Thursday, July 16, 2009

စစ္အုပ္စု သက္တမ္းရွည္ေနသေရြ႕(၂၂)


တင္ရွိန္က ပထမဆံုး ဗမာျပည္ထဲက ပါတီေခါင္းေဆာင္ေတြနဲ႔ ရဲေဘာ္ေတြ တ႐ုတ္ျပည္ထဲ ဘယ္လိုဝင္ၾကတယ္ ဆိုတာ စ ေျပာပါတယ္။ တျဖည္းျဖည္း ႐ုပ္လံုးေဖာ္လာပါတယ္ သခင္သန္းထြန္း ေနာက္ဆံုးေန႔မ်ား ၂ တြဲစလံုး ဖတ္ထားၿပီးမို႔ အသစ္အဆန္း မပါ။ သူ ေျပာလို႔ အရွိန္ရၿပီဆိုတာနဲ႔ “ေနဦး” လို႔ က်ေနာ္က လက္ျပၿပီးတားပါတယ္။
“က်ေနာ္သိတာ ၾကားတာက ခင္ဗ်ားေျပာသလို မဟုတ္ဘူး” ပီကင္းေရဒီယိုက ဘယ္လို ေျပာတယ္၊ ျပည္သူ႔ အသံက ဘယ္လို ေျပာတယ္၊ ပဲခူး႐ိုးမေရာက္ဖူးတဲ့ရဲေဘာ္ေတြက ဘယ္လိုေျပာတယ္ ဆိုၿပီး သူ႔စကားကို ေခ်ဖ်က္ပါတယ္။
“ျပည္သူ႔အသံ ဆိုတာလဲ တ႐ုတ္အသံပဲ၊ တ႐ုတ္ျပည္ထဲက လႊင့္ေနတာ …”
“မဟုတ္ဘူး၊ ၾကဴကုတ္က လႊင့္ေနတာ”… က်ေနာ္က ဘယ္ကသိထားတဲ့ အခ်က္အလက္မွန္း မသိ ေခ်ဖ်က္ရၿပီးေရာ ရမ္းတုတ္လိုက္ပါတယ္။
အေဆာင္ေထာင့္ ကြၽန္းသားတိုင္ႀကီးေပၚမွာ ခဲဆံနဲ႔ မွိန္ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ေလး ေရးျခစ္ထားတဲ့ ‘ၾကဴကုတ္ကို ပါတီက ၆၈ ခုႏွစ္မွာ သိမ္းလိုက္ၿပီ’ဆိုတဲ့ စာတမ္းေလးေၾကာင့္လား?။ ကြၽန္းတုန္းက တေယာက္ေယာက္ရဲ႕ ခန္႔မွန္းေျပာဆိုခ်က္ေၾကာင့္လား မသိ။ (ခု ဒီစာေရးေနစဥ္မွာေတာ့ ျပံဳးမိပါတယ္။)
ဒီေနရာမွာ အခ်က္အလက္ ခိုင္မာတိက်ဖို႔ ၿပိဳင္ေနတာမဟုတ္။ ရပ္တည္ခ်က္ခ်င္း ၿပိဳင္ေနတာျဖစ္လို႔ ျပႆနာ မရွိ။
သူကေတာ့ အေတာ္ ႐ံႈ႕သြားပါတယ္။ သို႔ေသာ္ ဆက္လက္ႀကိဳးစားၿပီး အခ်က္အလက္ေတြ တင္ပါတယ္။
ယဥ္ေက်းမႈေတာ္လွန္ေရးကာလမွာပဲ သခင္ဗသိန္းတင္ ေခါင္းေဆာင္တဲ့အစုက သခင္သန္းၿမိဳင္ကို ေသဒဏ္ေပးၿပီး အဆံုးစီရင္လိုက္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာျပန္တယ္။ (တေလာကမွ သခင္သန္းၿမိဳင္တေယာက္ ဖ်ားနာေသဆံုးသြားေၾကာင္းသိရလို႔ ဒီ စာေရးေနစဥ္မွာ ဒုတိယံပိ ျပံဳးမိျပန္ပါတယ္။)
ထားပါေတာ့ ဘခက္အလွည့္ကို ဆက္လိုက္ပါဦးမယ္။
ဘခက္က ေခ်ာင္းသံေပးလိုက္ၿပီး။ “ခင္ဗ်ားက ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီအေပၚအျမင္ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းနံပါတ္ ၁ ကို ‘ဗမာျပည္၏ တခုတည္းေသာ ပစၥည္းမဲ့လူတန္းစားပါတီ’ လို႔ ေျဖထားတယ္။ အရင္ကေတာ့ ဟုတ္ခဲ့တယ္။ အခု မဟုတ္ေတာ့ဘူးဗ်”ဆိုၿပီး ‘ေနာက္ဆံုးေန႔မ်ား’ထဲက အခ်က္အလက္ေတြ ရြတ္ဖတ္သရဇၩယ္ပါေတာ့တယ္။
က်ေနာ္ကလည္း ထံုးစံအတိုင္း ေရးလိုက္မွတ္လိုက္ ျပံဳးလိုက္။ သူ အရွိန္တက္လာတာနဲ႔ တားလိုက္ ေခ်ဖ်က္လိုက္ လုပ္ေနပါတယ္။
သူက ေတာ္ေတာ္နဲ႔ မရပ္၊ ပါတီဗဟို ႐ံုးအုပ္လုပ္လာသူဆိုေတာ့ လမ္းစဥ္အမွားေတြအေၾကာင္း၊ ဗဟိုေကာ္မတီေတြအေၾကာင္း၊ ျဖဳတ္ ထုတ္ သတ္ ကိစၥေတြအေၾကာင္း စာအုပ္လြတ္ တတြတ္တြတ္ ရြတ္ျပလို႔ ေကာင္းေနပါတယ္။
“ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္နဲ႔လည္း ေတြ႔ၿပီးပါၿပီ။ ျဖဳတ္ ထုတ္ သတ္ ကိစၥေတြေျပာျပေတာ့ ‘ဟုတ္ရဲ႕လား ကိုျမရယ္’ လို႔ စုတ္တသတ္သတ္ ျဖစ္သြားတယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ ကြၽန္းမွာ ေနာက္ဆံုးတိုက္ပြဲတိုက္ေတာ့ ‘အလဟႆ ေသကုန္ေတာ့မွာပဲ၊ က်ေနာ္တို႔ ကိုကိုးကြၽန္းသြားခ်င္တယ္။ ပဲခူး႐ိုးမ ျဖဳတ္ ထုတ္ သတ္ ကိစၥေတြ ရွင္းျပၿပီး ရဲေဘာ္ေတြ အသက္ကယ္ေပးခ်င္တယ္၊ ခြင့္ျပဳပါ’ … လို႔ ဗိုလ္မႉးႀကီး တင္ဦး (မ်က္မွန္)ဆီ တင္ျပပါေသးတယ္။ သူက ေနာက္မွသြားၾကတာေပါ့၊ ေျပာတာနဲ႔ မလာျဖစ္တာ ကိုယ့္ရဲေဘာ္ေတြပဲဗ်ာ” … ဆိုၿပီး လူတန္းစားေမတၱာ ေတြ ထုတ္ျပေနပါေသးေတာ့တယ္။ (ေတာက္ … လာလိုက္လို႔ကေတာ့ ပြဲႀကီးပြဲႀကီးေကာင္း ျဖစ္သြားမယ္။)
“ခင္ဗ်ားေျဖတဲ့အထဲမွာ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေဖာက္ျပန္တဲ့စစ္အုပ္စုလို႔ အကဲျဖတ္တယ္။ က်ေနာ္တို႔က ဒီလိုမထင္ဘူး။ သူတို႔ဟာ ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ကို ႐ိုး႐ိုးသားသား ယံုၾကည္လုပ္ကိုင္ေနသူေတြပဲ၊ မလုပ္တတ္ မကိုင္တတ္တာေတြ ရွိခ်င္ရွိမယ္။ သူတို႔အထဲမွာ ေဖာက္ျပန္တဲ့အပိုင္းလည္း ရွိခ်င္ရွိမွာေပါ့။ ဒါေတြကို ပါတီတြင္းတိုက္ပြဲနဲ႔ ေျပာင္းလဲပစ္ႏိုင္တယ္လို႔ ယံု … (က်ေနာ္ ျပံဳးလိုက္တာ ျမင္လိုက္ဟန္တူပါတယ္ ယံုရဲ႕ေနာက္မွာ ‘ၾကည္’ လိုက္မလာဘဲ) ထင္တယ္” (အင္း … ရမယ္ … ရမယ္)
“ေနာက္တခု မဆလ ကို ဆိုရွယ္လစ္ အတုအေယာင္လို႔ ေျဖတယ္။ ဒါလည္း က်ေနာ္တို႔နဲ႔ ကြဲတယ္” … ဆိုၿပီး သိဒိၶြတင္တာေတြ လုပ္လာျပန္တယ္။ ေနကလည္းေစာင္း နားကလည္းညည္းလာၿပီမို႔ …
“ကဲ … ခင္ဗ်ား ရွင္းလင္းခ်က္ေတြလည္း အေတာ္ရွည္လွပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ့္ထင္ျမင္ခ်က္ေတြလည္း တခ်က္တေလေတာင္ ေျပာင္းမသြားပါဘူး” … ဆိုၿပီး ဘရိတ္အုပ္ပစ္လိုက္ပါတယ္။
“တျခားေျပာခ်င္တာရွိေသးလား?” လို႔လည္း ေမးလိုက္ပါတယ္။ သူလည္း အေတာ္ေတာ့ ေမာေနပံုရပါတယ္။
“ေအးဗ်ာ က်ေနာ္လည္း ခင္ဗ်ားလို ငယ္ငယ္ေလးကတည္းက ယံုၾကည္ခ်က္နဲ႔ ေတာ္လွန္ေရး လုပ္လာတာပါ၊ မိဘေမတၱာ ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းေမတၱာေတြ မ်က္ကြယ္ျပဳခဲ့တယ္။ ခု က်ေနာ္ အိမ္ေထာင္က်ၿပီး သားသမီးရလာမွ မိဘေမတၱာဆိုတာ ဒီေလာက္အထိေတာင္ပါပဲလားလို႔ သိလာတယ္။ ခင္ဗ်ားကိုလည္း အိမ္က လာေတြ႔သြားၿပီမဟုတ္လား? သူတို႔ေမတၱာကို ခင္ဗ်ားခံစားမိမွာပါ။ မၾကာခင္ အျမန္ဆံုစည္းပါေတာ့မယ္။ ကဲ … ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ သိခ်င္တာေလးတခုေတာ့ ေျဖသြားဗ်ာ”
( အင္း … ခုမွပဲ က်ေနာ္ ေစာင့္ေနတဲ့အကြက္ ေရာက္လာပါေတာ့တယ္)
“က်ေနာ္တို႔ အလင္းဝင္ ရဲေဘာ္ေတြထဲကို ၃ မ်ဳိး ၃ စားခြဲႏိုင္တယ္ ထင္ပါတယ္။ နံပါတ္တစ္ အမ်ဳိးအစားက ႏိုင္ငံေရးလည္းစြန္႔လႊတ္ လူမႈေရးလည္း ေဖာက္ျပန္ၾကတယ္။ ေနာက္တမ်ဳိးက်ေတာ့ မာ့က္စ္ဝါဒ လီနင္ဝါဒကို မစြန္႔လႊတ္၊ ဒါေပမယ့္ လူမႈေရးက်ေတာ့ ေဖာက္ျပန္တာရွိတယ္။ ေနာက္ဆံုး အမ်ဳိးအစားက မာ့က္စ္ဝါဒ လီနင္ဝါဒကို ဆက္လက္ကိုင္စြဲ တိုက္ပြဲဝင္ေနၾကၿပီး လူမႈေရးဘက္မွာလည္း မွဲ႔တေပါက္မစြန္းေအာင္ေနတဲ့သူလို႔ ေတြ႔ရတယ္။ က်ေနာ္တို႔ကို ဘယ္လိုအမ်ဳိးအစားထဲကလို႔ သတ္မွတ္ခ်င္ပါသလဲ?”။
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမယ္။

No comments: