Saturday, September 3, 2011

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ Reith Lectures 2

မိတ္ေဆြတို႔ဟာ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ အန္အယ္ဒီ အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္႐ံုးခန္းမွာ ဗမာေတြက အရြယ္ေကာင္းလို႔ ေျပာၾကမယ့္ အမ်ဳိးသမီးေတြနဲ႔ အမ်ဳိးသားေတြကိုလည္း ေတြ႔ၾကရပါလိမ့္မယ္။
ဆိုလိုတာက သူတို႔ဟာ အသက္ ၄၀ ေက်ာ္ အရြယ္ပိုင္းေတြျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုလိုတာပါ။ သူတို႔ဒီမိုကေရစီေရး လႈပ္ရွားမႈထဲ ဝင္ေရာက္လာခ်ိန္က သူတို႔ဟာ အသက္ ၂၀ ေက်ာ္အရြယ္ပိုင္း ဒါမွမဟုတ္ ဆယ္ေက်ာ္သက္ အေႏွာင္းပိုင္းအရြယ္မွာ ရွိေနဆဲေတာင္ ျဖစ္တဲ့သူေတြပါ။ ႏုပ်ဳိလန္းဆန္းတဲ့ မ်က္ႏွာ ၾကည္လင္ေတာက္ပတဲ့ မ်က္လံုးရွိၾကၿပီး ဒီမိုကေရစီအေရးကို စိတ္ဓာတ္ ျပင္းျပင္းထန္ထန္နဲ႔ ဝင္ေရာက္ လုပ္ကိုင္ေနသူေတြပါ။

အခု သူတို႔ဟာ အရင္ကေလာက္ စကားအမ်ားႀကီးမေျပာဘဲ အရင္ကထက္ ပိုၿပီး ရင့္က်က္လာပါတယ္။ ပိုၿပီး ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခိုင္မာလာပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕စိတ္ဓာတ္ျပင္းထန္မႈဟာ သူတို႔ၾကံဳေတြ႔ခဲ့ရတဲ့ ဘဝ ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္ေတြေၾကာင့္ အရည္အေသြး ျမင့္တက္လာပါတယ္။ သူတို႔ကို ေထာင္က်ဖူးသလားလို႔ သြားမေမးပါနဲ႔။ ဘယ္ႏွႀကိမ္ ေထာင္က်ဖူးသလဲလို႔ ေမးၾကည့္ပါ။


ေနာက္ၿပီးတခါ လူငယ္ေတြ ရွိပါေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ အစစ္အေဆး အေမးအျမန္းတို႔၊ အဖမ္းအဆီး အခ်ဳပ္အေႏွာင္တို႔ ဆိုတာေတြနဲ႔ သူစိမ္းျပင္ျပင္ႀကီး ျဖစ္ေလာက္ေအာင္ ငယ္ရြယ္သူေတြေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ သူတို႔ရဲ႕မ်က္ႏွာေတြဟာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေရာင္ျခည္နဲ႔ ဝင္းပေနပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေလးနက္တဲ့ မ်က္ႏွာေတြပါ။ အယူအျမင္လြဲမွားမႈ အရိပ္အေယာင္ ကင္းရွင္းတဲ့ မ်က္ႏွာေတြပါ။ သူတို႔ ဘယ္ကိုေရာက္ႏိုင္တဲ့ေျခလွမ္း လွမ္းမိၿပီလဲဆိုတာ သိပါတယ္။ သူတို႔ဟာ အနာဂတ္ကာလကို အျမင္ရွင္းရွင္းနဲ႔ စိန္ေခၚခဲ့ၾကတာပါ။

သူတို႔ရဲ႕လက္နက္ေတြက သူတုိ႔ရဲ႕ ယံုၾကည္မႈ၊ သူတို႔ရဲ႕ ေဘးရန္အကာအကြယ္က သူတို႔ရဲ႕စိတ္ဓာတ္ျပင္းထန္မႈ၊ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ျပင္းထန္မႈ။ ဒီစိတ္ဓာတ္ျပင္းထန္မႈဟာ ဘာအတြက္ပါလဲ။ ကၽြန္မတို႔ဟာ ေန႐ိုးေနစဥ္ေနထိုင္တဲ့ ဘဝရဲ႕ သက္ေတာင့္သက္သာရွိမႈကို စြန္႔လႊတ္ၿပီး စိတ္ဓာတ္ျပင္းျပင္းထန္ထန္နဲ႔ ခြန္အားစိုက္ထုတ္လုပ္ကိုင္ေနၾကတာ ဘယ္လို ႏိုင္ငံအေရးအတြက္ ျဖစ္ပါသလဲ။

အစိုးရဝါဒေဝဖန္သူရဲ႕ အေျခခံလုပ္ငန္းနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး ဗာကလက္ဟာဘယ္ ရဲ႕ ဖြင့္ဆိုခ်က္ကို ျပန္ေျပာရမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ …
ကၽြန္မတို႔ဟာ လူပုဂၢိဳလ္အသီးသီးနဲ႔ လြတ္လပ္ၿပီး အမွန္တရားျပည့္ဝတဲ့ဘဝမွာ ေနထိုင္ပိုင္ခြင့္ကို ကာကြယ္ေရးအတြက္ ခြန္အားစိုက္ထုတ္ လုပ္ကိုင္ေနၾကတာျဖစ္ပါတယ္။

တနည္းအားျဖင့္ ေျပာရမယ္ဆိုလိုရွိရင္ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ ျပင္းထန္မႈဟာ လြတ္လပ္ခြင့္အတြက္ ျဖစ္ပါတယ္။ စိတ္ဓာတ္ျပင္းထန္မႈကို ပင္ပန္းဆင္းရဲမႈဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္နဲ႔ ျပန္ဆိုခ်က္ ရွိပါတယ္။ ဘာသာေရး အစပ္အဆက္နဲ႔ေျပာရမွာလိုပဲ ႏိုင္ငံေရး အစပ္အဆက္နဲ႔ ေျပာတဲ့အခါမွာလည္းပဲ ဒါဟာ ကိုယ့္ဖာသာကိုယ္ ေရြးခ်ယ္တဲ့ ပင္ပန္းဆင္းရဲမႈဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ထြက္တယ္လို႔ ကၽြန္မကေတာ့ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ကၽြန္မတို႔ ေရွာင္ခ်င္တဲ့ အေျခအေနေတြထဲ အတင္းဝင္ဖို႔ တမင္တကာ ဆံုးျဖတ္တာမ်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္။ ေပါ့ေပါ့တန္တန္ ဆံုးျဖတ္လိုက္တဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္မတို႔ဟာ ပင္ပန္းဆင္းရဲမႈကို မႏွစ္သက္ပါဘူး။ ကၽြန္မတို႔ဟာ ကိုယ္စိတ္ဆင္းရဲခံၿပီး အေပ်ာ္ရွာတဲ့ အက်င့္ရွိသူေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္မတို႔ဟာ တခါတေလမွာ ကၽြန္မတို႔ မလိုခ်င္ပါဘဲလ်က္ ပင္ပန္းဆင္းရဲမႈကို ကိုယ့္ဖာသာ ေရြးခ်ယ္ႏိုင္ၾကတာ အေၾကာင္းအရင္းက ကၽြန္မတို႔ စိတ္ဓာတ္ျပင္းျပင္း ထန္ထန္နဲ႔ လိုခ်င္ေနတဲ့အရာကို ကၽြန္မတို႔ တန္ဖိုးႀကီးႀကီးမားမား ထားၾကလို႔ျဖစ္ပါတယ္။

၂၀၀၃ ခုႏွစ္ ေမလတုန္းက ျမန္မာႏိုင္ငံေျမာက္ပိုင္းက ၿမိဳ႕ငယ္ေလးတၿမိဳ႕ျဖစ္တဲ့ ဒီပဲယင္းၿမိဳ႕ကို စည္း႐ံုးေရးခရီးထြက္စဥ္မွာ ကၽြန္မနဲ႔အတူလိုက္ခဲ့ၾကတဲ့ အန္အယ္ဒီအဖြဲ႔ဝင္ေတြနဲ႔ ေထာက္ခံသူေတြရဲ႕ ေမာ္ေတာ္ကားတန္းႀကီးဟာ စစ္အစိုးရအမိန္႔နဲ႔လုပ္တာလို႔ ယူဆရတဲ့ အမည္မသိ တိုက္ခိုက္သူေတြရဲ႕ ဝိုင္းဝန္းတိုက္ခိုက္ျခင္းကို ခံခဲ့ရပါတယ္။

အဲဒီတိုက္ခုိက္သူေတြ ဘာျဖစ္ကုန္ၾကတယ္ဆိုတာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဒီေန႔အထိ ဘာသတင္းမွ မၾကားခဲ့ရပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔တိုက္ခိုက္တာကို ခံခဲ့ရတဲ့ ကၽြန္မတို႔ကေတာ့ အဖမ္းအဆီးခံခဲ့ၾကရပါတယ္။ ကၽြန္မဆိုလို႔ရွိရင္ နာမည္ဆိုးေက်ာ္ၾကားတဲ့ အင္းစိန္အက်ဥ္းေထာင္ကို ေခၚသြားခံရၿပီး တေယာက္တည္းေနရတဲ့အခါမွာ အက်ဥ္းခ်ခံခဲ့ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္မ ဝန္ခံရပါမယ္။ တျခားအက်ဥ္းသားေတြေနတဲ့အေဆာင္နဲ႔ တသီးတျခားေဆာက္ထားတဲ့ အိမ္ကေလးမွာ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ထားတာကို ကၽြန္မခံခဲ့ရပါတယ္။ နံနက္ခင္းတခုမွာေတာ့ ကၽြန္မဟာ ေန႔စဥ္လုပ္ေနက် ကိုယ္လက္လႈပ္ရွား ေလ့က်င့္ခန္းကို လႈပ္ေနပါတယ္။

က်န္းမာႏိုင္သမွ် က်န္းမာေအာင္ ေနထိုင္ျခင္းဟာ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားတေယာက္ရဲ႕ ပထမဆံုးတာဝန္တခုျဖစ္တယ္လို႔ ကၽြန္မက ယူဆပါတယ္။ အဲဒီလို ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ေနတုန္းမွာ ကၽြန္မရဲ႕အေတြးက ဒီပံုစံနဲ႔ေနတာဟာ ငါရဲ႕စိတ္ဓာတ္၊ ငါ့ရဲ႕ သဘာဝနဲ႔ မကိုက္ပါလားဆိုတဲ့ အေတြးျဖစ္တာကို ေတြ႔ရပါတယ္။

ကၽြန္မဟာ အခုလို စိတ္ေအးလက္ေအး ဆက္ၿပီး ေနထိုင္ႏိုင္စြမ္းရွိသူျဖစ္ခဲ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္မနဲ႔အတူ ဒီပဲယင္းၿမိဳ႕ကို ထြက္ခဲ့ၾကသူေတြရဲဲ႕ ကံၾကမၼာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေခါင္းကြဲမတက္ ပူပင္ေသာကေရာက္ရင္းနဲ႔ ကၽြန္မရဲ႕အိပ္ရာထဲမွာ တံုးတံုးခ်ိခ်ိနဲ႔ ေခြေခြကေလး လဲေနသူ ျဖစ္ခဲ့မွာပါ။ သူတို႔အထဲက ဘယ္ႏွေယာက္မ်ား ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္း အ႐ိုက္အႏွက္ကို ခံခဲ့ရၿပီးၿပီလဲ။ သူတို႔အထဲက ဘယ္ႏွေယာက္မ်ား ဘယ္ေနရာမွန္း ကၽြန္မ မသိတဲ့ေနရာကို ဆြဲေခၚသြားတာ ခံခဲ့ရၿပီးၿပီလဲ။ သူတို႔အထဲက ဘယ္ႏွေယာက္မ်ား ေသဆံုးကုန္ၾကၿပီလဲ။ ေနာက္ၿပီး က်န္တဲ့ အန္အယ္ဒီအဖြဲ႔ဝင္ေတြေကာ ဘာျဖစ္ေနၾကသလဲ။ ကၽြန္မဟာ ပူပင္ေသာကစိတ္၊ အေသအခ်ာ မသိႏိုင္တဲ့စိတ္ေတြေၾကာင့္ မလႈပ္ခ်င္ မရွားခ်င္ ျဖစ္ေနခဲ့မွာပါ။

အခုလို က်န္းမာေရး ေလ့က်င့္ခန္း လိုက္စားသူတေယာက္ရဲ႕ အသိဉာဏ္မ်ဳိးနဲ႔ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ေနတာဟာ ကၽြန္မရဲ႕စိတ္ဓာတ္၊ ကၽြန္မရဲ႕သဘာဝနဲ႔ မကိုက္ပါဘူး။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ အက္တမာကိုဘာ ေရးခဲ့တဲ့စာေၾကာင္းေတြဟာ ကၽြန္မရဲ႕ေခါင္းထဲမွာ မေပၚခဲ့ပါဘူး။
မဟုတ္၊ ဤ အခ်င္းအရာသည္ ငါ၏ စိတ္ေနသဘာဝ မဟုတ္၊ ယခု ပင္ပန္းဆင္းရဲခံစားသူသည္ တျခားသူတေယာက္ ငါကား ထိုအျဖစ္အပ်က္ႏွင့္ ျဖစ္ပ်က္ခ့ဲသမွ် အရာအားလံုးကို မည္သည့္အခါမွ လက္မခံႏိုင္။ ဆိုတဲ့ စာေၾကာင္းေတြပါ။

အဲဒီေနာက္ အခ်ိန္ကာလ အမ်ားႀကီးၾကာၿပီးတဲ့အခါမွာမွ ကၽြန္မရဲ႕အိမ္ကိုျပန္ေရာက္ၿပီ။ ဒါေပမယ့္ ထိန္းသိမ္းခံေနရဆဲအခ်ိန္ ေရာက္တဲ့အခါမွာမွ ဒီဝတ္ျပဳဆုေတာင္းပြဲ စကားလံုးေတြဟာ ကၽြန္မရဲ႕ေခါင္းထဲျပန္ေပၚခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီလို သတိရတဲ့အခ်ိန္မွာ လူကို ကာယ ဗလ ခြန္အားႀကီးတခုက လာၿပီးထိခိုက္တာ ခံလိုက္သေလာက္နီးပါး ကၽြန္မ ခံစားလိုက္ရတဲ့ ခံစားခ်က္က ကၽြန္မတို႔ဟာ စိတ္ဓာတ္ခြန္အားနဲ႔ ခံႏိုင္ရည္စြမ္းပကားကို အလိုအပ္ဆံုး ျဖစ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ အားကိုးအားထားျပဳစရာဆိုလို႔ မိမိတို႔ရဲ႕ အတြင္းစိတ္ဓာတ္အင္အားသာလွ်င္ရွိၾကတဲ့ ကၽြန္မတို႔တေတြကို ဆက္သြယ္ ခ်ည္ေႏွာင္တဲ့ ခိုင္မာတဲ့ ေမတၱာဓာတ္ ႐ိုက္ခတ္မႈျဖစ္ပါတယ္။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမယ္။

သ႐ုပ္ေဖာ္ ေကာက္ေၾကာင္းပန္းခ်ီ - မင္းေက်ာ္ခိုင္


 

No comments: