Friday, October 21, 2011

ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး ႏွင့္ စာေပေသာက္႐ွဴးၾကယ္မ်ား (၁၁)

ဒီးဒုတ္ဦးဘခ်ဳိ၏ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ ႏွင့္ သမိုင္းမွတ္တိုင္မ်ား 
ထိန္လင္း

ျမန္မာျပည္ရဲ႕စာေပဟာ ႏိုင္ငံေရး ေရစီးေၾကာင္းေတြေပၚမွာလိုက္ၿပီး ရွင္သန္ေနရတာေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရး အက်ပ္အတည္းေတြ ျဖစ္တာနဲ႔အမွ် စာေပလြတ္လပ္ခြင့္ေတြကိုလည္း ထိခိုက္ေလ့ရွိပါတယ္။ ဒီလိုအေျခအေနေတြမွာ ႏိုင္ငံေရးစာေပ၊ အတၳဳပၸတၱိစာေပေတြက က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ မထြန္းကားႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔ သမိုင္းမွတ္တမ္းေတြ၊ သမိုင္းဝင္ပုဂၢဳိလ္မ်ားရဲ႕ အေၾကာင္းအရာေတြကို သိရွိဖို႔ဆိုရင္ ခက္ခက္ခဲခဲ ရွာေဖြၾကရၿပီး မွတ္တမ္းမွတ္ရာေတြ ေပ်ာက္ဆံုးကုန္ရတဲ့ ဆံုး႐ႈံးမႈက တိုင္းျပည္နဲ႔လူမ်ဳိးအတြက္ ႀကီးမားတဲ့ အဆံုးအ႐ႈံးေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ဆရာ ဒီးဒုတ္ဦးဘခ်ဳိ ရဲ႕ အတၳဳပၸတၱိဆိုရင္လည္း ဒီလိုပါပဲ။ ဆရာကြယ္လြန္ၿပီး ၃ ႏွစ္ေလာက္အၾကာမွာ ဆရာ့အတၳဳပၸတၱိတစ္ခု ေပၚေပါက္ဖို႔ ဆရာနဲ႔ရင္းႏွီးကြၽမ္းဝင္ခဲ့သူေတြကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႔က ဆန္းကဖီးမွာ ဖိတ္ၾကားၿပီး ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္ခဲ့တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ႏွစ္ေပါင္း ၂ဝ ေက်ာ္တဲ့အထိ ဘာစာအုပ္စာတမ္းမွ ထြက္ေပၚလာျခင္း မရွိပါဘူး။ ေနာက္ဆံုး စာေရးဆရာ သခၤါရဲ႕ ႀကိဳးပမ္းမႈေၾကာင့္သာ ‘အာဇာနည္ေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဒီးဒုတ္ဦးဘခ်ဳိ’ ဆိုတဲ့စာအုပ္ ထြက္ေပၚလာပါတယ္။ အဲဒီစာအုပ္ ပထမဆံုးထုတ္ေဝတဲ့အခ်ိန္မွာ ဆရာဦးဘခ်ဳိ ကြယ္လြန္ခဲ့တာ ၂၉ ႏွစ္ေက်ာ္ပါၿပီ။ 

ဆရာဦးဘခ်ဳိဟာ ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း အတၳဳပၸတၱိစာအုပ္မွာ ျဖည့္စြက္ခ်က္အေနနဲ႔ ေရးခဲ့သူျဖစ္သလို ဆရာႀကီးနဲ႔လည္း ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အမ်ဳိးသားေရးကို အတူတူလုပ္ေဆာင္ခဲ့သူျဖစ္ပါတယ္။ ေက်ာင္းသားဘဝမွာ ပညာတတ္ ေကာလိပ္ေက်ာင္းသားေတြနည္းတူ ဘိုေက တိုတိုထားေပမယ့္ ပင္နီအက်ႌ၊ ပိန္းတန္းဖိနပ္၊ အိမ္ေတာ္ရာ ကတၱီပါဖိနပ္တို႔ကိုပဲ အျမဲတမ္း ဝတ္ဆင္ေလ့ရွိပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ဆံပင္အရွည္ထားၿပီး ေခါင္းေပါင္းနဲ႔ပဲ ေနခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၂ဝ ေက်ာင္းသားသပိတ္ ေပၚေပါက္တဲ့အခါ ဆရာဦးဘခ်ဳိက သူလုပ္ကိုင္ေနတဲ့ အစိုးရအလုပ္ကေန ထြက္ၿပီး အမ်ဳိးသားေက်ာင္းဆရာအျဖစ္ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္း အမ်ဳိးသားေကာလိပ္ တည္ေထာင္ၿပီးေတာ့လည္း ေပးႏိုင္တဲ့လစာေငြ နည္းလို႔၊ လစာမေပးႏိုင္လို႔ ဆရာေတြ အလွ်ဳိအလွ်ဳိ ထြက္ကုန္ၾကေပမယ့္ ဆရာဦးဘခ်ဳိက ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းတို႔နဲ႔အတူ ေနာက္ဆံုး ေကာလိပ္ပိတ္လိုက္ရတဲ့အခ်ိန္ထိ ေက်ာင္းဆရာအျဖစ္ လုပ္ကိုင္ခဲ့သူျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီလို လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ ျဖစ္ခဲ့တဲ့အေၾကာင္းကို ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းက အာဇာနည္ေတြ က်ဆံုးခဲ့ရတဲ့အခ်ိန္ ေရးသားခဲ့တဲ့ ‘လြတ္လပ္ေရး ေဆာင္းပါးေတာ္ႀကီး’ မွာ ၎ ေမာင္ဘခ်ဳိမွာ ဆရာႏွင့္မကင္း၊ တရွဥ္းေသာႏြားပမာ ျမန္မာျပည္ ဂ်ီစီဘီေအေခတ္၌ အသစ္အဆန္း ျဖစ္ေပၚလာေသာ ေနရွင္နယ္ အမ်ဳိးသားေကာလိပ္ေက်ာင္း၌ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားဟူသမွ်တို႔အား သင္ၾကားပို႔ခ် ျပသ သြန္သင္ခဲ့ၾကရေပေၾကာင္း” လို႔ မစၥတာေမာင္မႈိင္း အမည္နဲ႔ ေရးသားခဲ့ပါတယ္။

ဆရာဦးဘခ်ဳိဟာ ကိုလိုနီအစိုးရ၊ ႏုိင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္ေတြနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အေၾကာင္းအရာမ်ဳိးစံုကို ဒီးဒုတ္ဂ်ာနယ္ထဲမွာ ေခါင္းႀကီး၊ ေဆာင္းပါး၊ သေရာ္စာ စတဲ့ စာေပးေရးသားနည္း မ်ဳိးစံုနဲ႔ေရးသားခဲ့ၿပီး ကေလာင္နဲ႔ ႏိုင္ငံေရးတာဝန္ ထမ္းေဆာင္ခဲ့ပါတယ္။ ၁၃ဝဝ ျပည့္ အေရးေတာ္ပံုကာလမွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႔လံုးကြၽတ္ ေက်ာင္းသားမိဘ အစည္းအေဝးႀကီးျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး အဲဒီအစည္းအေဝးႀကီးမွာ ဆရာဦးဘခ်ဳိက သဘာပတိအျဖစ္ တာဝန္ယူခဲ့ရပါတယ္။ ဒီလိုအစည္းအေဝးႀကီး ေပၚေပါက္ေအာင္ လႈံ႔ေဆာ္ခဲ့သူေတြထဲမွာ ဒီးဒုတ္ဂ်ာနယ္ကလည္း ေရွ႕ဆံုးက ပါဝင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အစည္းအေဝးၿပီးလို႔ ေနာက္တေန႔ေရာက္တာနဲ႔ မိုးမလင္းခင္ ဒီးဒုတ္ဂ်ာနယ္တိုက္ကို ဝင္ၿပီး အိပ္ရာက မႏိုးေသးတဲ့ဆရာ့ကို ဘုရင္ခံရဲ႕ လံုၿခံဳေရးတခ်က္လြတ္အမိန္႔နဲ႔ ဖမ္းဆီးပါေတာ့တယ္။ ဒီလိုဖမ္းဆီးတဲ့အခါ ဆရာကေတာ္နဲ႔ ဆရာ့သမီးေတြက အျပံဳးမပ်က္ဘဲ ‘တို႔ဗမာ’ လို႔ေတာင္ ေအာ္ဟစ္လိုက္ၾကပါတယ္။ ဒါတင္မကေသးဘဲ “ဂ်ာနယ္နဲ႔ သတင္းစာကို တစ္ေယာက္တည္း ကုန္းလုပ္ေနရလို႔ အေဖ သိပ္ပင္ပန္းၿပီး ပိန္ေနတာ။ ခုေတာ့ အနားရသြားတာေပါ့။ ေထာင္က ထြက္လာရင္ အေဖေတာ့ ဝ လာမွာပဲ” လို႔ေတာင္ ေျပာလိုက္ပါသတဲ့။ အဲဒီတုန္းက ဆရာ့ကို ရက္ေပါင္း ၂ဝ ေက်ာ္ ေထာင္ႀကီးခ်ဳပ္မွာ ထားခဲ့ပါတယ္။

ဆရာဦးဘခ်ဳိဟာ တကယ္လည္း အအိပ္အေန၊ အစားအေသာက္ နည္းသူျဖစ္ပါတယ္။ စာေရး စာဖတ္ လုပ္ရာမွာလည္း သမာဓိေကာင္းသူျဖစ္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ တီးမႈတ္ေနသူကို ညႊန္ၾကားေနရင္းနဲ႔ တခ်ိန္တည္းမွာ စာဖတ္ႏိုင္သူျဖစ္ပါတယ္။ ဖဆပလ အလုပ္အမႈေဆာင္ အစည္းအေဝးလုပ္ေနတုန္းမွာေတာင္ အခ်ိန္အအားရတာနဲ႔ စာေရးတတ္သူျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို ေထာင့္ေစ့ေအာင္ အရည္အခ်င္းရွိလွတဲ့ ဆရာဦးဘခ်ဳိက ျမန္မာျပည္ လြတ္လပ္ေရးနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကို ယံုၾကည္အားကိုးသလို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကလည္း ဆရာ့ကို ယံုၾကည္အားကိုးခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ပဲ ရာထူးအာဏာ လုံးဝ မလိုခ်င္တဲ့ ဆရာက ဒုတိယကမၻာစစ္ ၿပီးတဲ့အခ်ိန္မွာ ဖဆပလ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ႀကီးရဲ႕ ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးအျဖစ္ တာဝန္ယူၿပီး လြတ္လပ္ေရးအတြက္ စာေပတာဝန္၊ ႏိုင္ငံေရးတာဝန္ေတြကို တၿပိဳင္တည္း ထမ္းေဆာင္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။

၁၉၄၇ ခုႏွစ္ မတ္လမွာ ခ်င္းေတာင္ ထီးလင္းၿမိဳ႔မွာ ခ်င္း-ဗမာ ခ်စ္ၾကည္ေရးေက်ာက္တိုင္ စိုက္ထူပြဲ ျပဳလုပ္ပါတယ္။ အဲဒီပြဲ တက္ေရာက္ဖို႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းနဲ႔ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြကို ဖိတ္ၾကားခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေတာင္တန္းေဒသ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကိစၥေတြ စံုစမ္းဖို႔ေရာက္လာၾကတဲ့ ၿဗိတိသွ်ကိုယ္စားလွယ္ေတြနဲ႔ ေတြ႔ဆံုဖို႔ရွိတာေၾကာင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း မတက္ေရာက္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာဦးဘခ်ဳိကို သြားေရာက္ဖို႔ ပန္ၾကားခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီခရီးစဥ္မွာ ခ်င္းတုိင္းရင္းသားေတြနဲ႔အတူ မွတ္တမ္းတင္ထားတဲ့ ဆရာဦးဘခ်ဳိရဲ႕ ပံုရိပ္ေတြကို ျပန္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ဆရာ့ရဲ႕ ရိုးသားတဲ့မ်က္ႏွာကို ေတြ႔ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက အခမ္းအနားမွာ တန္းတူအခြင့္အေရးနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဆရာက အခုလို ေျပာဆိုခဲ့ပါတယ္။

“ကမၻာေပၚရွိ လူမ်ဳိးတိုင္းသည္ မည္သည့္တိုင္းျပည္ ႏိုင္ငံတြင္ပင္မဆို အဘယ္လူမ်ဳိးက ႀကီးသည္၊ ငယ္သည္၊ နိမ့္သည္ဟူ၍ မရွိဘဲ ကြာျခားခ်က္တစ္ခုသာ ရွိသည္။ ထိုအခ်က္မွာ ထိုလူမ်ဳိးအဖို႔ အခြင့္အေရး (ရမႈ) ႏွင့္ အေလ့အက်င့္ (ရွိမႈ)သာ ျဖစ္သည္”

စာေပအႏုပညာနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈမ်ားဟာ သမိုင္းရဲ႕လိုအပ္ခ်က္ ရွိလာမယ္ဆိုရင္ အျမဲတမ္း ဒြန္တြဲေနသင့္တယ္ဆိုတဲ့အခ်က္ကို ဆရာဒီးဒုတ္ဦးဘခ်ဳိက ျပသသြားခဲ့တယ္လို႔ ယူဆမိပါတယ္။ ။

၁၄၊ ၁ဝ၊ ၂ဝဝ၈


 

No comments: