Tuesday, March 29, 2011

‘၈၈’ မတ္လ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈ (၆)

https://lh5.googleusercontent.com/-1QEXxnWInBk/TYwLWjzm9xI/AAAAAAAAIhU/gePDKExDRqQ/s1600/march+88a.jpg 
"ဆိုလိုတာကေတာ့ လူငယ္စိတ္နဲ႔ ေက်ာင္းသားစိတ္နဲ႔ က်ေနာ္တို႔က ခံစရာရွိရင္ က်ေနာ္တို႔ ရင္ဆိုင္ပစ္လိုက္မယ္ေပါ့။ ရမယ့္အက်ဳိးအျမတ္ဟာ တိုင္းသူျပည္သားေတြ အားလံုးအတြက္ က်ေနာ္တို႔ ႏုိင္ငံအတြက္ ေကာင္းမယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ ရင္းသင့္တာကို အကုန္လံုးရင္းၿပီးလုပ္မယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ ဒီလို အေျခခံစိတ္နဲ႔ လုပ္တာပါ"

ဒီကေန႔ ႏုိင္ငံေရးအခင္းအက်င္းေတြကို ဦးတည္ျဖစ္ေပၚေစခဲ့တဲ့ မတ္လ ေက်ာင္းသား လႈပ္ရွားမႈ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တာ ၁၇ ႏွစ္ရွိခဲ့ပါၿပီ။ ဒီ ၁၇ ႏွစ္တာ ကာလမွာ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ကိုမင္းကိုႏုိင္က ၁၆ ႏွစ္ ကိုေဇာ္ဝင္း၊ ကိုျပံဳးခ်ဳိ၊ ကိုေဌးႂကြယ္ စတဲ့ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ေတြ ဆိုရင္လည္း ၁၄ ႏွစ္ ၁၅ ႏွစ္ နီးပါး နအဖရဲ႕ အက်ဥ္းေထာင္ ေတြထဲမွာေနထိုင္ ျဖတ္သန္းခဲ့ရပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ ၾကားျဖတ္ၿပီး ဆိပ္ဖလူးရနံ႔ အက်ဥ္းေထာင္ဆိုတာ ပစၥဳပၸန္ ဆိုတာမရွိဘဲ အတိတ္ကိုပဲ ျပန္လည္ေတြး မိတဲ့ေနရာတခုပါလို႔ ဆရာဒဂုန္တာရာ တင္စားခဲ့တာကုိ အရင္ တင္ျပလိုပါတယ္ခင္ဗ်ာ။


ဆိပ္ဖလူးရနံ႔ သင္းတဲ့ေနရာ ဘယ္သူမွမေတြ႔ရပဲကိုး၊ အဲဒီေနရာေရာက္တဲ့အခါက်ေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕ ႐ုိက္ခတ္မႈက နည္းသြားၿပီ အျပင္မွာေနတဲ့ ျပင္ပေလာက ႐ိုက္ခတ္မႈအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ေတြ႔ၾကံဳရေတာ့ ဒီ႐ုိက္ခတ္မႈအလိုက္ တု႔ံျပန္က်တာကိုး။

ဒီအထဲေရာက္သြားတဲ့အခါက်ေတာ့ ဆိပ္ဖလူးရနံ႔ သင္းတဲ့ေနရာေရာက္သြားတဲ့အခါက်ေတာ့ သူက ၿငိမ္သြားၿပီ သူက။ ကိုယ့္ရဲ႕တိုက္ခတ္မႈက သိပ္မရွိေတာ့ဘူး။ မရွိသေလာက္ ျဖစ္သြားတဲ့အခါက်ေတာ့မွ ဟိုဒင္းလိုေပါ့ဗ်ာ၊ ႐ုပ္ရွင္ထဲမွာပါ ဘာေခၚလည္း ျပန္ၿပီးေတာ့ ဟို Show ျပန္ျပရသလို ျဖစ္သြားတယ္ဗ်။

အဲဒီလို ျမင္နည္းမ်ဳိးက ၾကာမွ အတိတ္ကိုၾကည့္ရင္ ျမင္တတ္တာ။ အတိတ္ ျပန္စဥ္းစားမွ အတိတ္ထက္ကိုက ပစၥဳပၸန္ကိုးဗ်။ အခု လက္ငင္းကိုး အခုလက္ငင္းဟာ ေနာင္ အနာဂတ္ ဖန္တည္းေတာ့မယ့္ လူငယ္တိုင္းဟာ ေနာင္အနာဂတ္မွာ လူႀကီးျဖစ္မွာဆိုေတာ့ အဲဒီ အနာဂတ္အသစ္ကို ဖန္တီးဖို႔အတြက္ အတိတ္အေဟာင္းကို ၾကည့္မွ ဒီထက္သာလြန္တဲ့ အဖက္ဖက္မွာ သာလြန္တဲ့ ေခတ္တေခတ္ကို ထူေထာင္တဲ့စိတ္က ျပင္းထန္လာမွာ။

အဖက္ဖက္က သာလြန္တဲ့ ေခတ္တေခတ္ထူေထာင္ ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ဆိပ္ဖလူးရနံ႔သင္းတဲ့ ေနရာေတြမွာ ၁ဝ စုႏွစ္တစုေက်ာ္ ျဖတ္သန္းေနထိုင္ခဲ့ရတဲ့ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ေတြအေနနဲ႔ေရာ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၇ ႏွစ္က အတိတ္ရဲ႕ပံုရိပ္ေတြကို ဘယ္လိုျပန္ေတြး ဘယ္လိုျပန္လည္ သံုးသပ္ႏုိင္ခဲ့က်ၿပီလဲ။

ကိုမင္းကိုႏုိင္၊ ကိုမင္းေဇယ်ာ၊ ကိုေဌးႂကြယ္ နဲ႔ ကိုျပံဳးခ်ဳိ တို႔ရဲ႕ ျပန္လည္သံုးသပ္ခ်က္ေတြကို က်ေနာ္တုိ႔ နားဆင္ၾကည့္ရေအာင္လားခင္ဗ်ား။

၁၇ ႏွစ္ ျဖတ္သန္းခဲ့ရၿပီ ဆိုတဲ့အခါက်ေတာ့ က်ေနာ္တို႔တေတြဟာ အတိတ္ကို ျပန္ၿပီးေတာ့ ေခါင္းေအးေအးနဲ႔ ျပန္႔ၾကည့္ႏုိင္တဲ့ မ်က္လံုးမ်ဳိးေတာ့ က်ေနာ္တို႔မွာေတာ့ ရွိလာပါၿပီ။ ေနာက္တခုက က်ေနာ္တို႔တေတြဟာ သင့္ေတာ္မယ့္လမ္းကို ရင့္က်က္တဲ့ ဦးေႏွာက္နဲ႔ ေရြးခ်ယ္တတ္ဖို႔ က်ေနာ္တို႔ဟာ ႀကိဳးစားလာႏုိင္ၿပီလုိ႔ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ေတာ့ ဒါဟာ ႀကိဳးစားသင့္တယ္လို႔ ကိုယ့္ကိုကိုယ္လည္း သတိေပးေနရပါတယ္။

ဆိုလိုတာကေတာ့ ဒီေလာက္ အႏွစ္ ၂ဝ နီးပါး ေရာက္ၿပီေပါ့ဗ်။ ဒီေလာက္ ျဖတ္သန္းလာက်ၿပီဆိုတဲ့ အခါက်ေတာ့ က်ေနာ္တို႔မွာ ခါးသီးတဲ့ အေတြ႔အၾကံဳမ်ားပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ဆိုရင္ တဦးတည္း ေနခဲ့ရတဲ့သူေရာ ေထာင္ထဲမွာ ႏွစ္ရွည္လမ်ား ၁ဝ ႏွစ္ေက်ာ္ေနခဲ့ရတဲ့သူက အမ်ားစုဟာ အဲဒီလို ေနလာခဲ့က်တယ္ဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔က ရင့္က်က္မႈဆိုတဲ့ စကားလံုးကို က်ေနာ္တို႔ဟာ ျမက္ႏုိးတက္ေနပါၿပီ။

အဲဒီေတာ့ ရင့္က်က္တယ္ဆိုတဲ့ ေနာက္ကြယ္မွာ ဘာေတြပါလာသလဲဆိုေတာ့ သေဘာထားႀကီးမႈ၊ အေမွ်ာ္အျမင္ရွိမႈ၊ အျပန္အလွန္ နားလည္တတ္မႈ၊ ကိုယ့္အတြက္ပဲ ကိုယ္မစဥ္းစားပဲနဲ႔ အမ်ားအတြက္ စဥ္းစားတတ္မႈ ဒါေတြေတာ့ က်ေနာ္တို႔မွာ ေမြးျမဴၿပီးေတာ့ ရင့္က်က္ေနပါတယ္။

အဲသလို အားသာခ်က္ေတာ့ ရွိေကာင္းရွိႏုိင္တယ္လို႔ က်ေနာ္ ယူဆပါတယ္။ ဆိုလိုတာကေတာ့ ဟိုတုန္းကေတာ့ က်ေနာ္က အဲဒီအခ်ိန္မွာ တတိယႏွစ္ေက်ာင္းသားေပါ့ ဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔မွာ ငယ္စိတ္ရွိတယ္ဆိုလိုတာက လူငယ္သဘာဝေပါ့ဗ်။ လူငယ္ေတြရဲ႕ သဘာဝအတိုင္း က်ေနာ္တို႔မွာ အျပည့္အဝရွိမွာေပါ့ ဆိုတဲ့အခါက်ေတာ့ က်ေနာ္တို႔က လုပ္ဖို႔ ကိုင္ဖို႔ တြန္းတြန္းတိုက္တိုက္ သြားဖို႔ ဝန္မေလးဘူးေပါ့ဗ်။ ဆိုတဲ့အခါက်ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ လုပ္နည္းလုပ္ဟန္ေတြဟာ ရင့္က်က္မႈေတြ ကေနၿပီးေတာ့ ရင့္က်က္မႈ လိုေကာင္းလည္း လိုႏုိင္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔က အေျခခံကေတာ့ က်ေနာ္တို႔က ႐ုိးသားမႈကို အေျခခံဖို႔ကေတာ့ က်ေနာ္ အာမခံႏုိင္ခဲ့တယ္ဗ်။ ဒါဟာ ေက်ာင္းသားထုအားလံုးရဲ႕ ကိုယ္စားကို က်ေနာ္ ေျပာတာပါ။ က်ေနာ္တို႔မွာ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာအတြက္ တဦးခ်င္းအတြက္၊ ဒါ က်ေနာ္တို႔ ဘာမွေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ေတြ မရွိခဲ့ဘူး။

က်ေနာ္တို႔ေခတ္ကို ျပန္ၾကည့္လိုက္ေလ ေတာက္ေလွ်ာက္မွာ အရင္တုန္းကဆိုလို႔ရွိရင္ ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ လႈပ္ရွားမႈေတြ ေက်ာင္းသားေတြ လုပ္က်ၿပီ ဆိုလို႔ရွိရင္ ဘာမွ ဆုလာဘ္ဆိုတာ မရွိဘူးဗ်။ က်ေနာ္တို႔က တုတ္ပဲရမယ္၊ ဘယ္ေတာ့မွ ဆုရမယ္ဆိုတာ မရွိပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔ ဒါေပမယ့္ လုပ္ခဲ့က်တာပဲ။

ဆိုလိုတာကေတာ့ လူငယ္စိတ္နဲ႔ ေက်ာင္းသားစိတ္နဲ႔ က်ေနာ္တို႔က ခံစရာရွိရင္ က်ေနာ္တို႔ ရင္ဆိုင္ပစ္လိုက္မယ္ေပါ့။ ရမယ့္ အက်ဳိးအျမတ္ဟာ တိုင္းသူျပည္သားေတြ အားလံုးအတြက္ က်ေနာ္တို႔ ႏုိင္ငံအတြက္ ေကာင္းမယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ ရင္းသင့္တာကို အကုန္လံုးရင္းၿပီးလုပ္မယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ ဒီလို အေျခခံစိတ္နဲ႔ လုပ္တာပါ။

လုပ္တယ္ဆိုတဲ့ ေနရာမွာေတာ့ လုပ္နည္းလုပ္ဟန္ေတြအရေတာ့ က်ေနာ္တို႔တေတြဟာ တကယ္ေတာ့ တတ္သိနားလည္လြန္းလို႔ေတာ့ မဟုတ္ဘူးဗ်။ က်ေနာ္တို႔ ေလ့လာထားသေလာက္ က်ေနာ္တို႔ သင္ယူ ဆည္းပူးသေလာက္နဲ႔ က်ေနာ္တို႔တေတြဟာ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ေတာ့ လုပ္ခဲ့က်တာပဲ။ ဒီအခါမွာ က်ေနာ္တို႔ တေတြမွာ အားနည္းခ်က္ေတြလည္း ရွိေကာင္းရွိပါလိမ့္မယ္ ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္ေတြ ရွိပါလိမ့္မယ္။


ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမယ္။

No comments: