Saturday, May 28, 2011

ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး ႏွင့္ စာေပေသာက္႐ွဴးၾကယ္မ်ား (၁)

ဆီးပန္းနီဆရာေတာ္၏ စာေပၾသဇာ
ထိန္လင္း

‘ႏိုင္ငံေရး’ ဆိုတဲ့ ေဝါဟာရဟာ သမား႐ိုးက်စကားစုတစ္ခုျဖစ္ေပမယ့္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာေတာ့ သီးျခားလူတန္းစားအတြက္ သံုးႏႈန္းတဲ့ေဝါဟာရလို ျဖစ္ေနပါတယ္။ ေခတ္အေျခအေနက မေကာင္းေတာ့ ႏိုင္ငံေရး ဆိုတဲ့ စကားရပ္နဲ႔ဆက္ႏြယ္ၿပီး ေခၚေဝၚသံုးစြဲျခင္းခံလိုက္ရၿပီဆိုရင္ပဲ အႏၲရာယ္ေတြရွိေနၿပီလားလို႔ ထင္စရာပါ။

ဒီေတာ့ ႏိုင္ငံေရးသမားတို႔၊ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့လႈပ္ရွားမႈေတြကို ေဆာင္ရြက္သူတို႔ဆိုရင္ ေၾကာက္စရာအျဖစ္ တခ်ဳိ႕က ျမင္ေနတတ္ၾကပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ အေရးယူခံရမွာ၊ အႏၲရာယ္အျပဳခံရမွာတို႔ကို ပိုၿပီးစိုးရိမ္တတ္ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လူ႔သမိုင္းမွာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုတဲ့အခန္းက႑ တည္ရွိေနသေရြ႕ ႏိုင္ငံေရးဆိုတဲ့ ေဝါဟာရလည္း ဆက္လက္တည္ရွိေနဦးမွာျဖစ္ပါတယ္။


တိုင္းျပည္တစ္ခုရဲ႕သမိုင္း ဒါမွမဟုတ္ တိုးတက္မႈေတြကို ဆန္းစစ္ၾကတဲ့အခါ သက္ဆိုင္ရာတိုင္းျပည္ရဲ႕ ပကတိ မ်က္ျမင္အေနအထားေတြျဖစ္တဲ့ ေရေျမသဘာဝ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ပံု နည္းစနစ္ေတြကိုသာမက အဲဒီတိုင္းျပည္ရဲ႕ မွတ္တမ္းမွတ္ရာေတြ၊ အျခားေသာ တိုးတက္မႈေတြအေၾကာင္းေတြကိုပါ ေလ့လာရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထံုးစံေတြ၊ လူပုဂၢဳိလ္မ်ားရဲ႕အေၾကာင္းေတြကိုလည္း ေလ့လာၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ မလြဲမေသြ ထိစပ္ရမယ့္အရာက အဲဒီတိုင္းျပည္ အဲဒီလူမ်ဳိးရဲ႕ စာေပပဲျဖစ္ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ စာေပနဲ႔ အေတြးအေခၚ ဆက္စပ္မႈ၊ စာေပနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈဆက္ႏြယ္မႈ စသျဖင့္ သီးျခားေခါင္းစဥ္ခြဲေတြေအာက္မွာ စူးစမ္းေလ့လာၾကပါတယ္။ ဒီလိုပဲ စာေပနဲ႔ ႏိုင္ငံေရး ဆက္ႏြယ္မႈေတြကိုလည္း ေလ့လာသူေတြရွိၾကပါတယ္။

က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာ့သမိုင္းထဲက စာေပနဲ႔ႏိုင္ငံေရး ဆက္စပ္မႈေတြကိုေလ့လာမယ္ဆိုရင္ အုပ္စိုးသူေတြနဲ႔ဆက္စပ္ၿပီး ေပၚေပါက္ခဲ့တဲ့ စာေပအေရးအသားေတြကို အမ်ားအျပားေတြ႔ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီအထဲမွာ အုပ္စိုးသူေတြရဲ႕ ဘုန္းေတာ္ဘြဲ႔ အေရးအသားေတြအျပင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္နဲ႔ ေခတ္အေျခအေနေတြကို ထုတ္ေဖာ္ေရးသားခဲ့တဲ့ အေရးအသားေတြကိုလည္း ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း အာဏာစက္ ျပင္းလွတဲ့ ပေဒသရာဇ္စနစ္ရဲ႕ေအာက္မွာ၊ အာဏာရွင္စနစ္ေတြရဲ႕ေအာက္မွာေတာ့ ပြင့္လင္းတဲ့စာေပအေရးအသားေတြက အံုလိုက္က်င္းလိုက္ ထြက္ေပၚလာဖို႔မလြယ္ပါဘူး။

ျမန္မာျပည္မွာ ႏိုင္ငံေရးစာေပေတြ အမ်ားအျပား စတင္ေပၚထြက္လာခ်ိန္ဟာ ကိုလိုနီေခတ္အတြင္းမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ကိုယ့္တိုင္းျပည္မွာ တိုင္းတပါးက အုပ္စိုးတာကို မခံမရပ္ႏိုင္ျဖစ္ၾကတဲ့အတြက္ ကိုယ့္ရဲ႕ခံစားခ်က္ကို ထုတ္ေဖာ္ေရးသားတာေတြ၊ ကိုယ့္ထီးကိုယ့္နန္းနဲ႔ ေနႏိုင္တဲ့ေခတ္ကို ျပန္ေရာက္ေအာင္ ေတာ္လွန္ရမယ္ဆိုတဲ့ တိုက္တြန္းေရးသားခ်က္ေတြက ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးလမ္းေၾကာင္းနဲ႔ အသိအျမင္ေတြ က်ယ္ျပန္႔ေအာင္ ဦးေဆာင္ခဲ့တယ္လို႔ ဆိုရပါလိမ့္မယ္။

ျမန္မာျပည္ႏိုင္ငံေရးမွာ စာေပရဲ႕အခန္းက႑က ဦးေဆာင္တဲ့ေနရာမွာ ရွိေနသလား၊ ႏိုင္ငံေရးက စာေပကို ဦးေဆာင္သလားဆိုတာ အားလံုးကိုရည္ညႊန္းၿပီး ေျပာဖို႔ခက္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ စာေပနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးကေတာ့ အျမဲတမ္း ဆက္ႏြယ္ေနတာပါပဲ။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၊ သခင္ဗဟိန္း၊ သခင္ဘိုးလွႀကီး၊ သခင္ႏု စတဲ့ ႏုိင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္ေတြက စာေပေတြ ေရးသားခဲ့ၾကသလို၊ စာေပသမားစစ္စစ္ေတြကလည္း ႏိုင္ငံေရးစာေပေတြကို ေရးသားခဲ့ၾကတာ အမ်ားအျပား ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။

ျမန္မာ့စာေပသမိုင္းမွာ မွတ္တမ္းဝင္ ဆရာေတာ္တစ္ပါးျဖစ္တဲ့ ဆီးပန္းနီဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕အေၾကာင္းနဲ႔ သူ႔ရဲ႕စာေပၾသဇာအေၾကာင္းကို တင္ျပခ်င္ပါတယ္။ ဆီးပန္းနီဆရာေတာ္ ဆိုတာကေတာ့ ကုန္းေဘာင္ေခတ္မွာ ထင္ရွားခဲ့တဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးျဖစ္ၿပီး ကုန္းေဘာင္မင္းဆက္ ၄-၅ ဆက္ေလာက္ မီခဲ့တဲ့ ဆရာေတာ္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ ခမည္းေတာ္က အမရပူရ ပထမ ၿမိဳ႕တည္နန္းတည္ ဘိုးေတာ္ဘုရားလက္ထက္မွာ ထင္ရွားခဲ့တဲ့ မင္းအတိုင္ပင္ခံ အမတ္ႀကီး ရာဇသႀကႍ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆီးပန္းနီဆရာေတာ္ႀကီးဟာ စာေပထူးခြၽန္သူျဖစ္ၿပီး ပိဋကတ္ ၃ ပံုကိုေတာင္ ေက်ာင္းသားအျဖစ္နဲ႔ တစ္ႀကိမ္၊ သာမေဏအျဖစ္နဲ႔ ၂ ႀကိမ္ စုစုေပါင္း ၃ ႀကိမ္ ေျဖဆိုၿပီး ေအာင္ျမင္ခဲ့သူျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို စာေပထူးခြၽန္တဲ့အတြက္ မင္းတုန္းမင္းလက္ထက္မွာ ဘြဲ႔တံဆိပ္ေတာ္ ၂ ႀကိမ္၊ သီေပါမင္းလက္ထက္မွာ တစ္ႀကိမ္ ဆက္ကပ္ျခင္း ခံခဲ့ရပါတယ္။

မင္းတုန္းမင္းလက္ထက္ ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ပဥၥမသဂၤါယနာတင္ပြဲႀကီးမွာ ပိဋကတ္ ၃ ပံုကို ဆရာေတာ္ႀကီးက ႀကီးၾကပ္တည္းျဖတ္ခဲ့ပါတယ္။ မႏၲေလးေနျပည္ေတာ္ ၿမိဳ႔သစ္တည္တဲ့အခါမွာလည္း ရပ္ကြက္နာမည္ေတြ ေရြးခ်ယ္ခဲ့တဲ့အခါ ရပ္ကြက္ေပါင္း ၄၉ ခုရဲ႕ အမည္ေတြကို ဆရာေတာ္က ေပးခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအထဲမွာ လူအမ်ားၾကားဖူးၾကတဲ့ ျပည္ႀကီးက်က္သေရ၊ ျပည္ႀကီးေပ်ာ္ဘြယ္၊ ကြၽန္းလံုးဥေသွ်ာင္၊ ခ်မ္းျမသာစည္၊ ပုလဲေငြေရာင္ ရပ္ကြက္တို႔လည္း ပါဝင္ပါတယ္။

ဆရာေတာ္ႀကီးဟာ ရဟန္းဝါေတာ္ ၁ဝ ဝါက စၿပီး စာေပေတြ ေရးသားခဲ့ၿပီး ဘုရားရွိခိုးနဲ႔ ဇာတ္ေတာ္မ်ားသာမက ကဗ်ာဖြဲ႔ဆိုမႈအေၾကာင္းေတြ၊ ဆံုးမစာေတြလည္း ေရးသားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီစာစုေတြကိုစုေပါင္းၿပီး ‘ကဝိမ႑န ေမဒနီက်မ္း’ ဆိုတဲ့ အမည္နဲ႔ စာအုပ္ထုတ္ေဝခဲ့ဖူးပါတယ္။
ဆီးပန္းနီဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕စာေပထဲမွာ လူသိမ်ား ထင္ရွားတဲ့စာေပက ‘ေသေသာ္မွတည့္ ေၾသာ္ ေကာင္း၏’ ဆိုတဲ့စာလံုးနဲ႔ အဆံုးသတ္တဲ့ကဗ်ာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီကဗ်ာစာပိုဒ္ဟာ ဆရာေတာ္ႀကီးေရးသားခဲ့တဲ့ ‘ပါေတာ္မူ တမ္းခ်င္း’ထဲက နိဂံုးပိုင္းျဖစ္ပါတယ္။

ပါေတာ္မူတမ္းခ်င္းကို ဆရာေတာ္ႀကီးက သီေပါမင္း ပါေတာ္မူၿပီး ျမန္မာျပည္တစ္ခုလံုး အဂၤလိပ္ကုိလိုနီ ျဖစ္သြားတဲ့အခ်ိန္မွာ ယူက်ဳံးမရျဖစ္တဲ့အတြက္ ေရးသားခဲ့တာပါ။

ဒီလကၤာ ေရးသားတဲ့အခ်ိန္မွာ ဆရာေတာ္ႀကီးဟာ သက္ေတာ္ ၇၄ ႏွစ္ ရွိေနပါၿပီ။ အဲဒီထဲမွာ နန္းတြင္းထဲက မွဴးမတ္ေတြ မညီမညြတ္ျဖစ္လို႔၊ မ်က္ႏွာလိုမ်က္ႏွာရ ကပ္ပါးရပ္ပါးလုပ္ေနတဲ့သူေတြ မ်ားလို႔၊ အခ်င္းခ်င္း အုပ္စုေတြဖြဲ႔ၿပီး ထင္ရာစိုင္းေနၾကတာေတြေၾကာင့္ အခုလို တိုင္းတပါးလက္ေအာက္ ေရာက္ခဲ့ရတာလို႔ ဆရာေတာ္က ေရးသားခဲ့ပါတယ္။ ဒီေရးသားခ်က္ကို မခံမရပ္ႏိုင္ျဖစ္ၿပီး တံု႔ျပန္ေရးသားတာေတြလည္း ရွိတယ္လို႔သိရပါတယ္။

ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ တုိင္းျပည္ကေတာ့ တိုင္းတပါးလက္ေအာက္ကို ေရာက္သြားၿပီ၊ ျဖစ္ပ်က္ၿပီးသား အရာက ျပန္ျပင္လို႔ မရႏိုင္ေတာ့ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ေနာင္လာေနာက္သားေတြ ဆင္ျခင္စိတ္နဲ႔ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ကိန္းေအာင္းဖို႔ နိဂံုးပိုင္းမွာ အခုလို ေရးဖြဲ႔ခဲ့ပါတယ္။

“သိဃၤတန္ေဆာင္၊ ဘုန္းေတာ္ေမွာင္၍
ကုန္းေဘာင္ေနမီး၊ မထိန္ညီးက
တုိင္းႀကီးျပည္ႀကီး၊ အခ်ည္းႏွီးလွ်င္
ထီးသုဥ္းနန္းသုဥ္း
ၿမိဳ႔သုဥ္းသုည၊ သုဥ္းသုံးဝျဖင့္
ႀကံဳရျပန္လစ္၊ သုညေခတ္ဝယ္
ျဖစ္လာရေလ၊ တို႔တေတြသည္
ေသေသာ္မွတည့္ ေၾသာ္ေကာင္း၏။”

ကိုယ့္ထီးကိုယ့္နန္းနဲ႔ ကိုယ္ေနခြင့္မရွိဘဲ တိုင္းတပါးရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္မႈေအာက္မွာ ေနရတာထက္စာရင္ ေသရတာကမွ ျမတ္ဦးမယ္လို႔ ဆရာေတာ္က ဆိုခဲ့တာပါ။ ဒီလို ဆိုညည္းတမ္းတခဲ့တဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးဟာ ဒီလကၤာေရးသားၿပီး ၃ ႏွစ္ခန္႔အၾကာ သက္ေတာ္ ၇၇ ႏွစ္မွာ ပ်ံလြန္ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။

ဆရာေတာ္ႀကီး သက္ရွိထင္ရွားမရွိေတာ့ေပမယ့္ ဒီလကၤာရဲ႕ အရွိန္အဝါကေတာ့ အဂၤလိပ္ကိုလိုနီေခတ္ကေန ကေန႔ခ်ိန္အထိ ရွိေနဆဲျဖစ္ပါတယ္။ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ ထက္သန္ေရးမွာ အေကာင္းဆံုး အသံုးခ်ႏိုင္တဲ့အရာလည္း ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ နန္းတြင္းမွာ တခ်ိန္လံုးသီတင္းသံုးလာခဲ့တဲ့ ဆရာေတာ္က နန္းတြင္းသားေတြ မွဴးႀကီးမတ္ရာေတြကို အမွန္အတိုင္းေဝဖန္ၿပီး ေရးသားခဲ့တဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕စိတ္ဓာတ္ကိုလည္း မွန္းဆမိပါတယ္။

တဆက္တည္းမွာ ကိုယ့္လူမ်ဳိးအခ်င္းခ်င္း အုပ္ခ်ဳပ္တာမဟုတ္ဘဲ သူတပါးရဲ႕အုပ္ခ်ဳပ္မႈေအာက္မွာ ေနရတာဟာ ကြၽန္ျဖစ္တာပဲ၊ ဒုကၡဆင္းရဲ ႀကီးတာပဲ၊ အဲဒီလို အသက္ရွင္ေနရတာထက္ ေသရတာကမွ ျမတ္ေသးတယ္လို႔ေရရြတ္ခဲ့တဲ့ ဆီးပန္းနီဆရာေတာ္ႀကီးဟာ ကိုယ့္လူမ်ဳိးအခ်င္းခ်င္းက ဆိုးဆိုးဝါးဝါး အႏိုင္က်င့္အုပ္ခ်ဳပ္တာကိုခံေနရတဲ့ ဒီကေန႔ေခတ္ ျမန္မာျပည္မွာ သက္ရိွထင္ရွားရွိေနဦးမယ္ဆိုရင္ ဘယ္လိုစာေပေတြ၊ ဘယ္လိုကဗ်ာလကၤာေတြမ်ား ဖြဲ႔သီေလမလဲလို႔ ေတြးေတာေနမိပါတယ္။ ။

၁၄၊ ၆၊ ၂ဝဝ၈

ဒီမိုုကရက္တစ္ျမန္မာ့အသံ (DVB) မွ ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပပါတယ္။


 

No comments: