Thursday, March 31, 2011

‘၈၈’ မတ္လ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈ (၈)

https://lh5.googleusercontent.com/-1QEXxnWInBk/TYwLWjzm9xI/AAAAAAAAIhU/gePDKExDRqQ/s1600/march+88a.jpg

“လူငယ္ေတြမွာ က်ေနာ္ ျမင္ေနတယ္ဗ်ာ။ Own Model ေပ်ာက္ေနသလိုမ်ဳိးပဲ။ အတတ္ပညာရွင္ပဲ လုပ္ရ မလိုလို၊ Model Boy၊ Model Gril ပဲလုပ္ရ မလိုလို အဲဒီလိုျဖစ္ေနတယ္ဗ်။ အဲဒီေတာ့ Individualism ေပါ့ဗ်။ ကိုယ့္ တကုိယ္ထဲဝါဒ ႀကီးထြားလာမယ္ဆိုရင္ တကယ္တန္း ေရရွည္မွာလည္း တိုင္းျပည္အတြက္ မေကာင္းသလို။ ကိုယ္လည္း မေကာင္းႏုိင္ပါဘူး”

က်ေနာ္တို႔က ႐ုိး႐ုိးသားသားပဲဗ်။ ဘာတခုမွ က်ေနာ္တို႔ ႐ုိက္ႏွက္ဖ်က္ဆီးမႈေတြ စိတ္ကူးထဲမွာေတာင္ မရွိဘူး။ က်ေနာ္တို႔ ထြက္သြားတယ္၊ က်ေနာ္တို႔ ထြက္သြားၿပီးေတာ့ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ လႈိင္နယ္ေျမက က်ေနာ္တို႔ ေက်ာင္းသား ရဲေဘာ္ေတြကို က်ေနာ္တို႔ေခၚၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ခ်ီတက္ၿပီးေတာ့ လမ္းေလွ်ာက္မယ္၊ က်ေနာ္တို႔မွာ ဒီရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ သြားတာပဲ။

သြားတဲ့အခါက်ေတာ့ က်ေနာ္တို႔လိုလားတဲ့ သေဘာထားေတြ က်ေနာ္တို႔ ဆႏၵေတြကို ေႂကြးေက်ာ္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ေဖာ္ထုတ္မယ္။ ဒါပဲရွိတယ္ ဒီေတာ့ ဒီေနရာမွာ က်ေနာ္တို႔ ဆင္ႏႊဲခဲ့တဲ့ နည္းက ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ဆင္ႏႊဲခဲ့တဲ့နည္းပါ။

အဲဒါကို က်ေနာ္တို႔မွာ အၾကမ္းဖက္ၿပီးေတာ့ ၿဖိဳခြင္းခံရတယ္။ ဆိုလိုတာကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ သေဘာထားဆႏၵေတြကို က်ေနာ္တို႔ ေဖာ္ထုတ္ျပႏုိင္ဖို႔က က်ေနာ္တို႔ ရတဲ့နည္းတနည္း ေနာက္ဆံုးတနည္းနဲ႔ပဲ ေဖာ္ထုတ္ခဲ့တာပါ။


အဲဒီေတာ့ ျပႆနာတခုရယ္လို႔ ယူဆၿပီးေတာ့ အဲဒါကို အၾကမ္းဖက္ၿပီးေတာ့ ၿဖိဳခြင္းခံလိုက္ရတယ္။

အဲဒီကေနၿပီးေတာ့ တကယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ က်ေနာ္တို႔ ေက်ာင္းသားထုနဲ႔ ဆိုင္တဲ့ကိစၥပဲျဖစ္ျဖစ္ ျပည္သူလူထုနဲ႔ ဆိုင္တဲ့ အေရးကိစၥပဲ ျဖစ္ျဖစ္ေပါ့ဗ်ာ၊ အခါအခြင့္သင့္လို႔ ေပၚလာလို႔ရွိရင္ က်ေနာ္တို႔တေတြဟာ ရင္ဆိုင္ၿပီးေတာ့ ေတြ႔ဆံုၿပီးေတာ့ ေဆြးေႏြးေျဖရွင္းရင္းနဲ႔ မျဖစ္သင့္တာေတြ မျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္ႏုိင္မယ္ဆိုတာကို ဒါကိုပဲ က်ေနာ္ ေနာက္ဆံုး ျပန္ၿပီးေတာ့ ေကာက္ခ်က္ခ်မိတယ္။

ဘယ္လုိေခၚမလဲဆုိေတာ့ တဖက္က က်ေနာ္တို႔က ၿငိမ္းေအးခ်မ္း ေျပာဆိုတင္ျပဖို႔ပဲ။ သူတို႔အေနနဲ႔ ဂ႐ုတစုိက္မရွိေတာ့တဲ့ အေျခခံေတြေပါ့ေနာ္။ေနာက္တခ်ိန္ ထပ္ၿပီးေတာ့ အဲဒီကေနထပ္ၿပီးေတာ့ ၁၃ ရက္ေန႔ကိုေက်ာ္ၿပီ ျဖစ္လာတယ္၊ ၁၆ ရက္ေန႔ အရွိန္ကလည္း အဲဒီ ပထမဆံုး ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း က်ေနာ္တို႔ကေနၿပီးေတာ့ ဒီအျဖစ္အပ်က္ေတြ တင္ျပေနတဲ့အခ်ိန္မွာ သူတို႔ဖက္က ရက္စ္ပြန္႔ တုံ႔ျပန္မႈက မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ေနာက္က ၿဖိဳခြင္းမႈျဖစ္သြားတဲ့အတြက္ အဲဒါႀကီးက အခုထက္ထိကို က်ယ္ပ်ံ႕သြားတာေပါ့။

သူ႔အက်ဳိး ကိုယ့္အက်ဳိး သူ႔ဘက္ ကိုယ့္ဘက္ မွ်မွ်တတ သြားၾကမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ေတာ္႐ုံတန္႐ုံ ျပႆနာေတြဟာ ၿပီးသင့္တာေတြ ၿပီးသြားႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီလို မျဖစ္ခဲ့ပါဘူး။

၁၇ ႏွစ္တာကာလ ျဖတ္သန္းၿပီးခ်ိန္မွာ ၈၈၈၈ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ေတြအေနနဲ႔ ဒီကေန႔ လူငယ္ေက်ာင္းသား မ်ဳိးဆက္သစ္ေတြအေပၚကို ဘယ္လို ႐ႈျမင္သံုးသပ္ထားပါသလဲ။ ကိုမင္းကိုႏုိင္၊ ကိုေဌးႂကြယ္နဲ႔ ကိုမင္းေဇယ်ာတုိ႔ရဲ႕ သံုးသပ္ခ်က္ေတြကို အရင္နားဆင္ၾကည့္ရေအာင္လားခင္ဗ်။

“ေမးစရာမလိုဘဲနဲ႔ သူတို႔ကို၌ကိုက ဒီကိစၥေလးေတြကို ဒီလိုေတာ့ၾကားဖူးတယ္။ ဒါဟာ မွန္သလားဆိုၿပီးေတာ့ လာေမးတာမ်ဳိး ရွိတယ္။ က်ေနာ္တို႔ကို အဲဒီအေၾကာင္းေတြ ေျပာျပပါဆုိၿပီး ေတာင္းဆိုတာေတြ တခ်ဳိ႕ဆိုရင္လည္း အဲဒီ အေၾကာင္းေတြကို မသိၾကဘူးဗ်။ မသိပဲနဲ႔ ဒါကေတာ့ဗ်ာ ဘာကို သူတို႔ အာ႐ုံခံေနသလဲဆိုေတာ့ ဒီကေန႔ ဖြင့္ထားတဲ့ တံခါးေပါက္ေတြကေနၿပီးေတာ့ သူတို႔ ထြက္သြားဖို႔ ျပင္က်တယ္ဗ်။ အဲဒီ တံခါးေပါက္ကို ခင္ဗ်ားတို႔ ျမင္ပါလိမ့္မယ္”

“လူငယ္ေတြမွာ က်ေနာ္ ျမင္ေနတယ္ဗ်ာ။ Own Model ေပ်ာက္ေနသလိုမ်ဳိးပဲ။ အတတ္ပညာရွင္ပဲ လုပ္ရ မလိုလို၊ Model Boy၊ Model Gril ပဲလုပ္ရ မလိုလို အဲဒီလိုျဖစ္ေနတယ္ဗ်။ အဲဒီေတာ့ Individualism ေပါ့ဗ်။ ကိုယ့္ တကုိယ္ထဲဝါဒ ႀကီးထြားလာမယ္ဆိုရင္ တကယ္တန္း ေရရွည္မွာလည္း တိုင္းျပည္အတြက္ မေကာင္းသလို။ ကိုယ္လည္း မေကာင္းႏုိင္ပါဘူး”

“ေက်ာင္းသားဆိုတာက ႏုိင္ငံရွိသေရြ႕ ကမၻာတည္သေရြ႕ ေက်ာင္းသားဆိုတာ ရွိေနမွာပဲေလ။ အဲဒီေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြကို က်ေနာ္ေျပာခ်င္တာကေတာ့။ က်ေနာ္တို႔ ေက်ာင္းသားတုန္းကလည္း ေက်ာင္းသား စိတ္ဓာတ္ေပါ့ေနာ္။ အမွန္တရားကို လိုလားမႈ၊ မဟုတ္မခံမႈ၊ ပြင့္လင္းမႈ အခုေခတ္ေက်ာင္းသားေတြလည္း ဒီလို စိတ္ဓာတ္မ်ဳိးရွိမယ္လို႔ ယံုၾကည္တယ္။

အဲဒီ စိတ္ဓာတ္ကို ဖြ႔ံၿဖိဳးတိုးတက္လာေအာင္ မွန္ကန္တဲ့ လမ္းစဥ္ကို ေရာက္ေအာင္ က်ေနာ္တို႔ ေက်ာင္းသားေတြ အားလံုးက ယခုထက္ပိုၿပီးေတာ့ေပါ့ေနာ္။ စြမ္းစြမ္းတမံ ႀကိဳးစားဖို႔ စုစည္းဖို႔ တည္ေဆာက္ဖို႔ေပါ့ဗ်။ အမ်ဳိးသားေရးမွာ တပ္မေတာ္က သစၥာမေဖာက္တာထက္ က်ေနာ္တို႔ ေက်ာင္းသားေတြက ပိုၿပီး သစၥာမေဖာက္တဲ့အေၾကာင္း ေက်ာင္းသားေတြ ပိုၿပီးသိရွိ နားလည္ၿပီးေတာ့ အဲဒါကို ခံယူပါလို႔ က်ေနာ္ အဲဒီလုိပဲ ေျပာခ်င္တယ္”

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမယ္။



No comments: