Friday, November 20, 2009

ေက်ာင္းသား ေထာင္ ေတာ္လွန္ေရးသမား (၁၆)

အာဇာနည္ သူရဲေကာင္းေတြ

က်ေနာ္တုိ႔တေတြ ကိုကိုးကြၽန္းကို သြားရမယ္ဆုိတာလည္း ရွင္းသြားၿပီ။ ဘဝမွာ အေကြ႔အေျပာင္းႀကီးတခုကို ေရာက္ေတာ့မယ္ဆုိတာလည္း ေသခ်ာသြားၿပီ။ ဒီေနရာမွာ က်ေနာ္ ျဖတ္ေျပာခ်င္တာတခုက ေထာင္ထဲေရာက္ တဲ့လူေတြ (ရာဇဝတ္မႈနဲ႔ပဲ ေရာက္ေရာက္၊ ႏုိင္ငံေရးအမႈနဲ႔ပဲ ေရာက္ေရာက္) ေထာင္ထဲေရာက္ဖူးတဲ့လူေတြဟာ သူတုိ႔အတြက္မွာ ေထာင္ဆုိတာဟာ ဘဝရဲ႕အဆစ္အခ်ဳိးေလးတခု ျဖစ္ေလ့ရွိတယ္ဗ်။ အေကာင္းဘက္ ေျပာင္းသြားတာလည္း ျဖစ္ရင္ျဖစ္လိမ့္မယ္၊ အဆုိးဘက္ ေျပာင္းသြားတာလည္း ျဖစ္ရင္ျဖစ္လိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ အဆစ္အခ်ဳိးႀကီး၊ အေကြ႔အေျပာင္းႀကီးတခု ျဖစ္သြားေလ့ရွိတာက အမွန္။ က်ေနာ့္တဦးခ်င္းအဖုိ႔ဆုိလို႔ရွိရင္ အဲဒီအတုိင္းပဲ။

က်ေနာ္ဟာ ေထာင္ထဲ မေရာက္ခင္တုန္းက ေက်ာင္းသားႏုိင္ငံေရးေလာက္ပဲ သိတယ္။ ဟိုၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ခ်စ္ျမတ္ႏုိးတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြအတြက္ ဒီမုိကေရစီအခြင့္အေရးကိုလုိခ်င္တဲ့ သာမန္လူငယ္တေယာက္ရဲ႕ အသိတခုနဲ႔ပဲ က်ေနာ္ ေထာင္ထဲဝင္လာခဲ့တာ။ စာဖတ္တာေတြေတာ့ ရွိတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ စာအုပ္အသိ ေလာက္ပဲ ရွိတယ္။ အဲ … ေထာင္ထဲ ေရာက္ၿပီးတဲ့အခါက်ေတာ့ က်ေနာ္ဟာ ဒီ စစ္အစိုးရအေပၚမွာ နာက်ည္းမႈက အသည္းထဲ စဲြသြားခဲ့တယ္။ အစိုးရနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့၊ ေနာက္ၿပီး ကိုယ့္ဘဝနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့၊ ကိုယ္ ဘာလုပ္မယ္ဆုိတာ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ စိတ္ဒုန္းဒုန္း က်သြားေစတာ ေထာင္ပဲဗ်။

အဲ … ေထာင္ထဲမွာမွ တခါ ကိုကိုးကြၽန္းဆုိတဲ့အဆင့္က်ေတာ့ ပိုၿပီးေတာ့ေတာင္မွ က်ေနာ့္ရဲ႕ ဒီဆုံးျဖတ္ခ်က္ကို၊ ပိုင္းျဖတ္ခ်က္ကို ျမဲျမံသြားေစခဲ့တယ္လို႔ ေျပာႏုိင္တယ္။ ကိုကိုးကြၽန္းက ေပးလိုက္တဲ့ အသိ၊ ကုိကိုးကြၽန္းက ေပးလိုက္တဲ့ ခံစားခ်က္၊ ကုိကိုးကြၽန္းက ေပးလိုက္တဲ့ အေတြးအေခၚဟာ က်ေနာ့္အဖုိ႔ လက္စားေခ်စိတ္ နီးပါးကို ျဖစ္လာတယ္။ ႏုိင္ငံေရးသမား၊ ေတာ္လွန္ေရးသမားတေယာက္အေနနဲ႔ လက္စားေခ်ဆုိတဲ့စကားမ်ဳိးက ေျပာလို႔ မေကာင္းပါဘူး။ ေျပာလို႔လည္း မသင့္ဘူး။

ဒါေပမယ့္ တကယ္ပဲ က်ေနာ္ဟာ ဘာလုပ္လုပ္၊ ဘာပဲစဥ္းစားစဥ္းစား ကြၽန္းမွာ ကိုယ့္မ်က္စိေအာက္တင္ က်ဆုံးသြားတဲ့ ရဲေဘာ္ေတြကို မစဥ္းစားဘဲကို မေနႏုိင္ေအာင္ သူတုိ႔အတြက္ သူတုိ႔အတြက္ဆုိတာမ်ဳိးေတြ အျမဲတမ္းလိုလို ေပၚတယ္။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔လို႔ က်ေနာ္က လက္စားေခ်စိတ္ နီးပါး ျဖစ္ရတယ္လုိ႔ က်ေနာ္ေျပာတာ။

အဲဒီ ကြၽန္းကျပန္လာတဲ့ေနာက္မွာ က်ေနာ္ဟာ တေယာက္ေယာက္က တာဝန္ေပးလိုက္သလိုပဲ၊ အဲဒီမွာ က်သြားတဲ့ လူေတြက တာဝန္ေပးလိုက္သလိုပဲ။ ေနာက္ က်ေနာ္ကလည္း သူတုိ႔ကိုအာမခံၿပီး အဲဒီတာဝန္ကို ယူလာသလိုလိုပဲ။ အဲ … တေလွ်ာက္လုံး၊ တဘဝလုံး အဲဒါ ပါေတာ့တာပဲ။

ဒီေနရာမွာ တခါတည္း ဆက္ေျပာခ်င္တာက အာဇာနည္သူရဲေကာင္းေတြရဲ႕အခန္း။ ေတာ္လွန္ေရးသမား တေယာက္ ဒါမွမဟုတ္ရင္ ျပည္သူ႔ဘက္ေတာ္သားတေယာက္။ မိမိယုံၾကည္ခ်က္အေပၚမွာ ေရရွည္ သံႏိၷ႒ာန္ ျမဲေစတဲ့အေၾကာင္းေတြထဲမွာ က်ေနာ္ထင္တာ အဓိကက်တဲ့အခ်က္က ၂ ခ်က္ရွိတယ္လို႔ ထင္တယ္။

ပထမ အခ်က္က သူယုံၾကည္တဲ့ အမွန္တရား၊ နံပါတ္ ၂ အခ်က္က အာဇာနည္သူရဲေကာင္းေတြ။ သူတုိ႔ဟာ ေတာ္လွန္ေရးကို ခုနကေျပာတဲ့ သူယုံၾကည္တဲ့ အမွန္တရားနဲ႔ သူ ပိုင္းျဖတ္လုပ္ခဲ့တယ္။ အဲဒီ ပိုင္းျဖတ္လုပ္တဲ့ ဟာကို အာဇာနည္ သူရဲေကာင္းေတြက (အထူးသျဖင့္ ကိုယ္နဲ႔အတူ တုိက္ေဖာ္တုိက္ဖက္ သူရဲေကာင္းေတြက) ဒီဆုံးျဖတ္ခ်က္ကို ပိုျမဲျမံေစတယ္။ သံႏၷိ႒ာန္ပုိၿပီးေတာ့ ခုိင္မာေစတယ္လို႔ က်ေနာ္ အဲလိုျမင္တယ္။

ဒါေၾကာင့္မုိ႔လို႔ ဘယ္ႏုိင္ငံေရး အဖဲြ႔အစည္းမဆုိ၊ ဘယ္လူ႔အဖဲြ႔အစည္းမဆုိ ေတာ္လွန္ေရးအာဇာနည္ေတြကို ေဖာ္ထုတ္ၾကရစျမဲ၊ သူတုိ႔ရဲ႕အတၳဳပၸတၱိေတြကို သင္ၿပီးေတာ့ အတုယူစရာအျဖစ္ လူငယ္ေတြကို အျမဲပညာေပး ရစျမဲ ျဖစ္တယ္ဗ်။ အဲဒီေတာ့ ႏိုင္ငံပဲျဖစ္ျဖစ္၊ တိုင္းျပည္တခုပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ႏိုင္ငံေရးလုပ္တဲ့ ပါတီအဖြဲ႔အစည္းတခုပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ေနာက္ဆံုး ဘာသာေရးပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အာဇာနည္ပုဂၢိဳလ္ေတြကို စံတင္ၾကရတာပဲ။ အဲဒီလိုစံမရွိဘဲနဲ႔ လူေတြဟာ သေဘာတရားတခုတည္းနဲ႔ လမ္းေၾကာင္းတခု ေလွ်ာက္လို႔မရေသးဘူးလို႔ က်ေနာ္ ထင္တယ္။

အဲဒီေတာ့ တျခားမၾကည့္နဲ႔ဗ်ာ။ က်ေနာ္တို႔ဒီဗမာျပည္က လက္ရွိရွိေနတဲ့ စစ္အစိုးရပဲၾကည့္ (နအဖ) သူတို႔လည္း သိတယ္။ အာဇာနည္သူရဲေကာင္းေတြကို စံတင္ဖို႔လိုတယ္ဆိုတဲ့အခ်က္ သူတို႔လည္း သိတယ္။ ဒါေပမယ့္ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ သူတို႔မွာ တိုင္းျပည္က အသိအမွတ္ျပဳတဲ့ တိုင္းျပည္ကေလးစားေလာက္တဲ့ သူရဲေကာင္း မရွိဘူး။ သူတို႔က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကိုလည္း သူရဲေကာင္း မတင္ႏိုင္ဘူး။ မတင္ခ်င္ဘူး။ ဟိုအရင္ ဖဆပလ အစိုးရ လက္ထက္တုန္းကေတာ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း႐ုပ္ပုံကို မဲပံုးကပ္ၿပီး မဲေတာင္းတ့ဲအထိေတာင္ လုပ္ခဲ့တာဗ်။ အသံုးခ်တာေတာ့။

အခု စစ္အစိုးရက်ေတာ့ အဲဒီလိုလည္း သူ မလုပ္ႏိုင္ဘူး။ သူတို႔ထဲမွာလည္း တေကာင္တၿမီးမွ လူေလးစား ေလာက္တာ မရွိဘူး။ နံပတ္ ၁ ဗိုလ္ေနဝင္းက အစ၊ အဆက္ဆက္ အကုန္လံုး။ အဲဒီေတာ့ သူတို႔ခမ်ာမွာ ရွားရွား ပါးပါး သမိုင္းစာရြက္ေတြ ေလွ်ာက္လွန္ၿပီးေတာ့ ဟိုးအေဝးႀကီးက ဟာေတြကို လွမ္းၿပီးေတာ့ သူရဲေကာင္းလုပ္ ေနရတာ။ ပေဒသရာဇ္ဘုရင္ေတြရဲ႕ လုပ္ကိုင္မႈေတြကိုပဲ (နယ္ခ်ဲ႕မႈေတြ ဘာေတြ အပါအဝင္ေပါ့ဗ်ာ) အဲဒါေတြ ကိုပဲ စံတခုလုပ္ၿပီးေတာ့ သူရဲေကာင္းတင္ေနရတာ။

တကယ္က်ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔တိုင္းျပည္ က်ေနာ္တုိ႔ႏိုင္ငံဟာ ဒီ အနီးေခတ္သမိုင္းမွာ ဂုဏ္ယူစရာ သူရဲေကာင္း မရွိတဲ့ႏိုင္ငံ မဟုတ္ပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံဟာ ကမၻာမွာရွိတဲ့ ဘယ္ႏိုင္ငံနဲ႔ပဲယွဥ္ယွဥ္ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရးသမိုင္း၊ ဒီဘက္သမိုင္း၊ ေနာက္ၿပီး ဒီမိုကေရစီ တိုက္ပြဲသမိုင္း … သမိုင္းအဆက္ဆက္မွာ အင္မတန္ ဂုဏ္ေျပာင္တဲ့ သူရဲေကာင္းေတြအျပည့္နဲ႔ တုိင္းျပည္ပါ။

က်ေနာ္တို႔ ဗမာႏိုင္ငံသားေတြဟာ ကိုယ့္တုိင္းျပည္က ဆင္းဆင္းရဲရဲ၊ အစိုးရက ဗလခ်ာရမ္းေနတဲ့ အစိုးရ၊ အဲဒီလို အေျခအေနထဲမွာ ႏုိင္ငံျခားေရာက္လို႔ရွိရင္ အင္မတန္ မ်က္ႏွာငယ္တယ္။ အဲ … ဒါေပမယ့္ ကိုယ့္တိုင္းျပည္ရဲ႕ သမိုင္းနဲ႔ပတ္သက္လို႔ရွိရင္ အင္မတန္ ဂုဏ္ယူႏိုင္တယ္။ “ငါဟာ ဗမာျပည္သားကြ” လို႔ လက္မေထာင္ ေျပာလို႔ ရတယ္။ ဒီအာဇာနည္ေတြေၾကာင့္၊ ဒီသူရဲေကာင္းေတြေၾကာင့္ …။

အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္ ျပန္ေျပာပါ့မယ္။ က်ေနာ္အထက္ကေျပာခဲ့သလိုပဲ က်ေနာ္ သေဘၤာဝမ္းထဲကိုေရာက္ေရာ။ သေဘၤာေအာက္က ဝမ္းဗိုက္ထဲမွာ ေရွ႕ခန္း ေနာက္ခန္း ရွိတယ္။ က်ေနာ္တို႔က ေရွ႕ခန္းကိုေရာက္တယ္။ ေရာက္တဲ့အထဲမွာ က်ေနာ္တို႔ ေနာက္ဆုံးေရာက္တာနဲ႔ တူတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ကားေပ့ါဗ်ာ။ က်ေနာ္တို႔ကား ဆိုတာက အင္းစိန္ေထာင္က မဟုတ္တဲ့လူေတြ ခ်ဳပ္ထားတဲ့ အေဆာင္ကေနထြက္လာတဲ့ တြဲဘက္အမွတ္ ၂ အေဆာင္ကေန ထြက္လာတဲ့သူေတြ အညာကလူေတြ အမ်ားႀကီးပါတဲ့ဟာေပါ့။

အဲ … က်ေနာ္တုိ႔အဖြဲ႔ဝင္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ က်ေနာ္တို႔က ပစၥည္းေတြ တို႔လို႔တြဲလြဲနဲ႔ သေဘၤာဝမ္းထဲကို ဆင္းလာ ၾကေတာ့ အရင္ေရာက္ႏွင့္ေနတဲ့သူေတြက ေငးၾကည့္ေနၾကတာ။ အင္းစိန္ေထာင္က ထြက္လာတဲ့သူေတြက ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းဆိုလို႔ နည္းနည္းပဲ ပါၾကတာ။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ့ သူတို႔ဆီမွာက ၁၉၆၇ ခုႏွစ္ ဗမာ တျပည္လံု မွာ အစိုးရက ဖိႏွိပ္မႈေတြ စၿပီးဆံုးျဖတ္ၿပီး စလုပ္တဲ့အခ်ိန္ကစၿပီးေတာ့ အင္းစိန္ေထာင္ထဲကိုလည္း အတင္းဝင္ၿပီးေတာ့ ႏွိပ္စက္တာ။ အကုန္လံုး ေခၚၿပီးေတာ့ ႐ုိက္တာ။ ေရသြင္းထားတဲ့ အခန္းေတြထဲထားတယ္။ အမ်ဳိးမ်ဳိး ႏွိပ္စက္တယ္။ အဲဒီလို လုပ္လာခဲ့တာ။

အဲဒီေတာ့ သူတို႔ထဲမွာ အင္းစိန္ေထာင္ကလာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြထဲမွာ ေရာဂါလည္းမ်ဳိးစံု။ ႏိွပ္စက္တဲ့ဒဏ္ကလည္း အမ်ဳိးမ်ဳိးခံလာခဲ့ရတာ။ ဥပမာ … ေလထီးဗိုလ္အုန္းေမာင္ဆိုရင္ အဲဒီမွာ နံ႐ိုးက်ဳိးေအာင္အထိ အ႐ိုက္ခံခဲ့ရတာ။ ေနာက္ … ျပည္သူ႔ တိုးတက္ေရးပါတီက ကိုတင္ေမာင္ၫြန္႔ ဆိုရင္လည္း ႐ိုက္တာ သရက္ရြက္တဖက္ကို ေၾကထြက္သြားတာ။ အဲဒီလိုပဲ။ တျခားလည္း အမ်ားႀကီးပဲ။ အမ်ဳိးမ်ဳိးႏွိပ္စက္ခံၿပီးမွေရာက္လာတဲ့ ရဲေဘာ္ေတြ။

သူတို႔က က်ေနာ္တို႔ကုိ ေငးၾကည့္ေနၾကတယ္။ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ ခ်က္ျခင္း ႏႈတ္ဆက္လို႔ရေအာင္ ၾကည့္တဲ့သူကလည္း မျမင္ေသးလို႔။ ဒီအတိုင္းပဲ ၾကည့္ေနၾကတာ။ ေနာက္ … အထဲက်ေနာ္တုိ႔ ေရာက္ၿပီး ပစၥည္းေတြဘာေတြ ခ်။ ထိုင္စရာေလး ဘာေလး ရွာ။ (ထုိင္စရာဆိုလို႔လည္း သေဘၤာဝမ္းထဲဆိုေတာ့ေတြ႔ကရာ ထိုင္ၾကတာပါပဲ။)

အဲဒီလုိထိုင္ၿပီးတဲ့ေနာက္က်မွ ေဘးမွာရွိတဲ့သူနဲ႔ မိတ္ကေလး ဘာေလး ဆက္။ အကုန္လံုးက ဘဝတူေတြဆိုေတာ့ ဟိုမိတ္ဆက္လို႔ေတာ့ ေကာင္းတာေပ့ါဗ်ာ။ ဘယ္သူေတြပါသလဲဗ်ာ။ ဘာညာ ေမးၾကည့္ရတာေပါ့။ ေမးၾကည့္ ေတာ့မွ က်ေနာ္တုိ႔အခန္းထဲမွာ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္၊ (ဦးေလး ဦးတင္ေအာင္)၊ ေနာက္ၿပီးက်ေတာ့ ျမသန္းတင့္ (ဦးေလး ဦးျမသန္း) ေနာက္ၿပီးက်ေတာ့ ေကတီ ဦးေက်ာ္တင့္ ဆိုတဲ့ စာေရးဆရာ။ ေနာက္ၿပီးက်ေတာ့ ဟို ABKO က (ကိုကိုးကြၽန္းကေန ေလွနဲ႔ထြက္ေျပးတဲ့) မန္းေအာင္ၾကည္ (ကရင္ေခါင္းေဆာင္) သူတုိ႔ပါတာကို သိရတယ္။

အဲဒီေတာ့ ဦးတင္ေအာင္နဲ႔ ဦးျမသန္းကိုက်ေတာ့ က်ေနာ္က က်ေနာ္ ဘယ္သူပါလို႔ မိတ္ဆက္ၿပီးေတာ့ သြားၿပီးေတာ့ ႏႈတ္ဆက္ပါတယ္။ ဦးတင္ေအာင္နဲ႔ က်ေနာ္နဲ႔က ေတြ႔ဖူးေတာ့ ေတြ႔ဖူးတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ သိပ္ၾကာေနၿပီ။ ေနာက္ က်ေနာ္လည္း ငယ္လည္းငယ္ေတာ့ သူက ဘယ္မွတ္မိပါ့မလဲ။ က်ေနာ္က “က်ေနာ္ ဘယ္သူပါ လို႔” သြားၿပီး ဂါရဝျပဳရတာေပါ့။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမယ္။

No comments: