအားရျဖစ္ခဲ့ရသည္။ ကင္ဆာေရာဂါျဖစ္လွ်င္ ျပန္ၿပီး နလန္ထူလာႏိုင္ဖို႔မလြယ္။ ကင္ဆာမဟုတ္၍သာ ယခုလို ျပန္လည္ နလန္ထူလာျခင္းျဖစ္သည္။ ယင္းသို႔ သိမွတ္ထားဖူးသည္။

သူ ျပန္ၿပီးက်န္းမာလာေသာအခါ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္သည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ သံုးဦးသားထမင္းစားပြဲကို ျပန္စဖို႔ ႀကိဳးစားျပန္သည္။ ဟိုလူသည္လူကို ထမင္းေကၽြးဖို႔ စပ္၏။ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ေတြ႔ေသာအခါ ဘယ္သူ႔ကို ထမင္းေကၽြးဖို႔ စပ္ထားသည္။ ဘယ္သူ႔ကို ထမင္းေကၽြးဖို႔ ေျပာထားသည္ စသည္ျဖင့္ အားရပါးရ ေျပာေန၏။

ကိုတင္ေအာင္ သည္ထက္သည္ က်န္းမာလာေအာင္ လုပ္ပါ။ က်န္းမာလာတဲ့အခါက်ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဖိတ္ထားတဲ့ အိမ္ေတြကို ထမင္းေလွ်ာက္စားၾကတာေပါ့။

ကၽြန္ေတာ္က သူ႔ကို ျပန္ေျပာရသည္။ ထိုအတြင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔သံုးဦးလည္း သိပ္မဆံုျဖစ္ၾက။ ဘယ္အိမ္ကိုမွလည္း ထမင္းစား မသြားျဖစ္ၾက။

သည္ႏွစ္ထဲေရာက္လာျပန္ေသာအခါ စိတ္မေကာင္းစရာ တစ္ဖန္ျဖစ္လာျပန္ေလသည္။ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္၏ က်န္းမာေရး အေျခအေနသည္ က်ဆင္းျပန္ေလၿပီ။ ေနာက္ဆံုး မဟန္ေတာ့သည့္အဆံုး၌ ဒုတိယအႀကိမ္ ေဆး႐ံုတက္ရျပန္ေလသည္။ ထိုအႀကိမ္တြင္ကား ပထမအႀကိမ္ထက္ ပိုဆိုးလာေလသည္။ ဆရာဝန္မ်ားက ကင္ဆာေရာဂါဟု သတ္မွတ္လိုက္ေလၿပီ။ အႀကိမ္ ၂၀ ဓာတ္ကင္ရသျဖင့္ ေခါင္းေမႊးမ်ား က်ဳိးတိုးက်ဲတဲေလာက္သာ က်န္ေတာ့သည္။ ယခင္က အင္မတန္ေျဖာင့္သည့္ ႐ုပ္ရည္သည္ တစိုးတစိေလာက္မွ် မက်န္ေတာ့ေခ်။ အစာကလည္း မဝင္။ ကိုယ္ခႏၶာမွာ ယူပစ္လိုက္သလို က်ဆင္းသြားရွာသည္။ သို႔ေသာ္ သူ၏အျပံဳးႏွင့္ မ်က္ခံုးသည္ ေတာက္ပျမဲ ေတာက္ပေနတုန္းပင္။

ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္သည္ တျခားသူမ်ားကို အလြန္စိတ္ဝင္စား၏။ သူ႔ကို သတင္းသြားေမးသူမ်ားအား သူ႔ေရာဂါအေၾကာင္း၊ သူ႔အေၾကာင္းကို ဝတ္ေက်တန္းေက်ေလာက္သာေျပာျပၿပီး သတင္းလာေမးသူမ်ားအေၾကာင္းကို ျပန္ေမးေနတတ္သည္။ သတင္းလာေမးသူမ်ားကတဆင့္ တျခားပုဂၢိဳလ္မ်ားအေၾကာင္းကို စံုစမ္းေနတတ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ဆက္သြယ္သူမ်ား၏ အေၾကာင္းကို ေမးျမန္းေနတတ္သည္။

“ဒဂုန္တာရာ ေဆး႐ံုကိုမလာပါေစနဲ႔။ ညေမွာင္တဲ့အခါ အျပန္ရခက္ေနလိမ့္မယ္”

“ကိုတင္စိုးတေယာက္ ေတြ႔ေသးလား”

“ႏွလံုးလွ ကိုခ်စ္ေအာင္တို႔ေကာ အလုပ္အကိုင္ ေကာင္းရဲ႕လား”

ေဆး႐ံုတက္ေနသူက အျပင္ကလူမ်ားကို လွမ္းၿပီးေၾကာင့္ၾကေနရွာသည္။ မိတ္ေဆြသဂၤဟမ်ား၊ ၾကည္ညိဳ ခင္မင္သူမ်ားကလည္း ေပါသည္။ သူ႔အခန္းထဲတြင္ ေန႔စဥ္ သတင္းေမးသူမ်ား မျပတ္။ သူကလည္း စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ဧည့္ခံေျပာသည္။ ေျပာရင္းေျပာရင္း ေခ်ာင္းဆိုးလာတတ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ သူ႔အတြက္ အားမရေတာ့။ အေႏွးႏွင့္အျမန္ စိတ္မေကာင္းစရာျဖစ္လာရေတာ့မည္ဟု က်ိန္းေသ တြက္ထားလိုက္ေလသည္။ သို႔ေသာ္ သူက မၾကာမီ ေဆး႐ံုက ဆင္းရလိမ့္မည္ဟု ထင္ေၾကာင္း၊ အိမ္မွာပဲ အနားေနရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာျပရွာသည္။ သို႔ေသာ္ သူ ထင္သလိုမဟုတ္ပါ။ ယင္းသို႔ေျပာၿပီးေနာက္ ရက္သိပ္မၾကာလိုက္ပါ။ သူ႔အတြက္ ေန႔ဆိုးရက္ဆိုး ေရာက္လာသည္။ ထိုေန႔က သတင္းလာေမးသူမ်ားလည္း အေတာ္မ်ားသည္။

“ဒီကေန႔ ဧည့္သည္ေတြ အေတာ္လာၾကတယ္။ စကားေျပာလိုက္ရတာလည္း အေတာ္ေမာသြားတယ္”

ဧည့္သည္ေတြျပန္သြားသည့္အခါ သူက သူ႔အနီးရွိ လူတေယာက္အား ေျပာျပသည္။ ထိုေန႔က သူသည္ ေဆး႐ံုေအာက္ထပ္ရွိ ဆရာမမ်ားအား သြားႏႈတ္ဆက္သလို ျဖစ္သြားသည္။ ထိုေန႔က ေမာင္ညိဳျပာႏွင့္အေဖာ္တစ္စု သူ႔ဆီ ေရာက္သြားသည္။ စာအုပ္တစ္အုပ္ထုတ္ဖို႔ရန္ အစီအစဥ္ရွိသျဖင့္ သူ႔ကို အမွာစာ ေရးခိုင္းထားသည္။ ထိုအမွာစာအတြက္ သတိေပးရန္ သူ႔ဆီသြားၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ေမာင္ညိဳျပာမွာ အေျခအေနရိပ္မိတန္သေလာက္ ရိပ္မိေနၿပီျဖစ္၍ သူ႔ကို နားပူနားဆာ မလုပ္လိုေတာ့။ သို႔ေသာ္ အေဖာ္မ်ားက ရိပ္မိဟန္မတူ။ သူ၏ အမွာစာကို လိုလားေနၾကသည္။

“ကၽြန္ေတာ္ ေရးေပးပါမယ္။ သံုးရက္အတြင္း ရေစ့မယ္”

ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္သည္ တဖက္သားကို ဤမွ်ပင္ ေလးစားသည္။ ထိုေန႔ည၌ပင္ ေသြး ႏွစ္ခါအန္ၿပီး ဒုတိယအႀကိမ္ ေသြးအအန္တြင္ အသက္ပါသြားရွာသည္။

သူသည္ ျပည္သူကို ခ်စ္သည္။ လူကို ေလးစားသည္။ မိမိကိုခ်စ္သူအား ျပည္သူက ျပန္ခ်စ္သည္မွာ ဓမၼတာ။ မိမိကို ေလးစားသူအား အေလးစားခံရသူက ျပန္ေလးစားသူမွာ ဓမၼတာ။ လူေတြ႔လွ်င္ ျပံဳးျပသည့္ သူ႔အျပံဳးသည္ အေပၚယံအျပံဳးမဟုတ္။ ႏွလံုးထဲက ထြက္လာသည့္ အျပံဳးျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ သူ႔အျပံဳးကို ျပန္တုံ႔ျပန္သည့္ ျပည္သူ၏ တုံ႔ုျပန္မႈမွာ သူ႔စ်ာပနေန႔က မၾကံဳဖူးေလာက္ေအာင္ပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။

* * * 

ထိုေန႔က ေဆး႐ံုေရခဲတိုက္တဝိုက္၌ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္၏ ေနာက္ဆံုးဘဝခရီးကို လိုက္ပို႔သူမ်ား ျပည့္က်ပ္ေနသည္။ တျခား စ်ာပနမ်ားတြင္လည္း ယခုလို လူမ်ား မ်ားျပားသည္ကို ေတြ႔ဖူးသည္။ သို႔ေသာ္ ယခုလာသူမ်ားမွာ တာဝန္အရ လာသူမ်ားလည္း မဟုတ္ၾက။ မကင္းရာ မကင္းေၾကာင္းျဖစ္၍ လာၾကသူမ်ားလည္း မဟုတ္ၾက။ တကယ့္ေစတနာႏွင့္ လာၾကသူေတြထဲကလူမ်ားစုမွာ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ ကိုယ္တိုင္ကသိသည့္လူမ်ား ဟုတ္ၾကဟန္ မတူ။ မျမင္ဖူး မသိဖူးသည့္ လူဦးေရက ပိုမ်ားသည္။

႐ုပ္ကလပ္ကို သုသာန္သို႔ ပို႔ေဆာင္ေတာ့မည့္အခ်ိန္ နီးကပ္လာၿပီ။ အမ်ဳိးသမီးတေယာက္သည္ သုတ္သီးသုတ္ျပာႏွင့္ ေဆး႐ံုဝင္းထဲ ဝင္လာ၏။ သူ႔ကိုသိသူ အမ်ဳိးသားတဦးက လွမ္းေမးလိုက္သည္။

“ညီမ ဘယ္သြားမလို႔လဲ”

“ကၽြန္မ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္အသုဘ လိုက္ပို႔မလို႔”

“ညီမ ဆရာ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ကို သိလား”

“ကၽြန္မ လူကို မသိပါဘူး။ သူ႔စာေတြကိုဖတ္ၿပီး ၾကည္ညိဳလို႔ လိုက္ပို႔တာပါ။ ကၽြန္မတို႔က ရခိုင္ကပါ။ ကၽြန္မအေဖက ဂ်ပန္ေတာ္လွန္ေရးတုန္းက ေရွ႕တန္းကပါခဲ့တဲ့ ေခါင္းေဆာင္တေယာက္ပါ။ ကၽြန္မ ဆရာ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ စ်ာပနအတြက္ အလွႈေငြ ထည့္ခ်င္တယ္။ ဘယ္မွာေပးရမလဲ။ ရွင့္ကို ေပးလို႔ရပါ့မလား”

“ရပါတယ္”

အမ်ဳိးသမီးသည္ အမ်ဳိးသားလက္ထဲ ေငြ ၁၅ က်ပ္ထည့္လိုက္ေလသည္။ ထိုအမ်ဳိးသားႏွင့္ အမ်ဳိးသမီးမွာ ေဆး႐ံုအမႈထမ္းမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။

* * * 

သူကေတာ့ ဘိုးေတာ္လိုလို ပုဂိၢဳလ္တဦး။ သူ႔ကို ကၽြန္ေတာ္ သိသည္။ သူ႔ကို ရန္ကုန္မွာမေတြ႔ရသည္မွာ ၾကာၿပီ။ နယ္တြင္သြားၿပီး ဘုရားတည္ေနသလိုလို ၾကားရသည္။ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ ဆံုးေသာအခါ ၾကားရာေနရာက စ်ာပနအမီ ရန္ကုန္ ျပန္လာဟန္တူသည္။ အသုဘခ်သည့္ေန႔က သူ႔ကို ဘိုးေတာ္အေဆာင္အေယာင္ႏွင့္ ေတြ႔လိုက္ရသည္။

* * * 

သူက မုတ္ဆိတ္ႏွင့္ မူဆလင္တစ္ဦးျဖစ္သည္။ သူ႔ကိုမူ စာသမားမ်ား သိၾကသည္။ သူ၏အမည္မွာ ကာစင္ ေခၚ ေမာင္စိန္ ျဖစ္သည္။ ၂၉ လမ္းထိပ္က စာအုပ္အေဟာင္း ေရာင္းသမားျဖစ္သည္။

“ေဟ့ ေမာင္စိန္၊ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္အသုဘ လာပို႔တာလား”

ထူးထူးဆန္းဆန္း ကာစင္ကို သုသာန္တြင္ေတြ႔ရသည့္အခါ ကၽြန္ေတာ္က ေမးလိုက္သည္။

“ဟုတ္တယ္ဆရာ၊ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္က ဆရာသိတဲ့အတိုင္း ကၽြန္ေတာ့္ေဖာက္သည္တေယာက္ မဟုတ္လား။ ဒါေပမယ့္ ေဖာက္သည္မို႔ လိုက္ပို႔တာမဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ ဆရာဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ကို သိပ္ေလးစားၾကည္ညိဳတာပဲ”

* * * 

ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ အသုဘခ်သည့္ေန႔က ျဖစ္သည္။ စမ္းေခ်ာင္းရွိ အမ်ဳိးသမီး ကေလာင္ရွင္တဦး၏အိမ္သို႔ ဦးပဥၨင္းတပါး ဆြမ္းခံႂကြလာသည္။ ဦးပဥၨင္းက ခရီးေရာက္မဆိုက္ ဆြမ္းဒကာ အမ်ဳိးသမီးအား ေမးလိုက္သည္။

“ဒကာမႀကီး ဒီကေန႔ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ အသုဘ လိုက္ပို႔ဦးမလား”

“လိုက္ပို႔ရမွာေပါ့။ ဦးပဥၨင္းက ဘာျဖစ္လို႔ ေမးတာလဲ”

“ဦးပဥၨင္းတို႔လည္း လိုက္ပို႔ခ်င္လို႔။ ဦးပဥၹင္းတို႔ကို ပို႔တဲ႔အေနမ်ဳိးမဟုတ္ပါဘူး။ သူ႔ကို သက္သက္ၾကည္ညိဳလို႔ လိုက္ပို႔ခ်င္တာပါ”

* * * 

ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္၏ အသုဘယာဥ္သည္ သုသာန္နယ္ေျမထဲ ဝင္လာသည္။ အသုဘလိုက္ပို႔သူမ်ားထဲတြင္ သူေတာင္းစားမ်ားႏွင့္ အသိအကၽြမ္းျဖစ္သူတဦး ပါလာသည္။ သူေတာင္းစားတဦးသည္ ထိုင္ရာမထ ထိုသူ႔ကို လွမ္းေမးလိုက္ေလ၏။

“ဒီမွာ ခင္ဗ်ာ၊ ဒီအသုဘဟာ ဘယ္သူ႔အသုဘလဲ။ တယ္လူစည္ပါလား”

“ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ေလ။ မင္းတို႔ မသိဘူးလား”

ထိုသူေတာင္းစားသည္ ဘာမွဆက္မေျပာေတာ့ဘဲ ခ်က္ခ်င္း လူးလဲထ၏။ အက်ႌကို ျပင္ဝတ္၏။ ပုဆိုးကို ျပင္စည္း၏။ ထို႔ေနာက္ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္႐ုပ္ကလပ္ရွိရာသို႔ အေျပးကေလး သြားသည္။ အမ်ားနည္းတူ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္၏ ႐ုပ္ကလပ္ကို ေနာက္ဆံုးၾကည့္ျခင္းမ်ဳိးႏွင့္ ၾကည့္ေနရွာသည္။

* * * 

ပန္းရံသမားႏွင့္ နိဗၺန္ယာဥ္သမားမ်ားလည္း ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္၏ ပရိတ္သတ္မ်ား ျဖစ္ေနၾကသည္။ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ကိစၥကို သြားေျပာသည့္အခါ ေစတနာႏွင့္ အကူအညီေပးၾကသည္။ သူတို႔ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္၏ ပရိတ္သတ္ပါဟု ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကသည္။

ထိုေန႔က ပို႔ၾကသည့္ လြမ္းသူ႔ပန္းေခြမ်ားကို အျပည့္အစံု ကၽြန္ေတာ္ မမွတ္မိေတာ့။ ကၽြန္ေတာ္ သတိျပဳမိသည္မွာ ကင္ဆာလူနာေဆာင္က သူနာျပဳဆရာမမ်ား၏ လြမ္းသူ႔ပန္းေခြမ်ားႏွင့္ မ်က္လွည့္ဆရာအသင္း၏ လြမ္းသူ႔ပန္းေခြ ျဖစ္သည္။ အခ်ဳိ႕လြမ္းသူ႔ပန္းေခြမ်ားကို ပန္းေခြခ်သူမ်ား ျပန္ယူသြားၾက၏။ လြမ္းသူ႔ပန္းေခြကို ျပန္ယူသြားသည့္စ်ာပနမ်ဳိး ကၽြန္ေတာ့္တသက္တြင္ ဤတႀကိမ္သာ ေတြ႔ဖူးသည္။

ထိုေန႔က သုသာန္ထဲတြင္ လက္ထပ္မဂၤလာ အခမ္းအနားတခု က်င္းပေနသလား ေအာက္ေမ့ရသည္။ စ်ာပန လိုက္ပို႔ၾကသူ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားသည္ ပန္းေခြမ်ားမွ ပန္းကိုျဖဳတ္ယူၿပီး ရင္ဘတ္တြင္ တပ္ထားၾကသည္။ ဘယ္သူ႔ရင္ဘတ္ကို ၾကည့္လိုက္ၾကည့္လိုက္ နီျမန္းေသာ ႏွင္းဆီပြင့္ကိုယ္စီႏွင့္။ ယင္းအျဖစ္မ်ဳိးလည္း ကၽြန္ေတာ့္တသက္တြင္ တခါမွ မေတြ႔ဖူးခဲ့။

* * * 

ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္က သူေသလွ်င္ မီးသၿဂႋဳဟ္ပစ္လိုက္ဟု သူ႔သားကိုမွာ သြားခဲ့သည္ဟု သိရသည္။ သူသည္ ကြယ္လြန္သူ၏ အမွတ္တရ အုတ္ဂူတို႔ဘာတို႔လုပ္သည္ကို ႏွစ္ၿမိဳ႕ဟန္ မတူ။ ထိုအေၾကာင္းႏွင့္စပ္လွ်ဥ္း၍ ဝတၳဳတပုဒ္ပင္ ေရးဖူးသည္။ မွန္သည္။သူ၏စာမ်ားသည္ အုတ္ဂူထက္ပင္ အမွတ္တရျဖစ္ေနေပလိမ့္ဦးမည္။ ရွင္မဟာရ႒သာရ၊ ရွင္မဟာသီလဝံသတို႔၏အုတ္ဂူကို ယခု ဘယ္မွာရွာမည္နည္း။ သို႔ေသာ္ ယခုထက္တိုင္ပင္ အသက္ရွင္ေနၾကသည္။ ေနာင္ကိုလည္း အသက္ရွင္ေနေပလိမ့္ဦးမည္။ ျပည္သူ႔ဘက္ကရပ္ၿပီး ျပည္သူ႔အက်ဳိးျပဳစာမ်ား ေရးသား ျပဳစုသြားခဲ့သူတဦးအတြက္ အုတ္ဂူ မလိုပါ။ သူ႔စာမ်ားသည္ ျပည္သူ၏ႏွလံုးအိမ္တြင္ အုတ္ဂူအျဖစ္ တည္ရွိေနေပလိမ့္မည္။

သို႔ေသာ္ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ကို ၾကည္ညိဳေလးစားသူမ်ားက အထိမ္းအမွတ္တခုအေနျဖင့္ အုတ္ဂူလုပ္လိုၾကသည္။ ထိုပုဂၢိဳလ္မ်ား၏ဆႏၵကို လိုက္ေလွ်ာသည့္အေနျဖင့္ အုတ္ဂူလုပ္ေလသည္။ စ်ာပနလုပ္ၿပီးမွ ျပာက်သည့္အ႐ိုးကို အုတ္ဂူထဲတြင္ ျမႇဳပ္ႏွံသည္။ ထိုေန႔က မီးသၿဂႋဳဟ္သည့္အခ်ိန္ႏွင့္ အုတ္ဂူထဲသြင္းသည့္အခ်ိန္ၾကားတြင္ တစ္နာရီခြဲေလာက္ ၾကာသည္။ အုတ္ဂူထဲသြင္းဖို႔ရန္ မီးသၿဂႋဳဟ္သည္ကို တနာရီခြဲေလာက္ ေစာင့္ေနရ၏။ လူ သံုးေလးရာေလာက္မွာ အသုဘခ်ၿပီးေသာ္လည္း မျပန္ၾက။ ဂူသြင္းၿပီးသည့္အခ်ိန္ထိ ေစာင့္ေနၾကသည္။ သုသာန္ေျမရွိ အရြယ္အစားစား ဂူမ်ားမွာ သူတို႔၏ ကုလားထိုင္မ်ား၊ ခံုတန္းလ်ားမ်ား ျဖစ္ေနသည္။ သူတို႔သည္ ဂူမ်ားေပၚ၌ အသီးသီးေစာင့္ေနၾကသည္။ ကုကၠိဳပင္၏ အရိပ္သည္ သူတို႔အေပၚ ျဖန္႔မိုးထားသည္။ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္၏ဂူသည္ အုတ္တထစ္ၿပီးတထစ္ တက္ေနသည္။ သာယာၿငိမ့္ေညာင္းေသာ ခရစ္ယာန္ အမ်ဳိးသမီးေလးမ်ား၏ ဓမၼေတးသံသည္ သုသာန္နယ္ေျမကို အသက္သြင္းေပးေနသည္။

အ႐ိုးျပာအိုးကို ယူလာၿပီ။

ထိုင္ေနသည့္လူမ်ား ခ်က္ခ်င္း တန္းစီလိုက္ၾက၏။ တန္းစီေနသည့္လူထုက အ႐ိုးအိုးကို လက္ဆင့္ကမ္းၿပီး ပို႔ေပးေလသည္။ အ႐ိုးကို အုတ္ဂူထဲထည့္လိုက္ၿပီ။ လူထုပရိတ္သတ္၏ မ်က္လံုးအစံုတို႔သည္ ဂူရွိရာသို႔ စိုက္ၾကည္႔ေနၾကသည္။ ကုကၠိဳပင္၏ ထူထဲေသာအရိပ္သည္ ပရိတ္သတ္၏ တိတ္ဆိတ္ ၿငိမ္သက္ေနျခင္းကို ပိုၿပီးေလးနက္ေအာင္ ဖန္တီးေနသည္။

ခရစ္ယာန္အမ်ဳိးသမီးကေလးမ်ား၏ ဓမၼေတးသံ ေပၚလာျပန္ေလသည္။

ယင္းဓမၼေတးသံက ထိုေန႔နံနက္ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္၏အိမ္တြင္ သရဏဂံုတင္သည့္ ဘုန္းႀကီးရဟန္းမ်ားရြတ္ဆိုေသာ ပရိတ္သတ္မ်ား၏ ပဲ့တင္သံပမာျဖစ္ေနသည္။ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္၏ စ်ာပနတြင္ ခရစ္ယာန္ဓမၼေတးသံႏွင့္ ဗုဒၶဘာသာ ပရိတ္သံတို႔ လာဆံုေနၾကသည္။ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ ခရစ္ယာန္ဘာသာတို႔ လာေပါင္းေနၾကသည္။ ယင္းအေျခအေနက ဗန္ေမာ္တင္ေအာင္၏ ညီညြတ္ေရး၊ အမ်ဳိးသား စည္းလံုးေရးစိတ္ဓာတ္ကို တစိတ္တေဒသ ေဖာ္ျပေနသကဲ့သို႔ပင္ ထင္ေနရသည္။

* * * 

ဂ်စ္ကားအျဖဴေလးတစင္းသည္ သုသာန္နယ္ေျမမွထြက္လာၿပီး ဥကၠလာပသို႔ ေျပးေနသည္။ ထိုဂ်စ္ကားအေရွ႕ပိုင္းတြင္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ဒဂုန္တာရာ ပါလာသည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ကား ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္၏ဇနီး ေဒၚခင္ဦးႏွင့္ တျခားပုဂၢိဳလ္အခ်ဳိ႕ ပါလာ၏။

“ကၽြန္မ သူ႔ကို ေစာေစာပိုင္းက အေတာ္ကေလး အထင္ေသးခဲ့တယ္။ သူဟာ သူ႔သားမယား၊ သူ႔အိမ္ေထာင္ကို ဂ႐ုမစိုက္ဘူး၊ သူ႔ႏိုင္ငံေရး၊ သူ႔စာေပေရးနဲ႔သာ ေပ်ာ္ေမြ႔ေနခဲ့တယ္။ စီးပြားေရးတို႔ဘာတို႔ဆိုတာကို လံုးဝထည့္မတြက္ဘူး။ ကၽြန္မတို႔ကေတာ႕ ငတ္တလွည့္ျပတ္တလွည့္ပဲ။ ကၽြန္မ သူ႔အေပၚ အေတာ္မေက်မနပ္ျဖစ္မိခဲ့တယ္။ အခုေတာ့ ကၽြန္မ မွားမွန္း သိရပါၿပီ။ သူ႔ကို ခုလို ျပည္သူလူထုက ေလးစားၾကည္ညိဳမွန္းသိရေတာ့ ကၽြန္မ ၾကက္သီးထမိတယ္။ ဒီလို ျပည္သူလူထုရဲ႕ ေလးစားၾကည္ညိဳမႈကို ကၽြန္မ အရင္က အထင္ႀကီးခဲ့တဲ့ ေငြေၾကးနဲ႔ စီးပြားေရးနဲ႔ ဝယ္လို႔မရဘူးဆိုတာ ကၽြန္မ သေဘာေပါက္သြားပါၿပီ။ သူ႔အေပၚလည္း အျမင္မွန္ရပါၿပီ”

ေဒၚခင္ဦး၏ မ်က္လံုးအိမ္ထဲမွ မ်က္ရည္တေပါက္ စီးက်လာ၏။ ႏွလံုးသားထဲမွထိုးထြက္လာေသာ သူ၏အသံသည္ ဂ်စ္ကားအရွိန္ေၾကာင့္ ႐ုတ္ခ်ည္း ေဝ့ခနဲ ပ်ံ႕လြင့္သြားသည္။

တရားေစာင့္သူကို တရားက ျပန္ေစာင့္သည္။

ျပည္သူကိုခ်စ္သူအား ျပည္သူက ျပန္ခ်စ္သည္။

လူကိုေလးစားသူအား လူက ျပန္ေလးစားသည္။

ဤကား အလြန္႐ိုးစင္းေသာ အဘိဓမၼာတရပ္ပင္ျဖစ္သည္။

ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ဋီကာ စာအုပ္မွ ေကာက္ႏုတ္ ေဖာ္ျပပါသည္။ 

No comments: