Saturday, March 26, 2011

‘၈၈’ မတ္လ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈ (၄)

https://lh5.googleusercontent.com/-1QEXxnWInBk/TYwLWjzm9xI/AAAAAAAAIhU/gePDKExDRqQ/s1600/march+88a.jpg 
“ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ လႈပ္ရွားမႈကို ေက်ာင္းသားေတြ လုပ္ၾကၿပီဆိုလို႔ရွိရင္ ဘာမွ ဆုလာဘ္ဆိုတာ မရွိဘူးဗ်။ က်ေနာ္တို႔က တုတ္ပဲရမယ္၊ ဘယ္ေတာ့မွ ဆုရမယ္ဆိုတာမ်ဳိးက မရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔ လုပ္ခဲ့ၾကတာပဲ"

ကုိမုိးေအး ။ ။ ဟုတ္ကဲ့၊ အခု ကိုမင္းကိုႏုိင္ ၾကံဳခဲ့သလို မျဖစ္လိုက္နဲ႔ ျဖစ္လိုက္ရင္ မင္းတို႔က ခံဘက္ကခ်ည္းပဲ ဆိုတဲ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၇ ႏွစ္က ေျပာခဲ့တဲ့ အဲဒီ မွတ္ခ်က္ေပါ့ေလ အဲဒီအေပၚ ကိုမင္းကိုႏုိင္အခု ဘယ္လို ျပန္သံုးသပ္မိသလဲ ခင္ဗ်။

“ဆိုလိုတာကေတာ့ က်ေနာ္တို႔အတြက္ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေက်ာင္းသားဆိုရင္လည္း ေက်ာင္းသား အခြင့္အေရးအတြက္ အကာအကြယ္ေပးမယ့္ ခိုင္ခိုင္မာမာ ဥပေဒလည္း မရွိဘူးေပါ့။ ေနာက္တခုက က်ေနာ္တို႔ ဆႏၵေတြ သေဘာထားေတြကို ေဖာ္ထုတ္ျပႏုိင္ဖို႔ ဘာအခြင့္အေရးမွလည္း မရွိဘူး။ အဲဒီေတာ့ ျပႆနာ ဆိုတာေတာ့ဗ်ာ အေၾကာင္းရင္းေတြ စံုလို႔ရွိရင္ေတာ့ ေပၚတတ္တာေပါ့ဗ်။

ေပၚလာတယ္ဆိုရင္ အာဏာပိုင္ေတြဘက္က ေျဖရွင္းတဲ့နည္းလမ္းကလည္း အၾကမ္းဖက္တာပဲ ရွိခဲ့တယ္။


အဲဒါေတြေၾကာင့္ပဲဗ်ာ ဘယ္လိုျဖစ္ခဲ့သလဲဆိုေတာ့ မိဘျပည္သူေတြက ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ အျပည့္အဝနဲ႔ အရင္းအႏွီးေတြ စိုက္ၿပီးေတာ့ ပညာသင္ေပးခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေတြက ေက်ာင္းထုတ္ခံရတယ္၊ ေထာင္က်ရတယ္၊ ေနာက္ အသက္ေတြ စြန္႔ရတယ္။ အဲဒီလို အမ်ဳိးမ်ဳိးနစ္နာရတယ္ေပါ့ဗ်။

အဲဒါကေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၇ ႏွစ္ကို ျပန္ၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔မီတဲ့ က်ေနာ္တို႔ေခတ္မွာ စၿပီးေတာ့ ၾကံဳရတဲ့ ျမင္ကြင္းပဲဗ်။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ ဒါဟာ ဒီလိုခါးသီးတဲ့ အေတြ႔ အၾကံဳမ်ဳိးနဲ႔ ရမယ္ဆိုတာေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ကေတာ့ နားလည္ထားၿပီးသားပါ။

နားလည္ထားေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔မွာက ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ အခြင့္အေရးကို ေတာင္းဆို ေဖာ္ထုတ္ျပသဖို႔က ဒီနည္းပဲ ရွိတာကိုးဗ်။ က်ေနာ္တို႔က ဒီနည္းကိုပဲ ဒါေၾကာင့္ ျဖစ္ႏုိင္တယ္ဆိုတာ ဒီလိုၾကံဳႏုိင္တယ္ဆိုတာ သိပါလွ်က္နဲ႔ ေရြးခဲ့ၾကတာပါ”

ဝမ္းနည္းေၾကကြဲဖြယ္ရာ ျဖစ္ရပ္ေတြနဲ႔ ၾကံဳႏုိင္မွန္းသိလ်က္နဲ႔ လုပ္ခဲ့ၾက ဆႏၵျပခဲ့ၾကတယ္ဆိုေတာ့ ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ ပကတိ ရင္ထဲကဆႏၵေတြ ဘာေတြျဖစ္မလဲ။ ကိုမင္းကိုႏုိင္နဲ႔ ကိုေဌးႂကြယ္တို႔ရဲ႕ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၇ ႏွစ္က သူတို႔ရဲ႕ ပကတိ ရင္တြင္းဆႏၵေတြကို ေလ့လာၾကည့္ရေအာင္လား ခင္ဗ်။

“ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ လႈပ္ရွားမႈကို ေက်ာင္းသားေတြ လုပ္ၾကၿပီဆိုလို႔ရွိရင္ ဘာမွ ဆုလာဘ္ဆိုတာ မရွိဘူးဗ်။ က်ေနာ္တို႔က တုတ္ပဲရမယ္၊ ဘယ္ေတာ့မွ ဆုရမယ္ဆိုတာမ်ဳိးက မရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔ လုပ္ခဲ့ၾကတာပဲ။

ဆိုလိုတာကေတာ့ လူငယ္စိတ္နဲ႔ ေက်ာင္းသားစိတ္နဲ႔ က်ေနာ္တို႔က ခံစရာရွိရင္ က်ေနာ္တို႔က ရင္ဆိုင္လိုက္မယ္ေပါ့။ ရမယ့္ အက်ဳိးအျမတ္ဟာ တိုင္းသူျပည္သားေတြ အားလံုးအတြက္ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ႏုိင္ငံအတြက္ ေကာင္းတယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ ရင္းသင့္တာကို အကုန္လံုးရင္းၿပီးေတာ့ လုပ္မယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ ဒီလို အေျခခံစိတ္နဲ႔လုပ္တာပါ”

“ကိုယ့္ရဲ႕ အက်ဳိးအျမတ္အတြက္ တခုမွမရွိဘဲနဲ႔ အားလံုးဟာ မတရားမႈကို လက္မခံဘူးဆိုတဲ့ ႏုိင္ငံသားေကာင္း ပီသစြာ က်ေနာ္တို႔ ေရြးခဲ့ၾကတာပါ။ အခုအခ်ိန္အထိ က်ေနာ္တို႔ ေမွ်ာ္မွန္းသေလာက္ တိုင္းျပည္မွာ ဒီ ေလာကပါလ တရားေတြျဖစ္တဲ့ တရားမွ်တေရး လြတ္လပ္ေရးေတြ တကယ္ မထြန္းကားေသးဘူး ဆိုတဲ့ဟာကိုေတာ့ ခံစားမိတယ္ေပါ့”

ေသာတရွင္မ်ားခင္ဗ်၊ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၇ ႏွစ္က ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ေတြ ေမွ်ာ္မွန္းခဲ့သလို ေလာကပါလ တရားေတြ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ မထြန္းကားေသးဘူးဆိုေပမယ့္ မတရားမႈကို ေခါင္းငံု႔မခံတတ္ဘူးဆိုတဲ့ ျမန္မာေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ စိတ္ဓာတ္၊ ခြပ္ေဒါင္း စိတ္ဓာတ္ကိုေတာ့ အာဏာကိုနည္းမ်ဳိးစံုနဲ႔ လက္ေျပာင္းလက္လြဲ ရယူထားသူေတြ ေကာင္းေကာင္းသိခဲ့ပါတယ္လို႔ ကိုမင္းကိုႏုိင္က ေျပာပါတယ္။

ကိုေဌးႂကြယ္ကေတာ့ ကိုမင္းကိုႏုိင္ရဲ႕ ေျပာျပခ်က္ကို အခုလို ျဖည့္စြက္ ေျပာျပထားပါေသးတယ္ခင္ဗ်။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမယ္။

No comments: