Tuesday, September 22, 2009

ေက်ာင္းသား ေထာင္ ေတာ္လွန္ေရးသမား (၃)


အဲဒီလိုနဲ႔ ၆၃ ခုႏွစ္ ‘ေစ့စပ္ေရး’ မ်က္လွည့္ျပပြဲႀကီး ေရာက္လာေရာ။ အဲဒီက်ေတာ့ သူတို႔လည္း နည္းနည္းပါးပါး ကိုယ္ရွိန္ သတ္ထားရတယ္။ ဒါကို အခြင့္ေကာင္းယူၿပီး က်ေနာ္တို႔ေက်ာင္းသားသမဂၢေတြက အတင္းေျဗာင္လႈပ္ရွားလို႔ရေအာင္ တရားဝင္ျပန္ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကတယ္။ အဲဒီေနာက္ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ အဓိက ဦးတည္ခ်က္ အဓိကရည္မွန္းခ်က္ဟာ နံပတ္(၁) သမဂၢ တရားဝင္ရပ္တည္ခြင့္ရေရး။ အဲဒီရည္မွန္းခ်က္နဲ႔ လုပ္တာ။

က်ေနာ္ ဒီေနရာမွာ ရွင္းရွင္းေျပာမယ္။ ဘယ္ေခတ္ ေက်ာင္းသားပဲျဖစ္ျဖစ္ တိုင္းျပည္မွာ ဖိႏွိပ္သူ အုပ္စုိးသူရွိေနသမွ် ကာလပတ္လံုး သူတို႔ရဲ႕ အဓိက နံပါတ္တစ္၊ ပထမေျခလွမ္း အေျခခံအက်ဆံုးလုပ္ရမယ့္ဟာက ‘သမဂၢ ေဖာ္ထုတ္ေရး’ ျဖစ္တယ္။

က်ေနာ္တို႔ ေက်ာင္းသားသမဂၢ မရွိရင္ ဘယ္လုပ္ငန္းမွ စုစုစည္းစည္း၊ ညီညီၫြတ္ၫြတ္၊ထိထိေရာက္ေရာက္ မလုပ္ႏိုင္ဘူး။ (တကြဲတျပား က်ေနာ္တို႔ လႈပ္ရွားမႈေတြ၊ အခုလည္း ေပၚေနတာပဲ။ ထိေရာက္သင့္သေလာက္ မထိေရာက္ဘူး။) ေက်ာင္းသားသမဂၢဟာမ်ဳိးရွိမွ တျပည္လံုးကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ တျပည္လံုးက ေက်ာင္းသားေတြ၊ (တျပည္လံုးဆိုတာ ဟိုး အထက္ဘက္ ကခ်င္ျပည္နယ္ကေန ေအာက္ဆံုး တနသၤာရီအထိ) တျပည္လုံးကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ ေက်ာင္းသားသမဂၢ ေတြရိွမွ က်ေနာ္တို႔လုပ္ငန္းေတြဟာ တကယ္ထိေရာက္မွာပါ။ ဒါ ေခတ္အဆက္ဆက္ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕တာဝန္၊ အရင္က ထမ္းခဲ့တဲ့တာဝန္၊ ေနာင္ ထမ္းရမယ့္တာဝန္လို႔ က်ေနာ္ေျပာခ်င္တယ္။

အဲဒီေတာ့အခုနကေျပာသလိုပဲ အစိုးရရဲ႕ ေစ့စပ္ေဆြးေႏြးပြဲဆိုတဲ့ဟာႀကီးကို အခြင့္ေကာင္းယူၿပီး က်ေနာ္တို႔ သမဂၢေတြ ျပန္ဖြင့္ဖို႔လုပ္ၾကတဲ့အထဲမွာ ရန္ကုန္မွာဆိုရင္ ‘ယာယီသမဂၢအေဆာက္အဦ’ ဆိုၿပီး ကပ္တဲႀကီးတခု ေဆာက္ခဲ့တယ္။ အဲဒီ ကပ္တဲႀကီးကိုပဲ ဗဟိုျပဳ၊ အဲဒီထဲမွာပဲ စာလွိမ့္စက္ေတြဘာေတြထားၿပီးေတာ့ လႈပ္ရွားခဲ့ၾကတယ္။

က်ေနာ္တို႔ မႏၱေလးမွာေတာ့ ေငြေရးေၾကးေရးက အဲဒီေလာက္အဆင္မေျပေတာ့ အေဆာက္အဦေတြ ဘာေတြ မေဆာက္ႏိုင္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔ဆီက စီစဥ္ထားတာကလည္း ရန္ကုန္နဲ႔ခ်ိန္သားကိုက္ၿပီး လႈပ္ရွားတယ္လို႔ဆိုရေလာက္ေအာင္ပဲ ရည္မွန္းခ်က္လည္း အတူတူ တင္ျပခ်က္လည္း အတူတူ၊ ခံစားမႈလည္းတူတာကိုးဗ်။ အကုန္လံုး အတူတူပဲ လႈပ္ရွားၾကတာပါ။

က်ေနာ္တို႔ အဲဒီတုန္းက သမဂၢေပၚေပါက္ေရး လံုးပမ္းတယ္။ ေနာက္တခါ အဲဒီတုန္းကေပၚေနတဲ့ ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး၊ အေကာင္အထည္ေပၚေရးလႈပ္ရွားမႈမွာ ေက်ာင္းသားေတြ တက္တက္ႂကြႂကြပါဝင္ၿပီး က်ေနာ္တုိ႔ လႈပ္ရွားၾကပါတယ္။

က်ေနာ္ မွတ္မိေသးတယ္။ က်ေနာ္တို႔ သမဂၢေဖာ္ထုတ္ေရး အတြက္အစီအစဥ္မွာ ေရြးေကာက္ပြဲအတြက္ က်ေနာ္တို႔ျပင္ၿပီး လုပ္ၾကတာ။ က်ေနာ္တို႔ေခါင္းထဲမွာ သမဂၢေဖာ္ထုတ္ေရးဆိုတာ ပါးစပ္နဲ႔ေျပာေနတာ မဟုတ္ဘူး။ တကယ္ကို အစီအစဥ္ရွိရွိ လုပ္တာ။ ေရြးေကာက္ပြဲအထိ စဥ္းစားထားၿပီးသား။

ပထမဆံုးအေနနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ဘာလုပ္သလဲဆိုရင္ အဲဒီတုန္းက ၿမိဳ႕နယ္ ဗကသေတြ ေဖာ္တယ္။ ေနာက္ၿပီးက်ေတာ့ ခ႐ုိင္ ဗကသေတြ ေဖာ္တယ္။ က်ေနာ္ဆိုရင္ မႏၱေလး အေရွ႕ေျမာက္ၿမိဳ႕နယ္ ဗကသမွာ က်ေနာ္ အတြင္းေရးမႉးျဖစ္တယ္။ အဲဒါက က်ေနာ္တို႔ မႏၱေလး လက္ဆည္ကန္ ေအာင္နန္းရိပ္သာအေရွ႕ ၅၆၆၊ အကြက္ ၁ဝ ဓမၼာ႐ံုမွာလုပ္တာ။ အဲဒီနားက တုိင္းခ်စ္တို႔၊ ေနရွင္နယ္တို႔ … အဲဒီေက်ာင္းက ေက်ာင္းသားေတြ တက္ၾက တယ္။ အဲဒီကေန တဆင့္တက္ၿပီးေတာ့ ခ႐ုိင္ဗကသကို ဖြဲ႔တယ္၊ ေရြးတယ္။ အဲဒါက ဘယ္မွာလုပ္သလဲဆိုလို႔ရွိရင္ ေရႊက်ီးျမင္ဘုရားထဲမွာ လုပ္တယ္။

အဲဒီမွာ က်ေနာ္က တြဲဘက္အတြင္းေရးမႉး ျဖစ္တယ္။ က်ေနာ္မွတ္မိေနတာ ဥကၠ႒က ဟုိ ကဗ်ာဆရာ ကိုၾကည္ေအာင္ (လူနာမည္ေတာ့ ကိုၾကည္လင္)ေပါ့ဗ်ာ။ က်ေနာ့္ အကိုႀကီးတေယာက္ပါ။ ေနာက္ၿပီးက်ေတာ့ ကဗ်ာဆရာမ မစိမ္းပင္တို႔ (သူ႔နာမည္အရင္းက မေအးစန္း)။ သူလည္း သမဂၢလုပ္ငန္းနဲ႔ပတ္သက္ရင္ က်ေနာ့္ရဲ႕ အမေတာ္တေယာက္လို႔ ေျပာရမယ့္ ဟာ တေယာက္ပါ။ က်ေနာ့္ကုိ အမ်ားႀကီးသင္ေပး သတၱိေမြးေပးခဲ့တဲ့ အမ်ဳိးသမီးတေယာက္ပါ။ သူတို႔နဲ႔အတူ က်ေနာ္ဟာ ဒီလုပ္ငန္းထဲကို ပါဝင္လာရတာပါ။

ဆိုလိုတာ က်ေနာ္တို႔အစီအစဥ္ရွိရွိ ေျခလွမ္းရွိရွိ လုပ္ေနၾကတာ။ အဲဒါေတြၿပီးေတာ့ ဘာမွ မၾကာဘူး။ က်ေနာ္တို႔ မႏၱေလးတကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားညီညြတ္ေရးတပ္ဦး အမႈေဆာင္အဖြဲ႔ကိ ျပန္ဖြဲ႔တယ္။ ေက်ာင္းသား ညီၫြတ္ေရးတပ္ဦး အမႈေဆာင္အဖြဲ႔ဆိုတာက အလြယ္တကူ ဖြဲ႔လို႔မရဘူး။

တပ္ဦးေကာင္စီဆိုတာ တပ္ဦးအဖြဲ႔ဝင္ေဟာင္းေတြ ညီလာခံ ေခၚရတယ္။ အဲဒီလိုေခၚၿပီး ညီလာခံကဖဲြ႔မွ ညီလာခံမွာ မဲေပး၊ ဆႏၵေပးၿပီးေတာ့ေရြးမွ အတည္ျဖစ္တယ္။ ဒီတိုင္း ကုိယ့္ဟာကိုယ္ လူတစုႀကိတ္ၿပီး လုပ္လို႔ရတာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔က်ေနာ္တို႔ မႏၱေလးတကၠသိုလ္အဝင္မွာ ရွိတဲ့ ပန္းျခံထဲမွာ တပ္ဦးညီလာခံကို က်ေနာ္တို႔ က်င္းပတယ္။ အလံေတြ တလူလူနဲ႔ေပါ့။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမယ္။

No comments: