Wednesday, March 30, 2011

‘၈၈’ မတ္လ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈ (၇)

"က်ေနာ္တို႔ ေက်ာင္းသားေတြမွာ အားနည္းခ်က္ေတြ ရွိခဲ့ပါတယ္။ အဓိက ကေတာ့ နားလည္မႈေတြ အားနည္းခဲ့တယ္။ ထိေတြ႔မႈေတြ အားနည္းခဲ့တယ္။ ႏုိင္ငံေရးပါး မဝဘူးေပါ့ဗ်။ အေတြ႔အၾကံဳ အားနည္းမယ္။ ႏုိင္ငံေရးအေတြးအေခၚ အားနည္းမယ္။ ထိေတြ႔မႈေတြ အားနည္းမယ္။ ဒါေတြက ရွိခဲ့တယ္။ အားသာခ်က္ေတြအေနနဲ႔ ေျပာရရင္ ..."

အားနည္းခ်က္ အားသာခ်က္ဆိုတဲ့ေနရာမွာ က်ေနာ္တို႔ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ပင္ကိုဗီဇေပါ့ေနာ္။ အမွန္တရားကို လိုလားတယ္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈေပါ့ေနာ္၊ စာေပကိုသင္ၾကားမႈ ဒါ ပင္ကိုသဘာဝကိုး။ ႏုိင္ငံေရးကို သိပ္နားမလည္ဘူးဗ် … က်ေနာ္က အစေပါ့ဗ်။

က်ေနာ္တို႔ နားလည္တာ ဘာကိုနားလည္သလဲဆိုေတာ့ မမွန္တာကို နားလည္တယ္ဗ်။ မေကာင္းတာကို နားလည္တယ္ဗ်။ အဲဒီ မမွန္တာကို စိတ္တိုတယ္ဗ်။ မေကာင္းတာကို လက္မခံဘူးဗ်။

ဒီသေဘာတရားေပါ့ေနာ္ အဲဒီ သေဘာတရားအေပၚအေျခခံၿပီး လုပ္တဲ့အခါက်ေတာ့ လုပ္နည္းလုပ္ဟန္ အတိုင္းေပါ့ေနာ္၊ က်ေနာ္တို႔ ေက်ာင္းသားေတြမွာ အားနည္းခ်က္ေတြ ရွိခဲ့ပါတယ္။


အဓိက ကေတာ့ နားလည္မႈေတြ အားနည္းခဲ့တယ္။ ထိေတြ႔မႈေတြ အားနည္းခဲ့တယ္။ ႏုိင္ငံေရးပါး မဝဘူးေပါ့ဗ်။ အေတြ႔အၾကံဳ အားနည္းမယ္။ ႏုိင္ငံေရးအေတြးအေခၚ အားနည္းမယ္။ ထိေတြ႔မႈေတြ အားနည္းမယ္။ ဒါေတြက ရွိခဲ့တယ္။ အားသာခ်က္ေတြအေနနဲ႔ ေျပာရရင္ အခုနက ေျပာသလိုမ်ဳိး အမွန္တရားကို လိုလားမႈ၊ မေကာင္းတာကို ကာကြယ္လိုမႈ၊ လြတ္လပ္မႈကို လိုလားမႈ၊ ဒါေတြကေတာ့ အားသာခ်က္ေတြေပါ့။

အခုအေနအထားကေတာ့ အေကာင္းဘက္ကို ဦးတည္ပါတယ္။ အေကာင္းဘက္ကို ဦးတည္တယ္ဆိုတာ အရင္တုန္းကေတာ့ အသက္ေတြကလည္း ငယ္ၾကတယ္ေလ၊ ေနာက္ သေဘာေတြကလည္း အရမ္းမ်ားၾကတယ္၊ ေနာက္ စိတ္တိုတဲ့သူေတြလည္း ျဖစ္ၾကတယ္။ ေနာက္ က်ေနာ္တို႔ အထဲထဲကို ျပန္ေရာက္တဲ့အခါမွာၾကေတာ့ အကုန္လံုးကို ျပန္ၿပီးေတာ့ ရီဗ်ဴး ျပန္လုပ္ၾကတယ္ေပါ့ေနာ္။

အထဲထဲေရာက္ေတာ့ ျပန္ေတြ႔ၾကတယ္ ေျပာၾက ဆိုၾကတာေပါ့။ ဆိုလိုတာကေတာ့ ဥပမာဆုိလို႔ရွိရင္ ဒီ ေဒါင္းအလံတခုကို လွဲလိုက္ၿပီဆိုလိုက္တာနဲ႔ အခ်င္းခ်င္းေအာက္မွာ လက္တြဲမိဖို႔ အဆင္သင့္ဆိုတာ က်ေနာ္တို႔ သေဘာေပါက္သြားက်တယ္။ (သီခ်င္းသံ)

၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ကာလမွာက်ေတာ့ က်ေနာ္တို႔မွာ အျဖစ္အပ်က္ေတြက အဲဒီအခ်ိန္မွာ အရမ္း ျမန္ေနတယ္ေလဗ်။ အရမ္းျမန္ေနတဲ့ၾကားထဲမွာ မီေအာင္လိုက္က်ရတယ္။ နီးစပ္ရာ စုစည္းခဲ့ၾကတယ္။
အဲဒီကေနၿပီးေတာ့ ကြဲျပဲမႈပံုစံမ်ဳိးေတြ ျဖစ္ခဲ့ၾကတယ္။

ဒါေတြဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၇ ႏွစ္မွာ က်န္ခဲ့ၿပီလို႔ပဲ က်ေနာ္ျမင္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔တေတြက ဒီ ျဖတ္သန္းမႈေတြကေနၿပီးေတာ့ အားလံုး ဒီေက်ာင္းသားအားလံုး အခုအခ်ိန္မွာေတာ့ တေသြးတည္း၊ တသားတည္း၊ တသံတည္း ရွိေနပါၿပီ။

ေထာင္ထဲမွာ ဆံုမိတဲ့အခါက်ေတာ့မွ ဟိုအျဖစ္ ဒီအျဖစ္ေတြ ဟိုအေၾကာင္းေတြ ဒီအေၾကာင္းေတြ ေျပာရင္း ဆိုရင္းနဲ႔ အျဖစ္မွန္ကို သိလာက်တာကိုး။ အဲဒီေတာ့ နားလည္မႈေတြ ပိုရလာခဲ့တာေပါ့ေနာ္။
က်ေနာ္တို႔ၾကားမွာ နားလည္မႈလြဲမွားမႈဆိုတာ အခုအခ်ိန္မွာ ျပႆနာတခုအေနနဲ႔ လံုးဝ မရွိပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔သြားခ်င္တဲ့ က်ေနာ္တို႔လမ္းေၾကာင္းေပၚမွာ က်ေနာ္တို႔ ညီညီၫြတ္ၫြတ္ ရပ္ေနပါတယ္။ အဲဒါကလည္း က်ေနာ္တို႔ အထူးတလည္ က်ေနာ္တို႔အေနနဲ႔ ႀကိဳးစားစရာ မလိုေတာ့ဘူးဗ်။

ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ဟာ လံုေလာက္တဲ့ ကာလတခုကို ျဖတ္သန္းၿပီးသြားၿပီ။ အဲဒီအတြက္ က်ေနာ္တို႔မွာ တဦးနဲ႔တဦးမွာ အျမင္ ၾကည္ၾကည္လင္လင္ ရွိတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ရပ္တည္ခ်င္တဲ့ ရပ္တည္မႈ က်ေနာ္တို႔ ေရြးခ်ယ္ထားတဲ့ လမ္းေၾကာင္းေပၚမွာ က်ေနာ္တို႔ ေျဖာင့္ေျဖာင့္တန္းတန္း ေလွ်ာက္သြားႏုိင္ဖို႔ က်ေနာ္တို႔မွာ အားလံုး တညီတၫြတ္တည္း ရွိပါတယ္။

က်ေနာ္တို႔ဆီမွာ မလိုလားအပ္တဲ့ ျပန္လည္ စူးစိုက္မႈေတြ က်ေနာ္တို႔ မလုပ္က်ဘူး။ ေရွ႕ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းျပည္ေကာင္းေအာင္ ဘာလုပ္ေပးႏုိင္မလဲ၊ ဒါကိုပဲ က်ေနာ္တို႔ စဥ္းစားၾကပါတယ္။ ဒီအခါမွာလည္း က်ေနာ္တို႔က အလကားေနရင္း ဆူပူခ်င္ေနတဲ့ လူေတြေတာ့ မဟုတ္ဘူးဗ်။ ဒါေတာ့ ေသခ်ာတယ္ဗ်။

အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တို႔ တုိင္းျပည္ေကာင္းေအာင္ က်ေနာ္တို႔ ဘာလုပ္ေပးႏုိင္မလဲ တိုင္းျပည္ကို အျငင္သာဆံုးနည္းနဲ႔ အေကာင္းဘက္ကို ေျပာင္းလဲသြားႏုိင္ေအာင္ က်ေနာ္တို႔ ဘာလုပ္ႏုိင္မလဲ၊ ဒါကိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဒီကေန႔ ေဆြးေႏြးေနက်တာေတာ့ အမွန္ပဲဗ်။ က်ေနာ္တို႔ စဥ္းစားေနက်တာေတာ့ အမွန္ပဲ။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမယ္။

No comments: